Så ikke noe foster på ultralyd:/

termin0218

Andre møte med forumet
Sikkert rart men jeg vet rett og slett ikke hvor langt jeg er på vei, mye som har skjedd siden desember med flytting og oppussing av nytt hus og to dødsfall nært i familien så hodet mitt er rørete. Det jeg husket er at jeg hadde mensen rett før julaften (den ga seg rett før julaften), men jeg hadde surret med p pillene så den kom før den skulle. Jeg tok en test 10 Jan og den var negativ, tok en til 29 januar og den var positiv. Men klarer ikke å huske hvilken dag befruktningen skjedde. for to dager siden var det bittelitt friskt blød på papiret når jeg tørket meg, så bittelitt rosa med utflod som senere ble litt brunaktig med utflod. Det var ikke mye, bare når jeg tørket meg og såvidt i trusa. Har også hatt brunlig utflod siden det men enda mindre. Jeg var på tidlig ultralyd i går og hun trodde jeg var 7 uker på vei, hun så bare plommesekken men ikke noe embryo/foster og sa at dette mest sannsynlig var en SA eller MA. Jeg har tatt en blodprøve i går og hadde en HCG på litt over 32000, skal ta ny til fredag men får da ikke svar på den før til mandag. Skal på ny ultralyd til onsdag. Vet ikke helt hva jeg spør om, men er så lenge å vente og er så redd, føler jo selv at det her ikke går bra, men for hver time googler jeg mer og mer og gir meg selv mer håp. Jeg har vært kvalm og svimmel, og er fortsatt litt kvalm men har ikke ømme bryster (har ikke hatt det i det hele tatt) og brystene har heller ikke vokst. Er det noen der ute som har opplevd det samme og det har gått bra? Hilsen en som begynte å strikke babyteppe altfor tidlig
 
Æ har had litt frisk blod på papiret og 4-5 dager med brun utflod, flere ganger nu. Har ingen ømme eller større brystet. Lite tegn til graviditet. Har fått beskjed at noen kan få litt blod når de egentlig har tiden til mensen. D med ul kan æ ikke forklare, kanskje du ikke e så langt på vei eller at foster var gjømt bak sekken? Hcg nivå ligger rundt 6-7 uker så hvis du hadde mistet tidligere så burde d vel vært lavere da? Men d sikreste er når den andre blodprøven tas så ser man om den stiger eller ikke. Så senk skuldrene og ikke stress for mye. Du e gravid til d motsatte er bevist..
 
Jeg har opplevd det «samme». Men da var jeg ganske sikker på hvor langt jeg var. De så ikke foster, men så «plommesekken».
Desverre gikk det ikke bra for min del.

Mye kommer ann på hvor flink gyn er til tidlig ul.
Ei venninne av meg gikk til tidlig ul. Fikk beskjed om sa/ma. Hun trodde ikke på det, gikk til en annen gyn 2dager senere og så et vitalt foster uke 8-9
 
Tok du innvendig eller utvendig ultralyd? Vet at utvendig så tidlig kan skremme fordi man ikke ser like mye.. og så lenge det ikke er blod med klumper, så trenger ikke blødning være noe farlig! Krysser fingrene for deg!
 
Tok du innvendig eller utvendig ultralyd? Vet at utvendig så tidlig kan skremme fordi man ikke ser like mye.. og så lenge det ikke er blod med klumper, så trenger ikke blødning være noe farlig! Krysser fingrene for deg!
Det var innvendig ultralyd :/ Nå har jeg vært å tatt nye blodprøver i dag så får svar til mandag, kjenner jeg er kjempe spent. Har fått bittelitt blødning i dag og, hadde vært uten i halvannen dag så kom det igjen. Det begynte med litt rød og så rosa, så brunt. Så bitte litt rødt igjen i dag, men har ikke hatt like mye mensmurringer som jeg har hatt tidligere. Det er jo ikke klumper men det er jo med litt utflod så er litt annerledes enn vanlig blod, vet kkke helt hvordan jeg kan forklare det jeg ;)
 
Jeg har opplevd det «samme». Men da var jeg ganske sikker på hvor langt jeg var. De så ikke foster, men så «plommesekken».
Desverre gikk det ikke bra for min del.

