Rhesus minus

Labbetussa

Glad i forumet
Himmelbarn
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Flere med rhesus minus her? Hvilke forventninger har dere til svangerskapet og oppfølging?
 
Jeg er minus. Tror ikke jeg hadde noen annen oppfølging enn akkurat under fødselen :)
Er også minus. Hadde heller ingen annen oppfølging enn fødsel.
Denne gangen blir det vel blodprøve i uke 24 på dere da, for å finne ut blodtypen til fosteret. Jeg skal ta min blodprøve allerede i uke 18, men det er fordi jeg vet at jeg har antistoffer.
 
Denne gangen blir det vel blodprøve i uke 24 på dere da, for å finne ut blodtypen til fosteret. Jeg skal ta min blodprøve allerede i uke 18, men det er fordi jeg vet at jeg har antistoffer.

Ja blodprøve i uke 24. Ble gravid i juni 16 sist så ble akkurat ikke med på den nye ordningen da. Men Skal de finne blodtypen på fosteret? Trodde det bare var om de var - eller +? :)
 
Ja blodprøve i uke 24. Ble gravid i juni 16 sist så ble akkurat ikke med på den nye ordningen da. Men Skal de finne blodtypen på fosteret? Trodde det bare var om de var - eller +? :)
Ja, det er +- de skal finne ut :) jeg vet ikke om de finner ut hvilken type fosteret er etter ABO-systemet, det er jo ikke like viktig.
 
Denne gangen blir det vel blodprøve i uke 24 på dere da, for å finne ut blodtypen til fosteret. Jeg skal ta min blodprøve allerede i uke 18, men det er fordi jeg vet at jeg har antistoffer.


Åja Såppass, ja mn så greit å finne ut av då.
Vet du kor tidlig det er mulig å teste det?
 
Jeg er også minus. Måtte nesten krangle meg til blodprøven i uke 24 sist. Håper det er blitt litt mer rutine nå. Heldigvis var ungen minus da, så da gikk det jo greit..
 
Åja Såppass, ja mn så greit å finne ut av då.
Vet du kor tidlig det er mulig å teste det?
Jeg vet at det egentlig kan testes fra uke 10, men de har rutiner på at det er uke 24 hvis du ikke har antistoffer, og uke 18 hvis du har.
 
Jeg er også minus. Måtte nesten krangle meg til blodprøven i uke 24 sist. Håper det er blitt litt mer rutine nå. Heldigvis var ungen minus da, så da gikk det jo greit..
Det var jo skikkelig greitt med minus-unge :) heldig med den! Ja, det må jo være mer etablerte rutiner nå.
 
Det var jo skikkelig greitt med minus-unge :) heldig med den! Ja, det må jo være mer etablerte rutiner nå.

Ja, ungen kunne like gjerne vært pluss. Så veldig merkelig at man må krangle seg til en enkel blodprøve. Og mens den ble tatt fikk jeg høre dette var noe nytt og at man ikke gjorde sånt før.. ja, det er mye man ikke gjorde før, men det er bra verden går fremover.
 
Ja, ungen kunne like gjerne vært pluss. Så veldig merkelig at man må krangle seg til en enkel blodprøve. Og mens den ble tatt fikk jeg høre dette var noe nytt og at man ikke gjorde sånt før.. ja, det er mye man ikke gjorde før, men det er bra verden går fremover.
Ja, det var nytt i 2016. Hvis jeg hadde fått ta den blodprøven da jeg gikk gravid hadde jeg kanskje ikke hatt antistoffer i dag.
 
Back
Topp