Ruller babyen fra rygg til mage?

Eli.sin

Betatt av forumet
Lille holdt på å rulle ned fra stelle bordet her om dagen.
Jeg sto så klart å passet på som en hauk.
Hun har begynt å vippe til siden og ser ut som hun kaver, men idag trillet hun rundt på magen.
Hadde jeg ikke stått og fulgt med hadde hun rullet ned av stellebordet og truffet flis gulvet på badet [emoji22]
Hun er 12 uker og har rullet rundt i hele dag etter hun slo koden.
Redd for å ha henne på stelle bordet nå.
Utrolig stas at hun ruller da, men mamma hjerte er i halsen!
Ruller flere her?
Hva gjør dere ang sikkerhet nå som de ikke lenger ligger i ro [emoji28] ??
 
Min er 12 uker i morgen men ruller ikke enda.
Har alltid en hånd på henne på stellebordet selv om det har høye kanter. Om jeg må gå bort et øyeblikk lager jeg ‘vegger’ av håndkler som jeg legger inntil henne slik at hun kun kan bevege seg inn mot veggen.
 
Ikke rullet rundt enda, men legger seg på siden og i bananform så det er kanskje like rundt hjørnet. Hun setter bena i stellematta og «hopper» bakover og havner ofte med hodet på bordet [emoji23]
Vi passer alltid på, kommer det på noe som gjør at jeg ikke kan stå ved henne så legger jeg henne og stellematta på gulvet.
 
Ikke rullet rundt enda, men legger seg på siden og i bananform så det er kanskje like rundt hjørnet. Hun setter bena i stellematta og «hopper» bakover og havner ofte med hodet på bordet [emoji23]
Vi passer alltid på, kommer det på noe som gjør at jeg ikke kan stå ved henne så legger jeg henne og stellematta på gulvet.

Aktiv lite nurk altså [emoji2] ja kanskje jeg skal legge matten på gulvet.
Trodde sånn døn seriøst at de skulle ligge mer i ro [emoji23]
Frøkna mi er svært aktiv, jeg henger ikke helt med henne føler jeg
 
Min er 12 uker i morgen men ruller ikke enda.
Har alltid en hånd på henne på stellebordet selv om det har høye kanter. Om jeg må gå bort et øyeblikk lager jeg ‘vegger’ av håndkler som jeg legger inntil henne slik at hun kun kan bevege seg inn mot veggen.

Håndklær sparker hun bare vekk da hun er ganske målbevisst. [emoji28] prøver også å holde en hånd på henne nå. Men hun blir så frustrert når jeg holder henne igjen.
 
Her og ruller lille rundt fra mage til rygg. Men jeg har nesten alltid tatt stellematten på gulvet da jeg synes det er bedre å stelle henne der. Å når hun er våken på dagen og ikke ligger i armene mine ligger hun under babygymmen eller på et teppe på gulvet. Da slipper jeg å bekymre meg :)
 
Har skrudd fast to hjemmelaga høye kanter på stellebordet, så de må i så fall hoppe for å komme over :p
 
Har skrudd fast to hjemmelaga høye kanter på stellebordet, så de må i så fall hoppe for å komme over :p

God ide! Får så vondt i ryggen når jeg stelte henne på gulvet idag.
Skal finne frem hammer og spiker.
De hopper da ikke før de er over året, så trygt i god tid fremover!
 
God ide! Får så vondt i ryggen når jeg stelte henne på gulvet idag.
Skal finne frem hammer og spiker.
De hopper da ikke før de er over året, så trygt i god tid fremover!
Ja greit å kunne bruke stellebordet :) Vi tok bare en slags planke og så malte vi den babyblå så så faktisk ganske greit ut og :cat:
 
Ruller kun i sengen (på mykere underlag) foreløpig, men vrir og vender på seg for å prøve å rulle når hun ligger andre plasser. På stellebordet holder jeg alltid en hånd på henne, så føler det går greit foreløpig. Tør ikke legge henne alene i sofaen lengre, da ligger jeg henne heller i babygymmen på gulvet. :)
 
Loppa er 16 uker og ruller ikke ennå, men lurer seg over på sida som andre sier så legger jeg hu på stellematte på gulvet hvis jeg må ifra [emoji4]
 
