Rockering

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Noen som har erfaring med det for å stramme opp magen?
Hvor ofte og hvor lenge bør man trene, og hvor tung bør den være?
 
Det har jeg ikke begitt meg ut på, men bør sikkert trene et par-tre ganger i uka?
Tyngde aner jeg ikke
 
Jeg hadde en slik. Etter en uke hadde jeg et synlig og vondt blått "belte" rundt magen [emoji20] magen ble hoven og vondt, skal aødri bruke slik igjen...
 
Trening med rockering og musikk til er helt supert og anbefales! :D

Dersom du ikke har trent med dette før, så bør man starte i det små som med alt annen trening, maks 15 minutter kanskje? Går litt hardt på hoftebeinene i starten, så det kan være nok med bare noen få minutter de første gangene.

Når det gjelder rockering med vekt, så bør man velge en som er riktig for hver enkelt mht. høyde, men det er ikke et must. :)
 
Jeg har en rockering ( kjøpt på Biltema) 3kg er den og brukte den ca 20 min , 10 min den ene veien å 10 min den andre veien holdt på i 1 uke å så allerede da at magen begynte å strame seg , men husk veldig viktigt og bytte vei når du rocker :)
 
Jeg også har en slik rokering. Men kan ikke si at jeg har holdt ut så lenge at jeg har sett fremskritt :p
 
Det funker for meg [emoji4] men begynn i det små, ellers blir du blå! Jeg brukte den hver dag før jeg ble gravid. Begynte med 1 minutt hver vei og økte gradvis til 15 min hver vei. Hoppa over en dag nå og da, hvis det gjorde vondt.

Min er bare 1.5 kg.
 
Trening med rockering og musikk til er helt supert og anbefales! :D

Dersom du ikke har trent med dette før, så bør man starte i det små som med alt annen trening, maks 15 minutter kanskje? Går litt hardt på hoftebeinene i starten, så det kan være nok med bare noen få minutter de første gangene.

Når det gjelder rockering med vekt, så bør man velge en som er riktig for hver enkelt mht. høyde, men det er ikke et must. :)
Hva er rett med tanke på høyde da? Og handlet det ikke også litt om erfaring/styrke? Ser for meg at en nybegynner kanskje ikke bør ha like tung som en erfaren?

Aldri brukt annet enn de vi brukte som barn jeg. Det er jo slitsomt nok (og jeg har altså aldri gjort det for å trene, men gøy/vise ungene. Ikke er jeg teknisk gog lenger heller)
 
Hva er rett med tanke på høyde da? Og handlet det ikke også litt om erfaring/styrke? Ser for meg at en nybegynner kanskje ikke bør ha like tung som en erfaren?

Aldri brukt annet enn de vi brukte som barn jeg. Det er jo slitsomt nok (og jeg har altså aldri gjort det for å trene, men gøy/vise ungene. Ikke er jeg teknisk gog lenger heller)

Hadde en kollega som lærte oss bruk av rockering med vekt som treningsmetode, så hun burde heller ha svart på dette enn meg. Fant forøvrig dette utdraget på nettsidene til KK -

Slik velger du riktig ring
Dersom du ønsker å begynne med rockering trening, er det viktig at du velger en som er «riktig» for deg og dine mål.

Ifølge Tara McEachern, utdannet kinesolog og treningsekspert, bør ringen (når den star vertikalt på bakken) nå deg et sted mellom livet og brystet. De mest vanlige størrelsene varierer fra 94 til 114 centimeter i diameter og veier fra rundt 500 gram til over to kilo.

Vekten på ringen er helt opp til deg, men her er McEachern og Alive magazines anbefalinger:

Vekt ut fra høyde:
  • Under 155 centimeter – ring bør veie mellom 500 gram og 2,2 kilo
  • 155 centimeter til 178 centimeter – ring bør veie mellom 1 og 2,2 kilo
  • Over 178 centimeter – ring bør veie mellom 1,3 og 2,2 kilo
 
Back
Topp