Rolig baby i magen

Så aktive babyer dere har da?!
Min kjenner jeg gjerne i 1-2 økter ila dagen, og kanskje en fot her og der innimellom. Ingen spark. Veldig sjeldent spark. Vært inne til føden både 22+4 og 27+1 pga dette, er nå 29+3. Har sett fint ut de andre gangene på føden, og bevegelsesmønsteret er ikke endret noe siden det, så.. Jeg har nok bare generelt sett en rolig baby. Kan til tider "glemme" at jeg er gravid. Sånn, annet enn at jeg ser ut som ei kule og sånt.

Men. Altså. Er du urolig, så ringer du. Veldig betryggende med en sjekk. Det hjelper veldig!!
Helt likt her! Eller, merker en del aktivitet når jeg spiser eller legger meg ned. Utenom det kan jeg og "glemme" at det er to huleboere i magen.
Spurt JM og lege, begge sier at så lenge mønsteret har vært like hele tiden så er det ikke noe å være redd for :)
 
Helt likt her! Eller, merker en del aktivitet når jeg spiser eller legger meg ned. Utenom det kan jeg og "glemme" at det er to huleboere i magen.
Spurt JM og lege, begge sier at så lenge mønsteret har vært like hele tiden så er det ikke noe å være redd for :)
Nei, er jo endringer man skal være obs på! Men når man kjenner lite liv, så er terskelen litt lav for å ringe, da, om man synes man har kjent enda mindre i noen dager.
 
Lite liv vil si at det er en forandring fra hva som er vanlig. Alle er forskjellige, noen veldig rolige, mens andre ikke. Det er når det er en forandring at man bør få en sjekk. Kan ikke sammenligne den ene babyen med den andre... Men kan være veldig vanskelig og man kan fort bli usikker, da er det best å ta en telefon!

Det er bra du sier! For det var akkurat det jeg hadde misforstått! Jeg var mye mer opptatt av å telle bevegelser mens jeg (satt på spissen) ignorterte forandringene. Heldigvis var det jo bare forandringer som har med at hun vokser og at det blir trangere for henne der inne.
 
Det er bra du sier! For det var akkurat det jeg hadde misforstått! Jeg var mye mer opptatt av å telle bevegelser mens jeg (satt på spissen) ignorterte forandringene. Heldigvis var det jo bare forandringer som har med at hun vokser og at det blir trangere for henne der inne.

Det er også som du sier, forandring trenger ikke å være noe negativt heller :) Men hvis man har et veldig aktivt barn til vanlig som plutselig ikke er det, så bør man gjøre opp en status. Stortsett så er det en forklaring, heldigvis :)
 
Hadde en veldig rolig nr 1, hun kunne jeg nesten gå en dag uten å kjenne [emoji14] men hun lå med ryggen ut og bein og armer mot min rygg [emoji5] kansje babyen dik har snudd seg litt?
Nå med lillebror i magen er det ikke tvil om at det er liv inni der [emoji23]
 
Har endt opp med å drikke kald brus/saft noen ganger fordi jeg syns det er lenge siden han har "gitt beskjed om at han er der inne", og det har heldigvis hjulpet.
 
Back
Topp