Rikshospitalet kvinne klinikken

LitenKnøtt90

Andre møte med forumet
på onsdag skal jeg til Rikshospitalet på kvinne klinikken for undersøkelse. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal, har bare fått beskjed om fosterdiagnostikk. Jeg er da 13+4 - bør vi forberede oss på noe tenker dere? Noen som har vært på det før og har erfaring?
Og er det for tidlig for å se kjønn? Vi er litt uenige om vi vil vite eller ikke :)
 
Fosterdiagnostikk er vanligvis grundig gjennomgang av fosteret, evt med morkake, tapp, navlestreng etc.
Lite skummelt, om man ikke finner avvik.

Vi fikk vite rimelig sikkert kjønn på denne undersøkelsen der forrige gang, og det stemte.
 
Takk for svar! Kjenner jeg grugleder meg litt... Men blir godt å få det ut sv verden og håper alt er bra :)
Okei, da får vi ta en prat å se om vi blir enige :)
 
Noe spesiell grunn for at du skal på slik sjekk? Er det rutine for alle som hører til riksen eller? :) Har ikke vært borti slikt før så jeg er bare nysgjerrig av meg :)
 
Det er fordi jeg tok CT i begynnelsen av graviditeten (før jeg visste jeg var gravid). Så jeg har vært veldig redd for skader dette kan ha påført fosteret. Så de skal vel være på den sikre siden, så da sender de meg dit :) Hvor de kanskje har litt mer kompetanse og bedre utstyr enn her hjemme
 
Noe spesiell grunn for at du skal på slik sjekk? Er det rutine for alle som hører til riksen eller? :) Har ikke vært borti slikt før så jeg er bare nysgjerrig av meg :)
Ikke rutine for alle som tilhører riksen. Men mange er på riksen pga å få tatt slik undersøkelse.
 
Jeg har vært på det med førstemann på riksen. Hadde vært gjennom en operasjon før jeg visste at jeg var gravid. Tok urinprøve, det ble tatt ul og det var i grunn det, men husk de svangerskapspapirene. Helsekortet for gravide som legen og jordmor fyller ut på. Grønt skjema. Evt blodprøvesvar arket. De var nærmest hissige på at jeg ikke hadde med meg det i uke 8 men jeg hadde ikke fått det enda.....
 
Da må jeg finne frem de så jeg husker de :)
Åh nå er jeg veldig spent altså. Var sist på ultralyd i 9+2 og da så jeg egentlig ingenting. Ble litt skuffa, for gynekologen bare swosjj swosjj, ferdig.. Så håper å bli litt klokere imorgen og at alt er bra med knøttet :) skulle egentlig vært der Nåå, men så ble det utsatt til imorgen :dance018
 
Back
Topp