Mye kommer ann på hvor flink gyn er til tidlig ul.
Ei venninne av meg gikk til tidlig ul. Fikk beskjed om sa/ma. Hun trodde ikke på det, gikk til en annen gyn 2dager senere og så et vitalt foster uke 8-9
Skal ta ny ultralyd på sykehuset til onsdag, de er vel kanskje litt flinkere evt?
 
Sykehuset er veldig mye flinkere. Lykke til
Tusen takk. Nå når jeg var på do med litt hard mage så kom det mer friskt blod, litt mer enn jeg har hatt tidligere og murrer litt i magen. Uff det her er så fælt, begynte å få litt håp igjen men så skjer det her og jeg blir livredd.
 
Tusen takk. Nå når jeg var på do med litt hard mage så kom det mer friskt blod, litt mer enn jeg har hatt tidligere og murrer litt i magen. Uff det her er så fælt, begynte å få litt håp igjen men så skjer det her og jeg blir livredd.
Kan forstå frykten når man ser blod og kjenner murringer.
Krysser likevel fingrene for deg
 
Idag fikk jeg svar på blodprøvene så nivåene har sunket fra 32000 til 27000 fra tirsdag til fredag så da er det vel snakk om en MA siden jeg ikke har begynt å blø ordentlig :/ Jeg skal inn på sykehuset og ta ultralyd til onsdag, og de har satt av time til bare ultralyd. Må jeg da evt få utskrapning, og hvordan fungerer det? Kan jeg få utskrapning med en gang etter ultralyd eller må jeg få ny time etter ultralyd?
 
Idag fikk jeg svar på blodprøvene så nivåene har sunket fra 32000 til 27000 fra tirsdag til fredag så da er det vel snakk om en MA siden jeg ikke har begynt å blø ordentlig :/ Jeg skal inn på sykehuset og ta ultralyd til onsdag, og de har satt av time til bare ultralyd. Må jeg da evt få utskrapning, og hvordan fungerer det? Kan jeg få utskrapning med en gang etter ultralyd eller må jeg få ny time etter ultralyd?

Ved Ma har jeg fått utskraping. Var da mellom 10-12uker.
Fikk det rett etter ul.
Måtte møte fastende. Får en lett narkose, inngrepet er over på mindre enn 10-15 min. Hadde ingen smerter eller ubehag etterpå. Måtte vente 1-2timer etter inngrepet før jeg fikk dra hjem. Kan ikke kjøre bil den dagen pga narkosen man får.
 
Idag fikk jeg svar på blodprøvene så nivåene har sunket fra 32000 til 27000 fra tirsdag til fredag så da er det vel snakk om en MA siden jeg ikke har begynt å blø ordentlig :/ Jeg skal inn på sykehuset og ta ultralyd til onsdag, og de har satt av time til bare ultralyd. Må jeg da evt få utskrapning, og hvordan fungerer det? Kan jeg få utskrapning med en gang etter ultralyd eller må jeg få ny time etter ultralyd?

Sender deg en stor klem. :Heartred
 
Sender deg en stor klem [emoji173]️ har selv hatt en ma i uke 12, embryo and hadde sluttet å utvikle seg i uke 7. Ble faktisk sendt hjem med medisinsk abort, hele to ganger pga alt innhold ville ikke ut. Siste gang jeg kom opp på sykehuset, da var enda ikke alt innhold ute. Jeg ble sendt til utskrapning pga fare for infeksjon. Jeg var sint veldig lenge for at de ikke sendte meg til utskrapning med en gang. Masse lykke til [emoji173]️[emoji173]️
 
Idag fikk jeg svar på blodprøvene så nivåene har sunket fra 32000 til 27000 fra tirsdag til fredag så da er det vel snakk om en MA siden jeg ikke har begynt å blø ordentlig :/ Jeg skal inn på sykehuset og ta ultralyd til onsdag, og de har satt av time til bare ultralyd. Må jeg da evt få utskrapning, og hvordan fungerer det? Kan jeg få utskrapning med en gang etter ultralyd eller må jeg få ny time etter ultralyd?

Så leit at du har mistet. :( Hvordan gikk det på sykehuset i går? Sender deg en stor klem. :Heartred
 
Fikk svar på at det ikke var noe liv :/ Blir utskrapning til torsdag, de ville ta det pga noen uregelmessigheter på ultralyden. Kjenner det skal bli deilig å bli ferdig med det her nå :/
 
Back
Topp