RemaFrue og RemaFrøet

Du kan også lytte på pappaens mage for å finne ut hva som er tarmlyder, kan være lettere å skille dem ut på deg selv da
 
Du kan også lytte på pappaens mage for å finne ut hva som er tarmlyder, kan være lettere å skille dem ut på deg selv da

Takk for tips, det skal jeg prøve. Fant hjertelyd idag lett som bare det, men er mye ulyder før jeg finner frem, så skal uten tvil sjekke sambo sin mage for å finne ut hva som er tarmlyder ja [emoji16]
 
Takk for tips, det skal jeg prøve. Fant hjertelyd idag lett som bare det, men er mye ulyder før jeg finner frem, så skal uten tvil sjekke sambo sin mage for å finne ut hva som er tarmlyder ja [emoji16]
Når jeg var hos legen så var det sinnsykt mye bråk og da spurte legen meg om jeg hadde mye luft i magen, noe jeg har så kan være det er luft du hører. Og det er ikke nødvendigvis sikkert at mannen din har så mye luft som vi kan ha nå, og da blir det heller ikke like mye støy:)
 
Når jeg var hos legen så var det sinnsykt mye bråk og da spurte legen meg om jeg hadde mye luft i magen, noe jeg har så kan være det er luft du hører. Og det er ikke nødvendigvis sikkert at mannen din har så mye luft som vi kan ha nå, og da blir det heller ikke like mye støy:)

Følte ikke selv at jeg hadde luft i magen, så ble litt forvirret [emoji12]
 
17+4 idag og bare 4 dager igjen til OUL, å herregud som jeg gleder meg [emoji173]️ Nå er jeg tilbake på jobb etter sykdom og en tur til Amsterdam. Har hatt en del trøbbel med nettet, så har ikke fått vært innom her siden før jeg ble syk nå virker det som at alt er i orden og det er godt i og med at jeg hadde ca 400 varsler her inne

Formen er fin om dagen eneste er at jeg sliter endel med strekning i magen, det føles ut som det strekker vist det gir mening? Litt gangsperr aktik liksom. Sliter fortsatt med vondt i korsryggen når jeg må reise meg, reiser meg fra bøyd stilling eller ved tyngre løft. Er også fryktelig trøtt og grinete om dagen, så all ære til sambo som overlever med dette monsteret her

Har hørt hjertelyden 2-3 ganger siden vi kjøpte doppleren og det er veldig betryggende for meg heldigvis, samtidig så vil jeg jo bare høre hele tiden, men skjønner jo at det ikke er så bra.

Ellers er det ikke lenge til ultralyd og jeg gleder meg stort til å endelig få møte mageboeren

Termin: 30.09(mens termin)
På vei: 17+4
Igjen: fortsatt en stund
Kjønn: får forhåpentligvis vite det på OUL 27.04
Aktivitet: litt tidlig for det enda vell
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 3kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: Strekning i magen og vondt i korsryggen ved tunge løft og når jeg må reise meg opp fra sittende eller fra lavere stående posisjon
Innkjøp: ingenting, har bare kjøpt noen garn for kommende mormor som er helt vill på strikkingen
Oppegående: veldig
Matkikk: røde druer
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: 27.04( OUL )
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    846,1 KB · Visninger: 20
Last edited:
Lykke til på OUL


Hvordan går det på jobben nå?
 
Lykke til på OUL


Hvordan går det på jobben nå?

Går greit forløbig, fikk jo en sjokk melding før jeg dro om at jeg måtte begynne å jobbe seint, endå jeg har gitt beskjed om at jeg ikke kan pga kvalmen osv. Men har ikke hørt noe mer om det, så satser på sjefen la det fra seg igjen [emoji5]
 
Går greit forløbig, fikk jo en sjokk melding før jeg dro om at jeg måtte begynne å jobbe seint, endå jeg har gitt beskjed om at jeg ikke kan pga kvalmen osv. Men har ikke hørt noe mer om det, så satser på sjefen la det fra seg igjen [emoji5]
Får håpe det, hvis ikke må du bare snakke med legen din for du har krav på tilrettelegging og om du får endring i vaktene dine sånn at formen din blir verre så må du bli SM i noen prosent for å avhjelpe på det
 
Får håpe det, hvis ikke må du bare snakke med legen din for du har krav på tilrettelegging og om du får endring i vaktene dine sånn at formen din blir verre så må du bli SM i noen prosent for å avhjelpe på det

Har allerede snakket med legen, så han vet om det og har sagt jeg må bare gi beskjed til sjefen om at det blir utfallet vi han endrer vaktene mine
 
Får håpe det, hvis ikke må du bare snakke med legen din for du har krav på tilrettelegging og om du får endring i vaktene dine sånn at formen din blir verre så må du bli SM i noen prosent for å avhjelpe på det

Har allerede snakket med legen, så han vet om det og har sagt jeg må bare gi beskjed til sjefen om at det blir utfallet vi han endrer vaktene mine
 
så bra
 
Spent på hvordan det gikk på oul:)
 
