Rester etter ma

<3 Juli2014 - mai2016 <3

Flørter med forumet
Hei!

Fredag som var, fikk jeg konstantert en ma på ul. Jeg skulle da vært 8+1 på vei, men pga litt spotting 1 1/2 uke før ble hcg verdier målt over to dager og den var fallende. Nå har jeg hatt min andre cytotec kur og fikk på oppfølgingstime beskjed om at det var minimalt med rester igjen. Jeg forstod det slik at det var en rest på 5 mm og at de ikke ville gjøre mer med saken. Fikk også beskjed om å vente en mens før vi prøvde igjen og at restene ville forsvinne med den. Siden legen var så kjapp ute med å anbefale prevensjon frem til jeg hadde hatt mensen, fikk jeg meg ikke til å spørre om hva som kan skje om vi velger å "kjøre på" uten... Jeg skjønner jo at jeg kan bli gravid, men utenom det:joyful: Noen som vet?

Mvh
 
Jeg hadde litt rester (0,5-1cm tror jeg) ved flere kontroller. En god del kom ut første mens men var nok litt igjen. Vi prøvde på neste el men da fikk jeg blødninger igjen fra 7dpo. Så, om det er rester så tenker jeg at det kan forhindre at et egg fester seg, eller man kan "blø det ut", men det er jo ikke farlig å prøve. Om du blør derimot, må du la være fordi det betyr at livmorhalsen er åpen og bakteriene "dyttes oppover" ved samleie. Og infeksjonsrisikoen er større ved rester. Så, pass på at du ikke får feber/smerter, vent til du ikke blør, men ellers er det nok trygt å prøve :)
 
Jeg tror de restene både kan gjøre det litt vanskeligere å bli gravid,men også at de kan ødelegge litt for en ny graviditet. Det er jo da noe som sitter på slimhinnen som ikke skal være der.
Når jeg hadde rester etter min BO/MA merket jeg at mensen der de kom ut var kraftigere enn vanlg. Vet ikke hvor mye, men hadde ikke mer rester enn at kroppen måtte ordne opp selv, fikk ikke utskraping.

Tidligere ville man at man skulle vente en syklus fordi det da ble lettere å regne termin.
 
Jeg slet med rester i flere sykluser! Kom ut store klumper hver mens. Det var veldig frustrerende for jeg ville jo bli gravid med en gang! For meg tok det nesten et år å bli gravid igjen, selv om den vi mistet satt i PP1.
 
Back
Topp