Reiseforsikring

Babyivente

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Nå har flere vært på ferie, og for noen andre så nærmer det seg.
Hvilken reiseforsikring velger/valgte du? :)
 
Takk for at du minnet meg på det. Mannen fikk i oppgave å sjekke ut hva jobbforsikringen dekket, og vi drar på ferie om en uke.
 
Jeg har i banken jeg bruker, Eika, og det gjelder for hele familien faktisk.

Men har også bestilt et annet reiseforsikringskort, Hmm hva heter det igjen? Det gjelder for de fleste landene i Europa. Bestilt på HELFO.no
Har du det har du rett på helsehjelp der du er.

Skal du ut å fly? Jordmor skrev også bekreftelse på at jeg kunne dra, noen kan kanskje tvile på om du skal gå ombord i flyet på hjemturen .. det er ikke ofte det skjer sa jordmor men hun ville lage en lapp på at der er trygt for meg å fly .. og den bør jo også stå på engelsk . :)
 
Jeg har i banken jeg bruker, Eika, og det gjelder for hele familien faktisk.

Men har også bestilt et annet reiseforsikringskort, Hmm hva heter det igjen? Det gjelder for de fleste landene i Europa. Bestilt på HELFO.no
Har du det har du rett på helsehjelp der du er.

Skal du ut å fly? Jordmor skrev også bekreftelse på at jeg kunne dra, noen kan kanskje tvile på om du skal gå ombord i flyet på hjemturen .. det er ikke ofte det skjer sa jordmor men hun ville lage en lapp på at der er trygt for meg å fly .. og den bør jo også stå på engelsk . :)

Sikkert dette du tenker på:

https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort
 
Jeg har i banken jeg bruker, Eika, og det gjelder for hele familien faktisk.

Men har også bestilt et annet reiseforsikringskort, Hmm hva heter det igjen? Det gjelder for de fleste landene i Europa. Bestilt på HELFO.no
Har du det har du rett på helsehjelp der du er.

Skal du ut å fly? Jordmor skrev også bekreftelse på at jeg kunne dra, noen kan kanskje tvile på om du skal gå ombord i flyet på hjemturen .. det er ikke ofte det skjer sa jordmor men hun ville lage en lapp på at der er trygt for meg å fly .. og den bør jo også stå på engelsk . :)
Om du tenker på europisk helsetrygdkort er det ikke forsikring. Det viser at du har rett på behandling, men sier ikke noe om at du får dekket det.
 
Om du tenker på europisk helsetrygdkort er det ikke forsikring. Det viser at du har rett på behandling, men sier ikke noe om at du får dekket det.

Stemmer at det ikke er forsikring. Man må betale det samme som alle andre i det landet, dvs man blir likestilt med innbyggerne. Og det gjelder bare de landene som er med i ordningen (europa i hovedsak). Om man f.eks blir syk og vil reise hjem får man ikke dekket reisen. Er man veldig syk og må ha ambulansefly hjem blir det dyrt! Så reiseforsikring burde man ha uansett! :)
 
Her har sambo gjennom jobb som dekker hele familien. Da gutten vår var 3 mnd hadde vi vel 3 ulike reiseforsikringer. Han ble syk i kypros. Da fant vi ut at bare en av 3 dekket barnet også. Lurt å lese litt på forsikringene før man reiser!
 
Back
Topp