Søknad om fødeplass

Augustspire2018

Forelsket i forumet
Hei!

Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på søknaden om fødeplass? Vet at min fastlege sender pr post. Ønsker gjerne svar fra dere som bor i oslo:) jeg har søkt ullevål og Abc

Min jordmor søkte vel 15 mai og jeg fikk svar ca 1 uke senere om jeg husker riktig. Jeg skal føde på ahus da :)

Hei!

Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på søknaden om fødeplass? Vet at min fastlege sender pr post. Ønsker gjerne svar fra dere som bor i oslo:) jeg har søkt ullevål og Abc
Jeg fikk svar etter en uke. Skal føde Ullevål, men ikke abc.

Tok 8-9 dager, men nå er jo ABC populært her i Oslo så mulig det tar lengre tid å vurdere? Du må vel sende eget brev og sånt der så blir jo ikke som ellers når man bare vil ha en plass. Søkte du tidlig?

Tok 8-9 dager, men nå er jo ABC populært her i Oslo så mulig det tar lengre tid å vurdere? Du må vel sende eget brev og sånt der så blir jo ikke som ellers når man bare vil ha en plass. Søkte du tidlig?

Ja. Fastlege sendte søknad om fødeplass( ultralyd) for 1 uke siden. Håper på svar snart. Ble mye tull med forrige søknad i sist graviditet så vil helst slippe det igjen da dette førte til at jeg ikke fikk plass på Ullevåll.

Sendte egen søknad til Abc for en uke siden. Tror det kan ta litt tid før man får svar der. Er i uke 12 nå

Ja. Fastlege sendte søknad om fødeplass( ultralyd) for 1 uke siden. Håper på svar snart. Ble mye tull med forrige søknad i sist graviditet så vil helst slippe det igjen da dette førte til at jeg ikke fikk plass på Ullevåll.

Sendte egen søknad til Abc for en uke siden. Tror det kan ta litt tid før man får svar der. Er i uke 12 nå
Okei. Løser seg sikkert fint! Da skal du føde ca samtidig som meg og det er vel (heldigvis for deg) litt mindre pågang i juletider fordi flere ønsker å få barn på sommeren enn i jula. Så du får helt sikkert plass :) men kan være lurt å følge opp, ring omså ABC ila uka bare for å høre at begge deler er kommet frem :)

Jordmor sa til meg at jeg nok kunne fått fødeplass hvor jeg ville, fordi det er så få fødsler i desember :hilarious: Jeg har søkt om Ahus igjen, hvor jeg fikk nr. 2. Var fornøyd der :)

Back
Topp