Rutiner

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
Har dere begynt å få noen faste rutiner med babyen enda?

Her er det vel pågang. Det som fungerer best er legging mellom 20 og 21 på kvelden ;-) og dupp mellom 8-10.
 
Hatt samme siden han var 2 mnd ca, mor er knallhard [emoji23]
Dupp 9-10/11, dupp 12-15, dupp 17-17.10 (ikke hver dag) natta 18.30-19. Sover da til i 02tiden, spiser av og til da og sover videre til i 06-07tiden :)
 
Begynner å få noenlunde rutiner på sovingen. 3 dupper på dagtid til ca samme tid hver dag, og legging mellom 19 og 20 på kvelden. Våkner ofte for mat!
 
Legger seg mellom 18.30-19.00. Grøt 17.30, ei flaske melk før sengetid. Ingen faste tider til dupper, men er våken ca 1,5 - 2 timer før han må sove. Skal starte med grøt på formiddagen nå også, bare fått små smaksprøver av diverse så langt :)
 
Ja. Jeg er et rutinemenneske og når det gjelder barna mine følger vi rutiner slavisk. Barn responderer veldig, veldig godt på faste rutiner.
Står opp 7. Første dupp 8.30, neste dupp 11, neste dupp 15.30. Legges 18.30. Har også faste tider på måltider.
 
Her har vi hatt faste rutiner siden fødsel. Var pumpemamma til prematur så pumpet etter klokka og vekte lillesøster etter klokka for mat. Når lillesøster var 4 mnd var hun helt synkronisert med rutinene til hele familien. Hun gir uttrykk for mat og søvn på omtrent samme tidspunkt hver dag og er helt avhengig av rutinene ellers slår hun seg helt vrang når det kommer til mat og søvn.
 
Står opp alt mellom 05:00-08:30 og har da våkentid på 1,5-2t før dupp.
Sover da ca 45 min hver dupp, men gjerne en litt lenger første dupp om vi er oppe veldig tidlig.
Grøt klokka 18:00 og kveldsstell og bad etter det.
Legges 19-19:30 med pupp på senga og sover som regel når klokka er 20.
Får pupp når jeg legger meg ca 23 og hver 3.time til vi står opp.
 
Virker som vi gradvis er kommet inn i en slags rutine. Våkner stort sett mellom 06:30 - 7. Første dupp rundt 8 - 8:30, neste dupp rundt 10:30. Dupp igjen rundt 13:00 - 14:00 og en siste liten dupp rundt 16:30 - 17 (denne er 20 - 30 min). Sovner mellom 19-20 spiser 1-2 ganger i løpet av natta. Hvor lenge duppene er kan variere mellom 30 min til 2 timer. Totalt sover hun vel 3-4 timer i løpet av dagen fordelt på duppene.

Men vi er ikke super nøye på tidene og følger litt hennes dagsform, og hva slags planer vi har. Så det går helt fint selv om noen dager blir annerledes. Hun sovner greit selv om vi er ute på farten.
 
Jeg er nazi på rutiner og det funker her:) Her gikk det fra helt håpløst til stadig endring til det bedre pga mitt konstante fokus på faste rutiner. Han legges rundt 19, sover til 04.45, putter i smokken og sover da en time til. Så er det melk rundt 06, før han sover til 7.30-8-30. Grøt rundt kl 9. Dupp rundt 10.30 på ofte 2 timer( yey). Så er det lunsj, før han sover igjen rundt kl 14. Sover opptil 2 timer. Siden det virker som det er slutt på powernaps, så har måltidene hans blitt forskyvd, så middagen kan ofte bli veldig tett på kveldsmaten. Da hender det den blir bytta ut med et mellommåltid eller en flaske mme.
 
Morgen ca 7
Dupp 9-11/12. Par-tre timer
Dupp 15/16 - 16/17. 1 t ca
Legger seg kl 19

Grøt enten til frokost 8-8:30 ish eller til lunsj 12-13. Er han våken til middag spiser han samnen med oss ca 16. Da blir det litt grøt før legging. Blir det sent middag på han dropper vi grøt.
 
Back
Topp