Rutiner?

Her begynner vi faktisk å få litt rutine, selv om enkelte dager sklir ut.
Vi står opp ca kl 08.00. Da ammer vi, å tar morgenstell. Etter dette sover gjerne mini 2-3 timer til i vugge/babynest (eller oppå meg [emoji38]). Så har vi en liten våkenperiode igjen før det på ny blir soving/trilletur. Er generelt mye soving av og på frem til en litt lengre våkenperiode mellom kl 17-20. De siste dagene har mini begynt å gi beskjed om at leggetid må starte rundt kl 21.
Sover ca 3 timer i strekk mellom mating gjennom natta [emoji4]

Mini er nå 6,5 uker gammel.
 
Jeg står opp 06.30 på hverdager for å gjøre klart for skolebarna. Vesla våkner mellom 07 og 08. De siste dagene har hun sovet natta gjennom og våknet 06 så det er mulig vi får en ny rutine etter vinterferien.
Hun er veldig søvnig på formiddagen er bare våken 1 time om gangen. Vi triller alltid 1-2 timer i 11/12 tiden, lar henne sove i vogna når vi kommer hjem. Hun har da gjerne en langdupp på 2-4 timer.
På ettermiddagen er det litt vanskeligere å få henne til å sove ordentlig, og hun pleier å bli grinete etter 1,5 time. Når storesøstrene har aktiviteter så kan hun få seg en dupp i bilen eller vogna når vi leverer og henter. Hvordan hun er på kvelden kommer litt an på disse ettermiddagsduppene. Noen ganger blir hun overtrøtt og grinete, noen ganger sover hun kvelden igjennom og andre ganger er hun rolig og våken i et par timer.
Som regel er det natta for henne et sted mellom 22 og 23. Hun har vanligvis våknet for mat i 2/3 tiden, men har de to siste nettene hoppet over det måltidet og sovet til 06.
 
Rutiner? [emoji23] Her er det lite rutiner, baby styrer showet og har ikke bestemt regien helt ennå - den forandrer seg stadig [emoji23] I natt sov hu faktisk fra midnatt til 6.30 med oppvåkninger for mat hver andre time, ellers pleier hu å ha litt våkentid i 3tida hvor man må gå og gå. Sover dårlig på dagen og ettermiddag kun oppå meg, sutrer og blir overtrøtt. Da må jeg gå og bysse for å roe hu. Men rutiner har vi ikke helt asså, mer kaos [emoji1]
 
Rutiner? [emoji23] Her er det lite rutiner, baby styrer showet og har ikke bestemt regien helt ennå - den forandrer seg stadig [emoji23] I natt sov hu faktisk fra midnatt til 6.30 med oppvåkninger for mat hver andre time, ellers pleier hu å ha litt våkentid i 3tida hvor man må gå og gå. Sover dårlig på dagen og ettermiddag kun oppå meg, sutrer og blir overtrøtt. Da må jeg gå og bysse for å roe hu. Men rutiner har vi ikke helt asså, mer kaos [emoji1]

Jeg signerer denne:nailbiting:
 
Vi pleier å stå opp i 08-08.30 tiden, spiser både jeg og han og steller og jeg får ordnet meg og da har klokken blitt rundt 10.30-11.00 og da triller vi ca en times tur. Sover litt i vognen når vi kommer hjem til ca. 13.00 eller lengre hvis jeg er heldig. Etter det har vi i grunn ingen rutine :rolleyes: varierer veldig på når han sover om ettermiddagen hvis han sover i det hele tatt.. prøver å ha leggestell i 19-20 tiden, men det er skjeldent han sover lenge etter legging da (typ 30-45 min) og legger seg samtidig som oss. På natten varierer det alt fra 2 til 6 timer sammenhengende søvn på han, men er bare våken for å spise.
 
Her virker det som hun har en viss rutine litt over halve døgnet.. Sover fra 22.00-08.00 med en oppvåkning på natten mellom 04.00 og 05.00. Da spiser hun i max 5 minutter før hun sovner og legges på plass i senga. Når hun våkner for dagen spiser hun mye av og på i en liten time, før hun er våken i en times tid. Etter dette sover hun gjerne 4-5 timer igjen. Resten av dagen varierer det veldig mellom et par litt lengre soveøkter eller mange små, kommer litt an på hvordan timeplanen er på ettermiddagen.
 
Last edited:
Så mye babyene deres sover! Mini her er rett over 3 uker gammel og kan finne på å være våken fra kl.9 til kl.21. Lite rutiner her også.
 
Last edited:
Back
Topp