Han ruller ikke, 13 uker, men ikke stresset så veldig.
Hans storebror rullet tidlig begge veiene ved fylte 3 mnd, og han var tidlig ute fikk jeg da beskjed om.
På 3mndkontrollen nå med lillebror som ikke ruller fikk jeg beskjed om å øve en del da hun mente han hang etter... men hvordan få en baby til å ville rulle over fra rygg til mage når det han hater mest av alt, plutselig, er å ligge på mage? :wacky: mage til rygg var jo lett da han prøvde alt for p ikke lite på mage

Men støtter alltid opp på siden om jeg skal litt lengre fra rekkevidde på stellebord eller ligger han på gulvet(med stellematte under).
 
Hun velter over fra mage til rygg på en elegant måte. Hvor bevisst det er, det vet jeg derimot ikke.
Det har hun gjort noen uker allerede. 13 uker i dag.
 
Lille på 15 uker prøver som regel å snu seg med en gang jeg legger henne på rygg, men har ikke knekt koden helt ennå og blir som regel veldig frustrert til slutt når hun ikke får det til. Trives generelt bedre på mage enn på rygg om dagen. På stellebordet ligger hun dog foreløpig ganske i ro på rygg foreløpig. Løfter stellematten og henne ned om jeg er nødt å gå fra.
 
Her er lille 15 uker.. fikk beskjed på 3 mnd kontroll at hun var veldig sterk i rygg/nakke. Men hun har ikke rullet enda, hverken ene eller andre veien..
er dette noe dere «øver» på, eller rullet dem bare plutselig av seg selv?
Jeg har jo «dyttet» henne rundt fra mage til rygg noen ganger, men ikke andre veien.
Når er det meningen de skal klare dette selv da? HS sa ingenting om rulling på kontrollen
 
Her er lille 15 uker.. fikk beskjed på 3 mnd kontroll at hun var veldig sterk i rygg/nakke. Men hun har ikke rullet enda, hverken ene eller andre veien..
er dette noe dere «øver» på, eller rullet dem bare plutselig av seg selv?
Jeg har jo «dyttet» henne rundt fra mage til rygg noen ganger, men ikke andre veien.
Når er det meningen de skal klare dette selv da? HS sa ingenting om rulling på kontrollen

Vi har vist henne hvordan en del ganger, så nå prøver hun på det selv. Både fra rygg til mage og motsatt. Akkurat som vi har gjort med få henne til å ta på tærne sine. Om det er riktig måte å gjøre det på aner jeg ikke [emoji23] men ser ut som at det funker hittil [emoji4]
 
Lille holdt på å rulle ned fra stelle bordet her om dagen.
Jeg sto så klart å passet på som en hauk.
Hun har begynt å vippe til siden og ser ut som hun kaver, men idag trillet hun rundt på magen.
Hadde jeg ikke stått og fulgt med hadde hun rullet ned av stellebordet og truffet flis gulvet på badet [emoji22]
Hun er 12 uker og har rullet rundt i hele dag etter hun slo koden.
Redd for å ha henne på stelle bordet nå.
Utrolig stas at hun ruller da, men mamma hjerte er i halsen!
Ruller flere her?
Hva gjør dere ang sikkerhet nå som de ikke lenger ligger i ro [emoji28] ??
Frøkna vår ruller. Går ikke fra henne i høyden. Det sker så fort at vi rekker ikke berge henne om det dkulle skje..
 
Lille blir 12 uker og ruller ikke. Hun strekker seg veldig mot sidene, men kommer akkurat ikke opp på siden. De siste dagene har hun strekt seg veldig, så det kan være at hun nærmer seg å rulle rundt!
 
Lille er 3 mnd i morra og ikke i nærheten av å skulle snu seg. Hu bikker over da hu ligger på magen, men det er ikke bevisst, hu bare løfter seg for høyt og for mye på ene armen.
 
Frøkna kommer seg fra mage til rygg, men ikke bevist (tror jeg) ;) Når hun ligger på ryggen kan hun snu seg over på siden, og det gjør hun med vilje, men så er den hånda så god å spise på, så da sperrer hun for å komme seg helt over på magen ;) Hun har ikke rullet noe på stellebordet, men jeg var borte ett halvt minutt og da hadde hun klarte å dra rompa utfor kanten, beina hang og dinglet!
 
Back
Topp