Reise til syden når man er gravid

Bollemage

Blir kjent med forumet
Hei!

Vi tenker oss til Kypros i sommer, da dette sannsynligvis blir vår siste ferie sammen på en god stund uten barn [emoji28] Kommer til å være rett over 5 mnd på vei med vårt første barn når vi reiser. Lurer derfor på om det er noe spesielt jeg bør tenke på/gode tips før turen? Eneste legen sa var at han ville ta blodprøver for å sjekke toxoplasma(?) før vi reiser.

Andre ting som kan være lurt å tenke på før man reiser til varmen? Har også bare reiseforsikring gjennom bankkortene, ville dere kjøpt en egen? Og noen tips til hvilken om så? [emoji28]
 
Husk støttestrømper for flyreisen, solkrem med høyere faktor enn vanlig, man er mer sensitiv for sola som gravid. Gode sko! Og en reiseforsikring som dekker det hvis du som gravid må til lege eller lignende. I tillegg til generelle matråd som nevnt over :)
Husk å ikke planlegge for mange aktiviteter på turen, sannsynligheten for at du blir mer sliten enn vanlig er relativt stor.
 
Tipset jeg fikk var å passe på å få i meg nok vann (helst fra flaske, for å være på den sikre siden), unngå de verste periodene ute i heten samt unngå å overanstrenge seg.

Ellers er det vel bare å nyte ;)
 
Tusen takk, alle sammen! [emoji1][emoji173]️ Setter stor pris på alle små og store tips! [emoji4]

Tenkte ikke på å passe meg for kylling, er jo sååå glad i det [emoji849] Men skal skrive det bak øret! Ellers har jeg merket allerede her i Norge at jeg har hovnet i beina nå når det har vært så varmt, så trenger absolutt å kjøpe noen behagelige sandaler før jeg reiser [emoji85] Reiseforsikring må jeg også se nærmere på!

Ellers har jeg et litt teit spørsmål kanskje... [emoji85] Lurer på dette med å sole seg på bademadrass. Synes det er så deilig å kunne hive vann over seg titt og ofte. Tenkte at dette må være bra, for da blir jeg jo ikke så varm... Men så begynte jeg å tenke på om den lille i magen kanskje blir varm, selv om jeg ikke føler meg så varm? Eller hva tror dere? En bagatell kanskje, men ja [emoji28] Mange tanker som dukker opp når en plutselig har noen andre å ta hensyn til [emoji85]
 
Tusen takk, alle sammen! [emoji1][emoji173]️ Setter stor pris på alle små og store tips! [emoji4]

Tenkte ikke på å passe meg for kylling, er jo sååå glad i det [emoji849] Men skal skrive det bak øret! Ellers har jeg merket allerede her i Norge at jeg har hovnet i beina nå når det har vært så varmt, så trenger absolutt å kjøpe noen behagelige sandaler før jeg reiser [emoji85] Reiseforsikring må jeg også se nærmere på!

Ellers har jeg et litt teit spørsmål kanskje... [emoji85] Lurer på dette med å sole seg på bademadrass. Synes det er så deilig å kunne hive vann over seg titt og ofte. Tenkte at dette må være bra, for da blir jeg jo ikke så varm... Men så begynte jeg å tenke på om den lille i magen kanskje blir varm, selv om jeg ikke føler meg så varm? Eller hva tror dere? En bagatell kanskje, men ja [emoji28] Mange tanker som dukker opp når en plutselig har noen andre å ta hensyn til [emoji85]

Babyen kan få ubehag ved soling. Husker dessverre ikke hvor jeg leste det.

Jeg var 4 mnd på vei i fjor i Syden. Tok ansiktsbehandling og ble veldig dårlig etterpå, antakelig fordi jeg ikke drakk/spiste nok rett før.

Ellers er det ingenting i veien for å bade og slappe av. Bare sunt for deg, din kjære og babyen :)
 
Tusen takk, alle sammen! [emoji1][emoji173]️ Setter stor pris på alle små og store tips! [emoji4]

Tenkte ikke på å passe meg for kylling, er jo sååå glad i det [emoji849] Men skal skrive det bak øret! Ellers har jeg merket allerede her i Norge at jeg har hovnet i beina nå når det har vært så varmt, så trenger absolutt å kjøpe noen behagelige sandaler før jeg reiser [emoji85] Reiseforsikring må jeg også se nærmere på!

Ellers har jeg et litt teit spørsmål kanskje... [emoji85] Lurer på dette med å sole seg på bademadrass. Synes det er så deilig å kunne hive vann over seg titt og ofte. Tenkte at dette må være bra, for da blir jeg jo ikke så varm... Men så begynte jeg å tenke på om den lille i magen kanskje blir varm, selv om jeg ikke føler meg så varm? Eller hva tror dere? En bagatell kanskje, men ja [emoji28] Mange tanker som dukker opp når en plutselig har noen andre å ta hensyn til [emoji85]
Det er viktig å ta pauser fra sola, fostervannet blir varmet opp :) men ingenting i veien for å sole seg litt, jeg avkjølte meg hver gang jeg følte at jeg begynte å bli litt varm :)
 
bruke sunn fornuft når man er der, kjenne på varmen, drikke nok og ta pauser både i skyggen og inne med air condition ved behov. Jeg var 20 uker når jeg reiste sist og hadde ei som fylte 1 på ferie så det ble mange naturlige pauser pga henne og soving. Jeg hadde ikke noe ekstra reiseforsikring, men undersøkte med forsikringsselskapet og de dekket alt om noe skulle være- Husk kopi av helsekort og gode støttestrømper. Gå mye på flyet.
Og vær forsiktig med isbiter :)
 
Back
Topp