Søskengave??

~Lana~

Andre møte med forumet
Hei :)
Vurderer en liten søskengave til de to barna vi allerede har. Er det noen flere som skal det? Hva kjøper man? Er det noen glupe forslag der ute? Jente 7 år og gutt 9 år... :)
 
Vi har kjøpt et spill, dyrelotto, til storesøster. Ho bli tre år rundt fødselen så får egen bursdagsgave også selvsagt. Vi tenkte: Vi må kjøpe noe som krever at vi gir henne oppmerksomhet. Pakken ligger i fødebaggen og ho vil få den når hun kommer på besøk på sykehuset er planen.
 
Vi kommer til å kjøpe en gave til kommende storesøster som hun kan få på sykehuset, samt en liten gave hun kan få gi til lillesøster på sykehuset. Hun er bare to og et halvt men allerede en dreven billedlottospiller, så jeg tenker kanskje å kjøpe et memory-spill og en tegnebok til henne, får se hva jeg finner i leketøysbutikken. Alternativt blir det nok noe utstyr til Baby Born-dukken hennes slik at hun kan stelle den mens jeg steller lillesøster :) Lillesøsters gave fra storesøster har jeg kjøpt inn allerede, det blir en myk aktivitetsball som jeg fant på Sprell :)
 
Me ska kjøpa gave te kommande storesøster :)
Lika tanken på å kjøpa nåke so e te å leka sammen me feks mamma/pappa, som spel ol. Evt nåke dukke-greier,so ho og har ein "beibi" å stella og trilla på sammen me meg :)

Te eldre onga veit eg ikkje nåke tips då.. men kanskje spel e nåke å tenka på der og?:)
 
Merker jeg har lite peil på større barn.. men siden mange her tenker å gi noe som gir mer tid med foreldrene så kanskje et stort puslespill dere kan pusle i følge? Det kan man jo til og med få til sånn halvveis mens man ammer iallefall..
 
3 åringen får sånn lottospill med Frost (han elsker figurene i Frost, spesielt Olaf).
13 og 14 åringen får sånn "jelly bean spill" (de er egentlig over det at de "må" ha noe sånn sett, men kos å gjøre stas på de også :) )
 
Storesøster på 2,5 her får Doctor MC Stuffins koffert :) Det tror jeg blir veldig populært, og så kan hun få undersøke lillesøster under oppsyn :)
 
Storesøster på 2,5 her får Doctor MC Stuffins koffert :) Det tror jeg blir veldig populært, og så kan hun få undersøke lillesøster under oppsyn :)
Det blir sikkert kjempestas, vesla vår på 2.5 fikk en slik til jul og elsker den over alt på jord, så her går hun rundt og snakker om stetoskop og blodtrykksmåler som den mest naturlige ting i verden, utrolig søtt!
 
Det blir sikkert kjempestas, vesla vår på 2.5 fikk en slik til jul og elsker den over alt på jord, så her går hun rundt og snakker om stetoskop og blodtrykksmåler som den mest naturlige ting i verden, utrolig søtt!
Så gøy :) Doktoren er veldig populær, så jeg satser på at det blir en suksess :)
 
Kjøpte en liten pakke til storesøster på to og et halvt i dag, en liten dukke med sykkel, vet hun gleder seg til å sykle igjen. Føler det er viktig hun er i fokus når lillebror kommer, at det er henne vi gratulerer ;)
 
Noen som har forslag til storebrorgave til en på 16 mnd?! Usikker på hvor mye han vil forstå, men jeg skal hvertfall fokusere masse på han i tiden fremover [emoji5] han er veldig glad i bøker, skal jeg kjøpe det tro??
 
Noen som har forslag til storebrorgave til en på 16 mnd?! Usikker på hvor mye han vil forstå, men jeg skal hvertfall fokusere masse på han i tiden fremover [emoji5] han er veldig glad i bøker, skal jeg kjøpe det tro??

Kjøp en spennende bok:) med lyd og fine bilder, kanskje tegnesaker om han interesserer seg forbudet enda? Så har han litt og pusle med på egenhånd også:)
 
Noen som har forslag til storebrorgave til en på 16 mnd?! Usikker på hvor mye han vil forstå, men jeg skal hvertfall fokusere masse på han i tiden fremover [emoji5] han er veldig glad i bøker, skal jeg kjøpe det tro??
Tror det var rundt 16 måneder (kanskje 2 måneder eldre) min sønn la sin elsk på sånn vrimlebok. Sånn typ 'let og finn bok' der det er bilde av noen ting rundt også skal du finne de tinga inni.. da samhandla vi jo masse.. jeg lagde tøysete fortellinger om hva som skjedde på bildene og han bare beundra alle tingene som var der. Han er fortsatt veldig glad i den boka og er 2,5 nå.
 
Tror det var rundt 16 måneder (kanskje 2 måneder eldre) min sønn la sin elsk på sånn vrimlebok. Sånn typ 'let og finn bok' der det er bilde av noen ting rundt også skal du finne de tinga inni.. da samhandla vi jo masse.. jeg lagde tøysete fortellinger om hva som skjedde på bildene og han bare beundra alle tingene som var der. Han er fortsatt veldig glad i den boka og er 2,5 nå.
Signerer denne, vi har to vrimlebøker (Se og si-ordboka av Kari Grossmann og Året rundt vrimlebok av Rotraut Susanne Berner), begge deler var veldig populære fra ca 15-16 måneder av og leses fortsatt rett som det er nå som hun er to og et halvt.
 
Tror det var rundt 16 måneder (kanskje 2 måneder eldre) min sønn la sin elsk på sånn vrimlebok. Sånn typ 'let og finn bok' der det er bilde av noen ting rundt også skal du finne de tinga inni.. da samhandla vi jo masse.. jeg lagde tøysete fortellinger om hva som skjedde på bildene og han bare beundra alle tingene som var der. Han er fortsatt veldig glad i den boka og er 2,5 nå.

Vi har en sånn en men det har ikke slått helt an så den har jeg lagt bort...kanskje på tide å ta den frem [emoji5][emoji5] kan lese den med mannen min også for han går på norskkurs så kan vi se hvem som peker først og riktig av han på 16 mnd og han på 30 år [emoji23]

God idé!!!!
 
Back
Topp