Renselsen?

Anekdote

Forelsket i forumet
Nå er det 9 dager siden jeg fødte og renselse gav seg på dag 7. Hadde en litt større blødning på dag 7, som jeg antok at var sårskorpen som løsnet. Er der vanlig å blø så lite? Det skal sies at jeg blødde veldig lite etter fødselen også (100 ml står det i journalen), og fødselen gikk veldig raskt. Hadde merkbare etterrier i 3 dager, og så gav de seg også. Noen med erfaring? Er jeg bare heldig og har en effektiv kropp - eller burde jeg sjekke opp i hvorfor det ikke blør mer? Hmm...
 
Nå er det 9 dager siden jeg fødte og renselse gav seg på dag 7. Hadde en litt større blødning på dag 7, som jeg antok at var sårskorpen som løsnet. Er der vanlig å blø så lite? Det skal sies at jeg blødde veldig lite etter fødselen også (100 ml står det i journalen), og fødselen gikk veldig raskt. Hadde merkbare etterrier i 3 dager, og så gav de seg også. Noen med erfaring? Er jeg bare heldig og har en effektiv kropp - eller burde jeg sjekke opp i hvorfor det ikke blør mer? Hmm...

Det går an å være heldig! :) Så lenge du ikke har noe smerter eller feber, så er det nok normalt :)
 
Takk, jeg satser på det. Finner alltid noe å bekymre meg over vettu :p

Ja sant :hilarious: Her er det dag 15. Og skorpa må ha løsna i natt. Hadde plutselig blødd gjennom nattbindet :shifty: Gleder meg til det er over!
 
Det er helt individuelt, så det er nok helt normalt. :)
Evt spør du helsesøster på helsestasjonen om du er urolig. :)
 
Heldige jævel [emoji14] haha..
1 mnd og 2 dager siden fødsel. Blør enda litt [emoji14]
 
Kan jeg spørre hvor lenge som er normalt? Føler dette er det jeg kan minst om.
3 uker siden fødselen, og nå er det veldig lite, kun litt brunlig. Men plutselig kan det blø mer.
Og hva er den større blødningen som skal komme?
 
Jeg blødde i ca en uke, og gikk rundt her med nettingtrusene fra sykehuset. Blødde mindre og mindre og på dag 7,8 så var det kun litt brunlig blod som kom. Rundt dag 9, 10 blødde jeg litt igjen (sikkert denne skorpa som løsna) og etter det har jeg kun brukt truseinnlegg. Nå er det 4 uker siden fødsel og enda kommer det av og til litt gult/lysebrunt aktig (litt som siste dag av mensen).
Etterriene gav seg i løpet av to, tre dager :)
 
Nå er det 9 dager siden jeg fødte og renselse gav seg på dag 7. Hadde en litt større blødning på dag 7, som jeg antok at var sårskorpen som løsnet. Er der vanlig å blø så lite? Det skal sies at jeg blødde veldig lite etter fødselen også (100 ml står det i journalen), og fødselen gikk veldig raskt. Hadde merkbare etterrier i 3 dager, og så gav de seg også. Noen med erfaring? Er jeg bare heldig og har en effektiv kropp - eller burde jeg sjekke opp i hvorfor det ikke blør mer? Hmm...
Sniker fra juli.. Jeg hadde det også sånn, men to uker etter fødselen begynte det på igjen. Mindre mengde, og mer brunlig. Så hadde jeg flere uker hvor det noen dager blødde og andre dager ikke, gikk over til spotting etterhvert. Først nå, syv uker etter fødsel, har spottinga også stoppa. Jeg mista 200 ml under fødsel og har ikke hatt noen komplikasjoner med renselsen. Krysser fingrene for at du er heldig og slipper unna med bare ei uke!
 
Nå er det 9 dager siden jeg fødte og renselse gav seg på dag 7. Hadde en litt større blødning på dag 7, som jeg antok at var sårskorpen som løsnet. Er der vanlig å blø så lite? Det skal sies at jeg blødde veldig lite etter fødselen også (100 ml står det i journalen), og fødselen gikk veldig raskt. Hadde merkbare etterrier i 3 dager, og så gav de seg også. Noen med erfaring? Er jeg bare heldig og har en effektiv kropp - eller burde jeg sjekke opp i hvorfor det ikke blør mer? Hmm...

Jeg blødde kun en uke med nr 1, helt innenfor normalen fikk jeg beskjed om :)
 
Blør en del enda, 11 dager siden fødselen. Tok seg litt opp i går og mer mørkerødt, så regner med det er skorpa som holder på å løsne.
 
Kan jeg spørre hvor lenge som er normalt? Føler dette er det jeg kan minst om.
3 uker siden fødselen, og nå er det veldig lite, kun litt brunlig. Men plutselig kan det blø mer.
Og hva er den større blødningen som skal komme?


Det er tydeligvis stor variasjon i hva som er normalt?! Mener jeg blødde i 6 uker sist, selv om det var lite på slutten. Tror vi prøvde å hoppe i høyet første gang etter fødselen rundt 8 uker etterpå, så regner med jeg var ferdig blødd til da i alle fall :p den litt større blødningen er når sårskorpen fra der morkaken var festet i livmoren løsner. Trenger ikke å være stor blødning, men ser at rundt dag 7-10 bruker det å blø litt mer uten at det er tegn til noe galt.
 
Jeg har blødd ferdig i løpet av de første 10ish dagene med begge mine. Ville ikke bekymret meg, med mindre du får smerter selvfølgelig. Ulempen her er at jeg raskt får tilbake menstruasjonen også, 8 uker sist, tross fullamming. Kroppen er vel raskt klar for ny graviditet. Kan godt drøye litt lenger denne gangen.
 
Jeg har blødd ferdig i løpet av de første 10ish dagene med begge mine. Ville ikke bekymret meg, med mindre du får smerter selvfølgelig. Ulempen her er at jeg raskt får tilbake menstruasjonen også, 8 uker sist, tross fullamming. Kroppen er vel raskt klar for ny graviditet. Kan godt drøye litt lenger denne gangen.

Håper den drøyer her og. Har også tidligere fått tilbake etter 8 uker. Alt for tidlig :hilarious:
 
Håper den drøyer her og. Har også tidligere fått tilbake etter 8 uker. Alt for tidlig :hilarious:
Det er altfor tidlig ja [emoji32] Håper mensen holder seg unna like lenge som de andre gangene (7-8 mnd, 7 mnd da ammet jeg myyyyye og 8 mnd med flaskebarnet).
 
Back
Topp