sønnen min vil ha hull i ørene..

Vel, min datter hadde ikke fått hull i ørene om hun hadde villet... Hun får minst passere skolealder først.

 


Denlille skrev:


Lilleprins2011 skrev:
Men jeg er sterkt i mot å ta hull i ørene på små barn som ikke kan prate engang, det er misshandling i mine øyne, babyer skal ikke ha hull i ørene! Skal barna få vondt fordi foreldrene syns det er fint med hull i ørene? usj...


Mishandling? Det var litt drøyt..

Nei, det er jeg helt enig i. Jeg synes det er direkte overgrep å kjøre en nål uten bedøvelse igjennom øret på en forsvarsløs baby som ikke har bedt om det selv.
 
Jeg lar ikke min 5 år gamle datter få hull i ørene fordi hun vil ha det. Hun får heller ikke katt eller  andre ting hun ønsker seg. Jeg er den voksne som vet hva som er mest fornuftig, og det er fornuftig å vente med hull i ørene til man kan stelle dem selv og til man er stor nok til å ta en avgjørelse som vil være med deg i lang tid fremover. Så jeg hadde ikke latt barnet mitt få det når han/hun var 5 år, uavhengig av kjønn.
 


Fru Riskorn skrev:
Jeg lar ikke min 5 år gamle datter få hull i ørene fordi hun vil ha det. Hun får heller ikke katt eller  andre ting hun ønsker seg. Jeg er den voksne som vet hva som er mest fornuftig, og det er fornuftig å vente med hull i ørene til man kan stelle dem selv og til man er stor nok til å ta en avgjørelse som vil være med deg i lang tid fremover. Så jeg hadde ikke latt barnet mitt få det når han/hun var 5 år, uavhengig av kjønn.

Sånne foreldre som deg har jeg respekt for. Jeg synes altfor mange barn i dag får ta altfor stor del i sin egen oppdragelse og hva de får lov til. De er ikke gamle nok til å fatte konsekvensene av verken det ene eller det andre og da må vi være sterke nok til å være strenge og konsekvente- men kjærlige foreldre.
 
hadde forklart at to hull i ørene ser jentete ut.Et eller ingen!

 


Denlille skrev:


Lilleprins2011 skrev:
Når han er 5 år, og skjønner selv at det kan gjøre vondt så ser jeg ikke problemet. Men jeg er sterkt i mot å ta hull i ørene på små barn som ikke kan prate engang, det er misshandling i mine øyne, babyer skal ikke ha hull i ørene! Skal barna få vondt fordi foreldrene syns det er fint med hull i ørene? usj...


Mishandling? Det var litt drøyt..



Begge jentene mine fikk hull i ørene når de var 9 mnd,vil du kalle meg en barnemisshandler?hahaha helt i orden!
Mine barn,mitt valg.De har ikke hatt noen komplikasjoner med dem og ikke enset dem selv før nå når de er større.De syns det er stas med ørepynt.
 
Jeg hadde sagt ja jeg, ikke til to hull for når de er så unge så ser de ut som jenter:P

Sommerfugl79 skrev:
Vet dere om det er høyre eller venstre man skal ta i? Ikke meninga å være fordomsfull her altså, jeg har ingenting i mot homofile, men er det ikke slik at i ett av ørene så betyr det at man er homofil? Eller er dette en myte?

Tror det er høyre øret som er "homoøret", hehe
 
Jeg hadde sagt ja jeg, ikke til to hull for når de er så unge så ser de ut som jenter:P

Sommerfugl79 skrev:
Vet dere om det er høyre eller venstre man skal ta i? Ikke meninga å være fordomsfull her altså, jeg har ingenting i mot homofile, men er det ikke slik at i ett av ørene så betyr det at man er homofil? Eller er dette en myte?

Tror det er høyre øret som er "homoøret", hehe
 
Min sønn hadde ikke fått lov til det, synes ikke det er noe fint på så små (ikke at det er så vakkert på de store heller, men det blir likevel noe annet).
 


hissigproppen skrev:


Sommerfugl79 skrev:


hissigproppen skrev:


Sommerfugl79 skrev:
Vet dere om det er høyre eller venstre man skal ta i? Ikke meninga å være fordomsfull her altså, jeg har ingenting i mot homofile, men er det ikke slik at i ett av ørene så betyr det at man er homofil? Eller er dette en myte?



Hvis du tar i høyreøret så treffer man homo-nerven, og da er det stor sannsynlighet for at han blir homo!







Eller myte om du vil ;-)


Haha, sakelig....
Homo nerven faktisk. Nei men seriøst?
Er det ikke sånn at har man på ett av ørene så er det liksom for å vise at man er homofil? Eller er jeg helt seriøst på bærtur?



Det er ganske lenge siden det var nødvendig med et tegn på å være homofil, sånn som da det var forbudt. Men det VAR på den tiden høyre øret som var "homoøret", men det er ingen som er opptatt av det i dag.


IKKE ta i høyreøret!!
Jeg hadde en kompis, med dame og det hele, han skulle ta hull i øret og piercingmannen tok det høyre øret, og etter noen uker så gjorde han det slutt med dama, begynte å støpe negler og bruke kamomille-shampoo, og nå er han gift med Jostein.

DONT DO IT!!
 


LilleLavendel skrev:
jeg hadde sagt nei. men så hadde jeg også sagt nei hvis det var min datter som spurte:) senere kan de heller få bestemme. et par år til på baken hadde jeg nok krevd:)


samme her;)
synes heller ikke det er fint på gutter eller menn;)
 
Back
Topp