Restless legs, urolige bein. Hjelp!

MomLife

Flørter med forumet
Har etter tester (flere år før graviditeten) fått fastslått at jeg har restless legs. Er nå gravid i uke 25 og er helt vilt plaget med urolige bein. Tar magnesium fast som hjelper litt, dvs det blir enda værre uten.
Har prøvd det meste av tips; strekke, opp å gå, ligge med beina høyt, masere, støttestrømper, ulltråd rundt ankler, unngå sukker på kvelden.
Noen som har noen flere gode råd? Og noen som vet om det finnes en form for kalde omslag å få kjøpt? Tror kulde kan hjelpe litt, men håpet å slippe ha våte kluter rundt beina i senga/sofaen [emoji85]
 
Har etter tester (flere år før graviditeten) fått fastslått at jeg har restless legs. Er nå gravid i uke 25 og er helt vilt plaget med urolige bein. Tar magnesium fast som hjelper litt, dvs det blir enda værre uten.
Har prøvd det meste av tips; strekke, opp å gå, ligge med beina høyt, masere, støttestrømper, ulltråd rundt ankler, unngå sukker på kvelden.
Noen som har noen flere gode råd? Og noen som vet om det finnes en form for kalde omslag å få kjøpt? Tror kulde kan hjelpe litt, men håpet å slippe ha våte kluter rundt beina i senga/sofaen [emoji85]
Magnesium?
 
Jeg slet med det samme, til tross for magnesium.

Så begynte jeg å ta kalsiumtilskudd, og på to dager var alle problemene med restless legs og leggkramper borte!

Tar de fra apoteket med 500mg kalsium (og 5mg D-vitamin). Tar D-vitamin i tillegg.

Obs: får man ikke i seg D-vitamin klarer ikke kroppen ta opp nok kalsium!
 
Jeg slet med det samme, til tross for magnesium.

Så begynte jeg å ta kalsiumtilskudd, og på to dager var alle problemene med restless legs og leggkramper borte!

Tar de fra apoteket med 500mg kalsium (og 5mg D-vitamin). Tar D-vitamin i tillegg.

Obs: får man ikke i seg D-vitamin klarer ikke kroppen ta opp nok kalsium!
Måtte ta kalsium tabletter da jeg fikk beskjed at det beste for rastløse bein :)
 
Jeg hadde det samme i graviditetene...
Hjalp bare for meg å stå og strekke ut på beina..

Lykke til, håper du finner noe som hjelper :)
 
Her er det magnesium fb time før legging. Glovarm dusj i ei lita halvtime, støttestrømper og varmeflaske samt sørge for stk eg er skikkelig trøtt (har slitt meg ut igjennom dagen).
 
Takk for tips!
Skal kjøpe og teste kalsium til uka[emoji1305]
I natt ble det kalde våte kluter i plastpose på beina, hjalp en del[emoji1303]
 
Jeg slet med det samme, til tross for magnesium.

Så begynte jeg å ta kalsiumtilskudd, og på to dager var alle problemene med restless legs og leggkramper borte!

Tar de fra apoteket med 500mg kalsium (og 5mg D-vitamin). Tar D-vitamin i tillegg.

Obs: får man ikke i seg D-vitamin klarer ikke kroppen ta opp nok kalsium!

[emoji1305]
Jeg tar D-vit, Divisun 800IE på resept. Får høre på apoteket og sjekke opp på neste blodprøve[emoji1308][emoji1303]
 
Er ikke noen perfekte tips, råd som passer for alle ang urolige bein tror jeg. Må bare prøve seg frem litt.

Opp å gå, strekke o.l. hjelper dessverre på meg bare akkurat da, men kommer rett tilbake igjen når jeg legger meg.

Det er litt bedre de dagene jeg har vært i passe med aktivitet, og er passe trøtt, men det «passe» er ikke alltid lett å finne. Bikker jeg over, er overtrøtt eller veldig sliten blir beina fortere urolig.

Skal prøve kalsium, vil bare høre med legen først, så jeg ikke tar for mye av noe e.l.

Forrige natt la jeg meg langt ned i senga, med føttene oppå en høy putte i strekk mot veggen [emoji1305][emoji1305]
 
Jeg satt med beina i dusjen med kaldt vann over :p var verst om kvelden/natta når jeg skulle sove. Så satt en stund med beina i kaldt vann før jeg la meg, det hjalp sånn at jeg fink sove.
 
Back
Topp