Reiseapotek

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Har du det ? Hva har du med?

Ferdig pakke fra apoteket eller sånn satt sammen selv?

Vi har alltid et rikholdig utvalg men pleiet oppholde oss i nærheten av norske apotek på ferie også.

I år skal jeg på tur til Danmark med eldstemann og korpset. Ikke akkurat villmarken men jeg følte for å ha tilgjengelig det mest grunnleggende innen plaster .sårens og gnagsårplaster og kjøpte et ferdig reiseapotek på apoteket. Kommet til å supplere med mer gnagsårplaster. Det er mulig noen kan finne på å trenge det

Også vårt eget nødvendige utvalg da

Allergipiller, øyedråper og nesespray asmamedisner. Det står han på fast.
Kortison. Fet krem. Hansker. Trolig en del bading i basseng, klor. Eksem på hendene harmonerer dårlig med fløytespilling.
Smertestillende for en guttunge (smeltetabletter) ikkr utenkelig sene kvelder. Noe mer uregelmessige måltider og uvante omgivelser. Migrene kan fort bli resultatet.

Samt solkrem selvsagt.

Reisesyke har han ikke vært plaget med så vet ikke om vi burde hatt det også...lang busstur men han er vant til lange bilturer.
 
På marked og hytta som vår ferie går til så har jeg med meg nesten ett helt apotek føles det som.

Astmamedisiner, allergimedisin, nesesprayer, kortisonsalver, fet krem, smertestillende til oss alle (flytende, smelte og vanlig tabletter), grobladsalve, branngele, rensemiddel, saltvannsdråper, cannesten, plaster, kompresser, sårteip, speial mme, næringsmiddel, vitaminer og melkesyrebakterier...

Helt sikkert litt mer jeg skal ha med, det ser jeg når jeg pakker det ned.
 
Vi har termometer, paracet, ibux og plaster. Har ikke hatt behov for noe annet egentlig. Da har vi i så tilfelle kjøpt etter behov. Eldste er 10 år så har jo blitt en del turer etter hvert. Ingen allergi hos oss da vel og merke.
 
Det ut som du har tenkt på der meste. Har dere lett for å bli solbrent så kan aleo vera være lurt å ha med
 
Asmamedesin ( ekstra) termometer. Saltvannoppløsning. Plaster trykkbandasje.pinsett. bandasje. Krem. Strips flytende plaster. Parasett både små og store. Saks. Malt pepper. Sokk. Solkrem
 
Asmamedesin ( ekstra) termometer. Saltvannoppløsning. Plaster trykkbandasje.pinsett. bandasje. Krem. Strips flytende plaster. Parasett både små og store. Saks. Malt pepper. Sokk. Solkrem
Hva trenger du målt pepper til?
 
Hva trenger du målt pepper til?
Ved stor blødning. Ikke kurant behandling men viss man ikke for stoppa blødning funker det. Lærte det av legen min. Bruker det samme på hestene når vi er på ukes tur i skogen.

Kommer jo Ann på kuttet også. Åpne kjøttsår er ikke helt innafor p bruke slik.
 
Ved stor blødning. Ikke kurant behandling men viss man ikke for stoppa blødning funker det. Lærte det av legen min. Bruker det samme på hestene når vi er på ukes tur i skogen.
Så smart. Det viste jeg ikke. Men vil ikke det svi veldig? Tenker du å bare drysse på pepper da eller hvordan gjør du det?
 
Det ut som du har tenkt på der meste. Har dere lett for å bli solbrent så kan aleo vera være lurt å ha med

Det er sant. Jeg kan finne på å bli solbrent ja.

Må uansett på apoteket igjen også. Luringen har 28 doser igjen av asmamedisnen han tar to doser av hver dag.

Det holder ikke fra til vi er hjemme 27. Juni ;-) normalt sett henter vi ut medisiner på ferie ved behov. For vi er oftest innenlands men reseptene hans er ikke gyldige i Danmark logisk nok.
 
Det er sant. Jeg kan finne på å bli solbrent ja.

Må uansett på apoteket igjen også. Luringen har 28 doser igjen av asmamedisnen han tar to doser av hver dag.

