Reker og potetgull

boy

Flørter med forumet
Vi spiste reker idag, og det skal være trygt i følge mange norske nettsider. Men da den gravide dama mi spiste rekene så sugde hun ut saften av hodet, og spiste det brune også, og rognen. Er alt dette trygt for gravide?

Vi spiste også potetgull av en type som er ganske lignende sørlandschips i forhold til akrymalid tror jeg. Er dette også greit for gravide?
 
Ja, helt greit:)
 
Ser ingen grunn til å ikke spise dette :)
 
Takk!

Lurer også på noe annet! Dultet borti dama i natt med albuen på puppene. Hun fikk vondt, men ikke vondt lenger nå. Hun er snart feerdig med 2.trimester. Lurer på om dette slaget kan pårvirke melkeproduksjonen på noen negativ måte, eller på noen måte skade systemet hennes i forhold til amming og også fosteret nå under eller etter graviditet?
 
Takk!

Lurer også på noe annet! Dultet borti dama i natt med albuen på puppene. Hun fikk vondt, men ikke vondt lenger nå. Hun er snart feerdig med 2.trimester. Lurer på om dette slaget kan pårvirke melkeproduksjonen på noen negativ måte, eller på noen måte skade systemet hennes i forhold til amming og også fosteret nå under eller etter graviditet?


Jeg sier detta her med all kjærlighet i verden, men kjære deg, prøv å slapp av litt:) dama di er ikke laget av glass, hu kommer ikke til å gå i stykker av at du kommer borti henne, at du spiser en tomat som ikke er helt bra lenger osv:) det er utrolig rørende å se at du bryr deg og bekymrer deg så veldig, men husk på at folk føder friske barn i krigsherjede land. Så lenge dere følger vanlige retningslinjer ift kosthold etc så kommer dette her til å gå helt fint:) husk også på at mange får barn nr to og tre og fire og de barna hjemme leker og dytter og sparker og lefser til litt innimellom, både pupper og magen tåler en liten albue på avveie:)
 
Jajaja men bedre å spørre når man er i tvil.

Vi har plukket bringebær og har skylt de i en bøtte et par ganger. Trygt? Hoppet også fra en flytebrygge eller slapp seg ned med armene,men ble et lite trykk? Var ikke sånn at hun gikk sakte uti. Slapp seg ikke ned fra stigen men fra kanten av flåten.slapp seg ikke sakte ned. Flåten ikke veldig høy men likevel jeg likte det ikke.
 
Ingen spørsmål er dumme.

Kjøpte idag temperaturmåler til soverom. Anbefalt temperatur er 17-19 grader på soverom. Nå blir ungen vår født i november, men til neste sommer kan det fort bli like varmt som nå. Da lurer jeg litt på hvordan man skal få temperaturen ned til dette? Ikke alle som har kjeller. Har en vifte her, altså ikke air conidtion, men temperaturen går ikke ned pga det. Men vil likevel anta at det hjelper barnet å puste bedre under søvn. Skal ungen ligge uten dyne og med vifte? Eller blir det for kaldt igjen? Tenker også i barnevogn om sommeren kan det bli veldig varmt å sove i. Må ligge i skyggen i bare bleia da med barnevognen helt åpen?
 
Herregud, så mange dumme innlegg. Tror ikke et sekund på de.
Mannen min var litt slik første gang vi ventet barn sammen, dog ikke fullt så ekstrem. Hadde han vært det, tror jeg rett og slett jeg hadde gått fra han, for jeg hadde blitt gæren av det.

Til HI: Om du er seriøs; ro deg ned! Det stakkars kvinnemennesket du venter barn med er ikke ei porselensdokke som ikke tåler noe. Gravide kan gjøre stort sett alt de kunne før de ble gravide, med noen få forbehold. Babyer tåler også langt mer enn du ser ut til å tro. De får friske fine barn i Amazonas også vet du, uten aircondition og alskens andre moderne innretninger.

Er du ikke seriøs; kutt ut!
 
Burde egentlig laget en hel ny tråd, for her har jo trollene inspisert tråden fullstendig.

Men gir tråden likevel en siste sjanse med dette spørsmålet.

Dama lager bananbrød nå, og tok ganske mye sukker oppi. Leser at mye sukker kan gi svangerskapsforgiftning. Men kan ikke finne noe som tilsier hva som er mye sukkerinntak for en gravid kvinne. Hun insisterer også på at dette skal spises til frokost imorgen istedet for vanlig brød. Bør jeg være bekymret for dette.?
 
Jajaja men bedre å spørre når man er i tvil.

Vi har plukket bringebær og har skylt de i en bøtte et par ganger. Trygt? Hoppet også fra en flytebrygge eller slapp seg ned med armene,men ble et lite trykk? Var ikke sånn at hun gikk sakte uti. Slapp seg ikke ned fra stigen men fra kanten av flåten.slapp seg ikke sakte ned. Flåten ikke veldig høy men likevel jeg likte det ikke.


Ja, det er mye bedre å spørre når man er i tvil, men da bør man også tåle å få svar uten å bli irritert. Jeg tenker at det kan være smart for deg å bli med til jordmor/lege når dama di skal på kontroll igjen, så kan du få svar fra fagpersoner som du kanskje stoler på svaret til, for det ser ikke ut til at du tror på det vi her inne sier. Kanskje du får litt ro i sjela da:)
 
Ja, det er mye bedre å spørre når man er i tvil, men da bør man også tåle å få svar uten å bli irritert. Jeg tenker at det kan være smart for deg å bli med til jordmor/lege når dama di skal på kontroll igjen, så kan du få svar fra fagpersoner som du kanskje stoler på svaret til, for det ser ikke ut til at du tror på det vi her inne sier. Kanskje du får litt ro i sjela da:)

Jepp. Er med på de kontrollene jeg kan så lenge jeg har fri fra jobb. Men det er jo noe man lurer på nesten hver dag:) Laget en ny tråd her, som jeg håper du også kan ta deg tid til å svare på.
 
Back
Topp