Søskenvogn

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Storebror nærmer seg 1 år og 10 måneder når lillebror kommer. Han går selv, men bruker fremdeles mye vogn i hverdagen - på lengre trilleturer, til soving eller når vi er på «farta» ellers. Vi er veldig usikre på om behovet for vogn vil være stort nok til at det kan forsvare innkjøp av søskenvogn, men ser for meg at det ville vært praktisk i en periode. Vi kjøpte en ny og dyr vogn til storebror (Emmaljunga Mondial deluxe), som vi er veldig fornøyde med - og jeg har i utgangspunktet ikke lyst til å selge denne. Så hva ville dere gjort? Kjøpt søskenvogn (isåfall hvilken?) og beholdt Emmaljungaen, eller droppet søskenvogn og heller kjøpt en ekstra enkel vogn til storebror?
 
Kjøpe en brukt søskenvogn som fortsatt har litt levetid igjen? Ser det selges en del av det på Finn, og blir jo betraktelig billigere enn å investere i en ny om den bare blir brukt et halvårs tid :)
 
Kjøpt ei rimelig søskenvogn og hatt den i tillegg. Har hatt den aldersforskjellen på flere av mine, og det er absolutt praktisk med søskenvogn når man er alene med ungene. Føler det er mer sikkert nær traffikert vei osv. Pluss at jeg har sluppet å sette fra meg vogna for å løpe etter en trassete 2-åring.
 
Vi hadde søskenvogn (Babyjogger city select) da vi fikk nr to, ca samme aldersforskjell som dine. Fantastisk vogn! Anbefales veldig. Storesøstera sov fortsatt på dagtid da babyen kom, så var helt nødvendig med vogn begge kunne være i/sove i. Med mindre jeg bare skulle være hjemme.
 
Storbror her blir 1 år og 5 mnd når lillesøster kommer. Så her blir det søskenvogn.
Og så blir vogna storebror har nå stående i bhg til soving der.
Vi ser etter en brukt Bugaboo donkey da vi liker den best og fint at den kan gjøres mindre om du bare skal ha med et av barna. :)
 
Sniker fra desember.
Frøkna blir ca 19mnd når lillebror kommer og vi var selv veldig usikre på hva vi burde gjøre. Det endte med at vi kjøpte en billig brukt søskenvogn av ei vi kjenner, da har vi ikke brukt mye penger hvis den blir lite brukt:p

Da har jeg hvertfall muligheten til å komme meg ut med begge to på egenhånd når samboer jobber, godt å ha muligheten :)
 
Kjøpte ei søskenvogn brukt sist, då var storebror 2 1/2. Ikkje vore veldig mykje brukt, men nok til at eg er glad for eg kjøpte den. Tenker kommande storesøster vil få brukt for den og [emoji4]
 
Ville absolutt ha kjøpt en søskenvogn. Det blir 20 mnd mellom mine og mine to minste er samme Aldersforskjell... og vogna ble brukt mye, og blir brukt fortsatt siden jeg er mer glad i bugabooen [emoji23] og hender hun på 3 år sitter om det er lange turer. Så absolutt et godt kjøp her ;)
 
Back
Topp