Reise med baby

Julifrøken87

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Julegavene 2019
Jeg er student og mannen har derfor all permisjonen. Vi driver og snuser litt på å reise rundt med mini. Han er 7 uker nå, veldig tålmodig og våkner 2-3 ganger om natta for mat. Så vi tror ikke det skal bli noe problem. Men hvor kan/bør man dra? Korte turer, lange turer? Varme plasser, storbyer? Noe spesielt man bør tenke på utenom vaksiner og å ha med egne bleier?
 
Du kan jo dra hvor som helst, babyer fødes og ferdes jo overalt i verden:p Vi skal på en 10 timers biltur om 4 uker, og skal til USA rett etter jul...:) Du må vel tenke på pass noen steder, vaksiner andre steder - ellers får du tak i det meste over alt tenker jeg...?:)
 
Du kan jo dra hvor som helst, babyer fødes og ferdes jo overalt i verden:p Vi skal på en 10 timers biltur om 4 uker, og skal til USA rett etter jul...:) Du må vel tenke på pass noen steder, vaksiner andre steder - ellers får du tak i det meste over alt tenker jeg...?:)
Ja, leter mer etter konkrete reisemål egentlig :) vi tenker også USA etter jul, men usikker på hvor og hvor lenge, hvor skal dere og hvor lenge blir dere? Hotell eller leilighet?
 
Ja, leter mer etter konkrete reisemål egentlig :) vi tenker også USA etter jul, men usikker på hvor og hvor lenge, hvor skal dere og hvor lenge blir dere? Hotell eller leilighet?
Ok:) Mest sannsynlig Florida i 4 uker i enten hus eller leilighet. Vi får mest sannsynlig besøk av venner og familie når vi er der nede og de vil da spleise på tiden de er der. Er glad i Naples, OC, Miami..:) Hva har du tenkt på? Vært der før?
 
Kanskje lurt å holde seg unna Florida og andre zika rammede områder om du vil ha en baby til. Men bortsett fra det e det vel bare fantasien som kan stoppe dere?? Vi reiste mye med førstemann! Veldig kjekt! Blir nok ikke sånn denne gangen :)
 
Vurderer Thailand i januar!

Ellers skal jeg fly til Norge om 2 uker.
 
Ok:) Mest sannsynlig Florida i 4 uker i enten hus eller leilighet. Vi får mest sannsynlig besøk av venner og familie når vi er der nede og de vil da spleise på tiden de er der. Er glad i Naples, OC, Miami..:) Hva har du tenkt på? Vært der før?

Vi lurer litt på å kjøre rundt i California i 2 uker, og kanskje innom NY noen dager. Men aner jo ikke hva vi bør ha i budsjett eller hvordan vi bør bo. Mannen har vært på jobbreiser i USA, men jeg har aldri vært der. :) ser for oss dit i januar og da er jo NY ganske kaldt iallefall.
 
Kanskje lurt å holde seg unna Florida og andre zika rammede områder om du vil ha en baby til. Men bortsett fra det e det vel bare fantasien som kan stoppe dere?? Vi reiste mye med førstemann! Veldig kjekt! Blir nok ikke sånn denne gangen :)
Hvor var dere da og hvor gammel var han? Hadde dere vogn med og var det lett å komme seg rundt? :) nei, vi også har bare mulighet til reising nå. Med nummer to vil jeg også være i jobb, så vi må bare kjøre på nå med førstemann :D
 
Vi lurer litt på å kjøre rundt i California i 2 uker, og kanskje innom NY noen dager. Men aner jo ikke hva vi bør ha i budsjett eller hvordan vi bør bo. Mannen har vært på jobbreiser i USA, men jeg har aldri vært der. :) ser for oss dit i januar og da er jo NY ganske kaldt iallefall.
Elsker California:) Vært ganske mange steder der, men bare på hotell.. O.C, Palm Springs, L.A..Arizona er også fint, elsker spesielt sjøen og det diiiigre kjøpesenteret i O.C :) NY er fantastisk(!) men blir litt annen type ferie , gjerne uten bil og med høyt tempo:)Er sikkert fint å dra dit når mini er så liten! Anbefaler å drive mye research og bestille hotel/leilighet/Airb&b i forveien + bestille fly og bil. Ville sendt vogn i prampack og bestilt bilsete sammen med leiebilen :)
 
