Rydde leker?

Nr3påvei?

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som har noen fantastiske triks/tips til hjelp med rydding? Gjelder hovedsaken på jenta på 5 år :) men også lillebror på 3.
Leker eller belønninger:)
 
Gjøre ting sammen. Feks når man tegner sammen så legger man på plass sammen. Når man baker sammen, så legger man på plass sammen. Går man inn og kler av seg så "setter du på plass den så setter jeg på plass den..." Osv. Ta barna med på daglige gjøremål som å putte klær i maskina eller henge det opp. Og gjør samme greia med rydding av rom. Felles aktivitet det alle hjelper til. Belønningen er positiv feedback på at de gjør noe positivt for fellesskapet.
 
Har prøvd alt dette men hjelper ikke stort. Så fort vi ikke er i nærheten så blir det slengt rundt om kring
 
Jeg har fra hun kunne begynne å plukke opp etter seg, sagt at vi MÅ rydde. Da hun var veldig liten rydda vi sammen, hadde gjerne konkurranse om å være raskest/rydde flest ting. Kanskje slemt, men etterhvert sa jeg at det som lå og fløyt som hun ikke ville rydde etter at leken var avslutta, ble med i støvsugeren ved støvsuging. Funka som bare det!
 
Back
Topp