Særeste navnet du har kommet over?

Jeg har noen sære navn bakover i slekta (noe jeg ikke regner med jeg er alene om). Min oldemor, for eksempel, het Berthe Kanutte. Og en av mine tipp- tippoldemødre het Josefa Alufine Randine Petrine! :)

Ellers må jeg si at jeg har reagert på Nilse (jentenavn) og Nilmer (guttenavn)
Da MÅ det vel være oldemoren din som er opphavet til Berthe Kanutte-bygget ved Høgskulen i Volda? :D
 
Snakket med en som het Jark i går... Det var ganske sært.
 
Er innom mye mennesker på jobb og er en del navn man kanskje reagerer på med en gang. Men man blir utrolig fort vant til de særeste navn og tenker ikke over det mer. :) Så nå har jeg jo glemt hvilke navn som jeg syntes var skikkelig sære først, for de er bare navn for meg nå.

Men ja, det er blitt ganske lite av Odd i den yngre generasjonen, selv om det ikke er et spesielt rart eller sært navn på norsk! Jeg tror ca alle søskenbarna til pappa het noe med Odd, men det ble vel fort litt "odd" når engelsk kom mer inn i språket!
 
Møtte ei dame som het Gørill.

Vet det er et «vanlig navn» men jeg kunne aldri sett for meg å kalle et barn dette.

+ man ber jo nesten om at barnet skal bli mobbet med slike navn. Samme med sædmund som jeg så noen over her skrev. Det blir sikkert et gøy navn å ha når man starter å bli tenåring og alle synes det er gøy å kalle han sæd:yuck:

Nei huff. Hva tenker foreldrene når de gir barna sine slike navn.
 
Sædmund er det verste jeg har hørt, går det virkelig an?:wideyed:

Barnebarnet til naboen heter noe veldig rart noe, men husker ikke hva det var.
Ellers liker jeg spesielle navn, og mange navn vokser på en, på en positiv måte etter hvert.
Jobbet i barnehage, og der var det en kjempeskjønn jente som het Famke. Aldri hørt det før eller siden, men navnet festet seg.
 
Synes jentenavnene Ninja og Octavia blir litt spesielle, men det er jo min smak.
 
Urbanus
 
Synes Rasmus er litt sært - oppkalt etter begge høla te mora liksom[emoji57][emoji23]
 
[QUOTE="Landus, post: 24636586, member:
Ellers liker jeg spesielle navn, og mange navn vokser på en, på en positiv måte etter hvert.
Jobbet i barnehage, og der var det en kjempeskjønn jente som het Famke. Aldri hørt det før eller siden, men navnet festet seg.[/QUOTE]
Famke er vanlig navn i Nederland, det er en kjent skuespiller som heter det også :)
 
Jeg jobbet med en sommervikar i sommer som het Tørris. Det syntes jeg var noe spessielt, aldri hørt det før. Verken som fornavn eller etternavn. Men det ble jo mer og mer "normalt" etterhver som man sa det mange nok ganger
 
Har en navnebok fra 1966, nok av spesielle navn i den :) elfin, Eindride, gløer, geble, geirbrand, kjølv, Nandor, nub er noen av sære guttenavn. Dagheid, ditte, fredny, honoria, jorna, skjoldvor, rønnøy, pernel er noen sære jentenavn fra boka:)
 
Gudleik, Salve og Tide syns jeg er litt spesielle navn

Kanskje mer en vandrehistorie.. men noen heter Stol til etternavn og kaller datteren for Lene.. «Hei, jeg heter Lene Stol»
 
Gudleik, Salve og Tide syns jeg er litt spesielle navn

Kanskje mer en vandrehistorie.. men noen heter Stol til etternavn og kaller datteren for Lene.. «Hei, jeg heter Lene Stol»

Klype er også et etternavn som finnes, og hadde vært litt morsomt med en Søren Klype.
 
Perly, Nilsine, Ivarina, Jutta, Bergfrid, Dankert, Mens (lokal variant av Mons), Meyer, Randolf, Absalon, Leidulf, Frimann og mange, mange flere. Jeg ler meg skakk av lokalavisen hver eneste uke!
 
Back
Topp