Vi tenker å dra på en miniferie i slutten av september, når hun er 11-12 uker. Da må vi få ordnet eget pass til henne først. Tenker også å ha med vogna, så vi må enten kjøpe eller leie oppbevaringsbag til den for flyturene. Vi tar ikke med barnesete, men får ty til bæresele som nødløsning ved transport. Prøver å bo såpass sentralt at nødvendigheten av transport er minimal.
Vi har funnet ut at kriteriene for hotell plutselig har endret seg litt. Det bør være ganske romslig rom, helst med ekstra sofa i tillegg til seng. Er jo mulig vi ender opp med å være litt mer på hotellrommet enn vi har pleid. Ellers bør det være spisesteder på hotellet eller like ved, så man kan skaffe mat enkelt. Men må nesten ha et lite kjøleskap på rommet også. Og heis, hvis det ikke er på bakkeplan. Mulig vi vurderer Airbnb istedenfor hotell, men kriteriene er i hvert fall de samme. :)
 
Jeg hadde holdt det enklest mulig.

Vi kjørte 3 uker rundt i California da jeg var gravid med nr1. Jeg hadde aldri gjort det med en baby eller små barn.

Vi var i London da eldste var 10 mnd, helt greit, men heller ikke en tur for baby.
 
Elsker California:) Vært ganske mange steder der, men bare på hotell.. O.C, Palm Springs, L.A..Arizona er også fint, elsker spesielt sjøen og det diiiigre kjøpesenteret i O.C :) NY er fantastisk(!) men blir litt annen type ferie , gjerne uten bil og med høyt tempo:)Er sikkert fint å dra dit når mini er så liten! Anbefaler å drive mye research og bestille hotel/leilighet/Airb&b i forveien + bestille fly og bil. Ville sendt vogn i prampack og bestilt bilsete sammen med leiebilen :)
Researcher som bare det :D har forstått det slik at man må ha bil i LA, så da kan vi jo bo litt i utkanten. Hvor leier/leide dere bil fra slags selskap? hvilket kjøpesenter i oc? :angel9 blir nok en shoppingtur på et eller annet outlet, ellers ser vi for oss å bare trille rundt og se på ting. Vil egentlig til NY på høsten, ser for meg at det er bitende kaldt der i Jan/feb :(
 
Jeg hadde holdt det enklest mulig.

Vi kjørte 3 uker rundt i California da jeg var gravid med nr1. Jeg hadde aldri gjort det med en baby eller små barn.

Vi var i London da eldste var 10 mnd, helt greit, men heller ikke en tur for baby.
Tenker å kjøre minst mulig egentlig, blir nok bare fra LA til San Fransisco, Evt korte dagsturer til nærområder. :)
 
Hvor var dere da og hvor gammel var han? Hadde dere vogn med og var det lett å komme seg rundt? :) nei, vi også har bare mulighet til reising nå. Med nummer to vil jeg også være i jobb, så vi må bare kjøre på nå med førstemann :D

Vi var i Stockholm når han var seks uker. Da hadde vi emmaljunga vognen med. Så var vi en gang i Amsterdam. Hukser ikke hvor gammel han var da. Og så reiste vi til usa når han var 9 mnd. Da fløy vi til New York, var der et par dager. Så leide vi bil og kjørte nedover langs kysten og fløy hjem fra Orlando. Kjørte helt til Key West. Turen var på litt over 3 uker. Vi hadde det kjempe fint. Tilpasset kjøringen til når han pleide å sove, og tok ikke lengre etapper enn han orket. Da hadde vi med babyjogger city mini. Helt fantastisk reisetrille, som vi har brukt på alle turer siden. ( vi e veldig gla i å reise) og vi hadde ipad med noe barnetv på til bilen. Funket veldig bra!
Han brukte ca 3 dager på å snu døgnet. Så det gikk også veldig greit.
Eg tenker at uansett hva dere velger, så kommer det til å gå fint, så lenge dere tilpasser tempoet til babyen :)
 
Back
Topp