Rosa utflod:( noen som har erfaringer?

Det kan være helt normalt, så prøv og ta det med ro :) Så lenge du ikke har smerter eller blødningen øker så er det mest sansynlig ikke noe farlig. Dog skal du være litt obs på det, jeg har selv hatt tre svangerskap utenfor livmoren det siste året og alle tre begynte med spotting/lysrosa på papiret - uten smerter. Min erfaring tilsier at spottingen kanskje kan stoppe opp et par dager og så begynne igjen, men vil ikke slutte helt. Så rådet mitt til deg er å ta det med ro, avvente situasjonen litt og se. Så får du heller vurdere om du ringer legen for en sjekk etter hvert om det ikke gir seg. Men som sagt, mest sannsynlig er det helt normalt og vil gå over av seg selv. Er mange som har småblødninger de første ukene og det kan være helt normalt :)
 
Hadde rosa utflod litt senere, rundt uke 12-13 i forrige svangerskap. Ble selvsagt bekymret, men på UL så vi hjertet slå. Alt var fint med lille :) Gynekologen sa det var vanlig med mindre blødninger og rosa utflod, da skjeden er såpass mye mer blodfylt. I mange tilfelder er det ett blodkar som har sprekt :) Skjønner du blir bekymret, men prøv å ikke tenk på det.. Krysser fingre for at det gir seg, så du slipper tenker mer på det :)
 
Ja prøver å tenke positivt:) er ikke rosa lenger men brunt å kommer ca. 1-2 ganger om dagen. Eneste er at jeg har ingen utflod mellom dette? Merkelig... Jaja krysser det jeg har om at dette skal gå bra...:)
 
Jeg hadde brunt dagen etter jeg hadde tatt graviditetstest, gikk over etter en dag.
Det går nok bra, men skjønner det er ekkelt. Om du er redd så ville jeg bare ha ringt legen, kanskje de kan berolige deg med noen tester eller ul? Kanskje for tidlig for ul enda da men.
 
Forstår du blir redd, det er aldri kjekt å se blod. Jeg blødde en del med førstemann og det skyldtes skjøre slimhinner. Håper det går over og er helt harmløst hos deg også :)
 
Når jeg mistet for to mnd siden, var det ikke tvil - da var det blod og smerter. Så ville tatt det med ro :)
 
Back
Topp