Det holder ikke fra til vi er hjemme 27. Juni ;-) normalt sett henter vi ut medisiner på ferie ved behov. For vi er oftest innenlands men reseptene hans er ikke gyldige i Danmark logisk nok.
Hvis du har en resept som gjelder flere ganger så kan du hente alt på en gang. Det pleier jeg med faste medisiner
 
Hvis du har en resept som gjelder flere ganger så kan du hente alt på en gang. Det pleier jeg med faste medisiner
Det tar sånn plass. Ikke akkurat de inhalatorene, de bruker han bare 4-5 av i året
Men store bokser med piller .ikke minst de digre eskene med movicol til mellomste

Vi henter ut for 2-3 mnd av gangen
Apoteket er lett tilgjengelig
 
Vi har en toalettmappe med litt diverse i;
Plaster i alle str. Strips. Termometer. Eurax. Brulidine/pyricept salve. Pyricept sårvann. Flåttfjerner. Og så alle medisinene til frøkna; flutide, ventoline, Aerius og kammer til astmamedisinene.
 
Vi har en toalettmappe med litt diverse i;
Plaster i alle str. Strips. Termometer. Eurax. Brulidine/pyricept salve. Pyricept sårvann. Flåttfjerner. Og så alle medisinene til frøkna; flutide, ventoline, Aerius og kammer til astmamedisinene.
Takk for gode tips, brulidine salve, eller kanskje pyricept, og flåttfjerner hadde jeg ikke tenkt på. Det skal jeg ta med.

Etter guttungens fantastiske evne til å falle og forslå hånden sin i forkant av store spille-opplevelser vurderer jeg nesten å ta med falle!

senest nå med høyre hånd nærmest ute av funksjon etter et fall rett før korpsøvelsen i går. Stor konsert i morgen med øving i dag
Han ser noe rar ut når han spiller tverrfløyte med høyre hånd hvilende i fanget. Noe bedre i dag så håper det kommer seg.

Han knaller nok til med noe slikt på tur ogdå og da er i alle fall sårvann og plaster nødvendig. Det fant vi på sfo-rommet i går.
 
Takk for gode tips, brulidine salve, eller kanskje pyricept, og flåttfjerner hadde jeg ikke tenkt på. Det skal jeg ta med.

Etter guttungens fantastiske evne til å falle og forslå hånden sin i forkant av store spille-opplevelser vurderer jeg nesten å ta med falle!

senest nå med høyre hånd nærmest ute av funksjon etter et fall rett før korpsøvelsen i går. Stor konsert i morgen med øving i dag
Han ser noe rar ut når han spiller tverrfløyte med høyre hånd hvilende i fanget. Noe bedre i dag så håper det kommer seg.

Han knaller nok til med noe slikt på tur ogdå og da er i alle fall sårvann og plaster nødvendig. Det fant vi på sfo-rommet i går.
Ja vi pakket flåttfjerner i mappa etter at jeg fikk flått etter en tur i Kristiansand. Kom på hytta igjen, uten noe å ta den ut med... Fant en q-tips og olje, og fikk vridd den ut. Heldigvis hadde jeg sett et klipp om det på facebook [emoji4]

Sårsalver har jeg også opplevd at er ok å ha.

Jo, og så har vi smertestillende til oss alle. Og jeg har mine migrenetabletter.

Håper han er frisk igjen i armen snart, og at han unngår flere knall og fall.
 
Ja vi pakket flåttfjerner i mappa etter at jeg fikk flått etter en tur i Kristiansand. Kom på hytta igjen, uten noe å ta den ut med... Fant en q-tips og olje, og fikk vridd den ut. Heldigvis hadde jeg sett et klipp om det på facebook [emoji4]

Sårsalver har jeg også opplevd at er ok å ha.

Jo, og så har vi smertestillende til oss alle. Og jeg har mine migrenetabletter.

Håper han er frisk igjen i armen snart, og at han unngår flere knall og fall.

Armen virker heldigvis bra nå i kveld. Han bare faller og slår den støtt og stadig
 
Back
Topp