17+5

Då var dagen her hvor jeg endelig skulle på OUL!! Gud som jeg har gledet meg.
Undersøkelsen gikk kjempe fint og jeg var veldig fornøyd med jordmoren også. Første som skjedde da jordmor satte proben på magen var at vi så en baby som vinket [emoji23][emoji7] lå perfekt til og vi fikk en del gode bilder til å begynne med heldigvis, for vi kom vi midt i gymnastikken der, var kjempe aktiv. Litt rart å se så mye bevegelse, men ikke kjenne noe. Fikk beskjed om at jeg har morkaken foran, så det kunne ta litt tid før jeg kjente noe.
Samarbeidsvillig var ett ord babyen ikke hadde hørt om, for når hjertet skulle sjekkes lå plutselig armene i kryss over brystet. Når hodet skulle sjekkes var armene plutselig der. Og sånn fortsatte det [emoji23] fikk til slutt sjekke det som skulle sjekkes, takk Gud!
Og når vi skulle sjekke kjønnet hadde var beina først i kryss og med navlesnoren mellom, litt bevegelse ble det og jordmoren kunne si at hun mente det ble jente ut fra det hun hadde sett. Hun sa jo at hun naturligvis ikke kunne garantere noe, men det var det hun så. Og da vettu, skjøt min sjarmerende samboer inn: ja, da er det hvertfall din datter, for du er litt vanskelig om dagen du og [emoji23]
Ble satt bak noen dager og har fått ny termin 3.oktober. Var ikke så langt fra mens termin da, som var 30.sept.

Termin: 3.oktober
På vei: 17+5
Igjen: fortsatt en stund
Kjønn: hun mente jente [emoji177]
Aktivitet: hadde morkaken foran, så blir vell en stund til endå
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 3kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på
Strekkmerker: ingen
Plager: Strekning i magen og vondt i korsryggen ved tunge løft og når jeg må reise meg opp fra sittende eller fra lavere stående posisjon
Innkjøp: dyne, pute og et sett med dyne og putetrekk
Oppegående: veldig
Matkikk: røde druer
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig blir neste kontroll 13.06 hos jordmor

Image1524842502.163258.jpg
Lille gull [emoji173]️
Image1524842560.602907.jpg
Pitte små føtter [emoji173]️
Image1524842629.169034.jpg
Magebilde 27.04
 
Gratulerer med vel overstått OUL
 
Gratulerer så mye med vel overstått oul. Godt å høre at alt sto bra til ja:) vittig han samboeren din da :hilarious:
 
Gratulerer så mye med vel overstått oul. Godt å høre at alt sto bra til ja:) vittig han samboeren din da :hilarious:

Tusen takk [emoji173]️ var veldig deilig å då bekreftet at alt sto bra til med lille [emoji173]️

Ja, litt av en moroklump [emoji849][emoji23]
 
Tusen takk [emoji173]️ var veldig deilig å då bekreftet at alt sto bra til med lille [emoji173]️

Ja, litt av en moroklump [emoji849][emoji23]

Finnes ingen bedre følelse :)
 
19+0
Da var enda en uke gått. Selv med litt plager denne uken, så føler jeg at uken bare har flydd avgårde, mye mulig pga 2 fridager midt i uken [emoji23] har slitt en del med svimmelhet, og to av dagene har jeg blitt så dårlig at jeg har måttet ligge meg ned på gulvet å bare puste.
På jobb går det litt opp og ned, denne uken har naturligvis vært mye tyngre pga plagene, har måttet sitte meg mye ned og det er jo ikke ett pluss akkurat. Må man så må man.
Fortsatt ikke kjent noe liv fra lille i magen, men når jeg vet at morkaken ligger foran, så blir jeg mer tålmodig og ikke så bekymret. Det kommer når det kommer tenker jeg. Har heller ikke hørt på hjertelyden hjemme på en stund, muligens jeg skal prøve i løpet av uken? Savner litt å høre lyden av det lille hjertet som slår inni der [emoji173]️
Ellers har jeg jo denne uken kjøpt inn stoff til babynest og tørket støv av symaskinen, satt meg ned og prøvde. Var lettere enn forventet, men litt kronglete å sy og ett punkt i oppskriften jeg satt lenge å tenkte på. Men det var ikke så gale faktisk og selv om den ikke er perfekt, så er det og min første lagde babynest og jeg må si meg fornøyd [emoji7] kommer nok til å prøve meg på mer fremover nå [emoji173]️

Termin: 3.oktober
På vei: 19+0
Igjen: snart halvveis nå
Kjønn: hun mente jente [emoji177]
Aktivitet: hadde morkaken foran, så blir vell noen uker til vil jeg tro
Navn: vi har ikke snakket om det, men jeg som mange andre kommende mødre har naturligvis tenkt masse
Vektøkning: 4kg foreløpig
Barnerom: ikke verken tenkt eller begynt på, blir nok liggende på våres rom en stund først
Strekkmerker: ingen
Plager: har den siste uken slitt med svimmelhet
Innkjøp: dyne, pute og et sett med dyne og putetrekk. Samt stoff til å lage babynest, som jeg også er ferdig med
Oppegående: ja, utenom den siste uken
Matkikk: alt av frukt egentlig
Kynnere: nei
Vann i kroppen: nei
Neste kontroll: foreløpig blir neste kontroll 13.06 hos jordmor

Image1525632691.852909.jpg
Mage 19+0

IMG_3974.JPG
Babynesten, det er jo mitt ste forsøk, så må si meg fornøyd [emoji7]
 
Back
Topp