Reise alene med baby

AnnemorS

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Hei. Jeg kommer til å reise en del alene med baby på fly da min mann/barnets far bor i utlandet. Hva er lurt å tenke på, ha av ustyr for å gjøre turen lettest mulig? Hvordan løser dere det med frakt av baby fra innsjekk til gate? Jeg har tenkt at jeg kan bruke bæresele fra innsjekk sånn at vogn og bilsete sjekkes inn der. Ser noen bruker vogn helt til gate og leverer der. Hva er best?
 
Jeg reiser også veldig mye alene med barn. Synes bæresele er absolutt det letteste.
 
Ta med bilstolen inn på flyet. Enkelt og sikrest.
 
Ta med bilstolen inn på flyet. Enkelt og sikrest.

Så lenge mini er så liten at han ikke trenge eget sete så kommer jeg til å bruke flybaby og ikke bilstol. Det er ikke store rabatten man får på barnebillett så det prøver jeg å unngå så lenge som mulig.
 
Så lenge mini er så liten at han ikke trenge eget sete så kommer jeg til å bruke flybaby og ikke bilstol. Det er ikke store rabatten man får på barnebillett så det prøver jeg å unngå så lenge som mulig.

Det koster å ha barn og å sikre dem best mulig. Flyebaby er i det minste sikrere enn bæreselen.
Husk bare at du ikke har noen garanti for at bilstolen er like sikker når du kommer frem med mindre du tar den med inn på flyet. Det er veldig kjedelig å stå der nede uten sete som funker, selv om du får tilbake på forsikringen etterhvert hvis du leier spesialbag til bilsetet.
Bagasje håndteres røft(!), og det er veldig mange som får bilsetene sine ødelagt.
 
Reist mye med baby alene. Bruk sekk! Ikke stelleveske. Og så er det veldig greit med bæreselen!:) Vogn ville jeg sendt fra innsjekk, da får du pakket den skikkelig. Regner med at siden du vil reise endel med fly så har du prampack. Mye styr å skal pakke vogn i den ved flyet. Du skriver at mannen din bor i utlandet. I stede for å sende bilsetet, kan ikke han skaffe sete så har dere egen bilstol der da?:) Så slipper den fraktes frem og tilbake "hele tiden".
At du ikke "vil" kjøpe barnebillett før du må skjønner jeg godt. Flyebaby ser veldig greit ut:) At det er sikrere enn bæresele kan godt være, men skulle det gå så gale at flyet styrter (BEKLAGER den settingen, men du skjønner!!) så tror ikke jeg det har så fryktelig mye å si hvordan man er sikret oppi der, i forhold til hvordan man sikrer barna i bil feks [emoji85]
 
Reist mye med baby alene. Bruk sekk! Ikke stelleveske. Og så er det veldig greit med bæreselen!:) Vogn ville jeg sendt fra innsjekk, da får du pakket den skikkelig. Regner med at siden du vil reise endel med fly så har du prampack. Mye styr å skal pakke vogn i den ved flyet. Du skriver at mannen din bor i utlandet. I stede for å sende bilsetet, kan ikke han skaffe sete så har dere egen bilstol der da?:) Så slipper den fraktes frem og tilbake "hele tiden".
At du ikke "vil" kjøpe barnebillett før du må skjønner jeg godt. Flyebaby ser veldig greit ut:) At det er sikrere enn bæresele kan godt være, men skulle det gå så gale at flyet styrter (BEKLAGER den settingen, men du skjønner!!) så tror ikke jeg det har så fryktelig mye å si hvordan man er sikret oppi der, i forhold til hvordan man sikrer barna i bil feks [emoji85]

Jeg og tenker at dersom det først skjer noe på et fly så spiller deg ingen rolle med sete eller ikke.

Ja har prampack og kommer nok også til å kjøpe den bagen til bilstol. Jeg tror ikke det vil være noe vits for oss å kjøpe eget bilsete der da vi ikke har egen bil, men trenger setet hvis vi skulle finne på å leie/låne bil.

Sekk ikke stellebag var et godt tips[emoji5] Takk.
 
Turbulens/luftlommer er nok til at du havner i setet foran deg, og da fungerer jo babyen i bæreselen som airbag, selv om du har på deg selen, og det forekommer jo forholdsvis ofte. Sete er tryggest.
Jeg sier det ikke for å være ekkel mot deg, det er bare sånn det er.
 
Turbulens/luftlommer er nok til at du havner i setet foran deg, og da fungerer jo babyen i bæreselen som airbag, selv om du har på deg selen, og det forekommer jo forholdsvis ofte. Sete er tryggest.
Jeg sier det ikke for å være ekkel mot deg, det er bare sånn det er.

Babyen kan uansett ikke sitte i sete ved takeoff-landing eller turbulens. Da skal baby sitte på fanget.
 
De gir ofte beskjed om at man ikke har lov til å ha med seter også, men det er fordi de er uvitende, usikre og redd for å få pryl. ;)

Vi har ca 50 flyturer i året, må være mange uvitende.
 
Vi har ca 50 flyturer i året, må være mange uvitende.

Ja, dessverre er det det, det synes tydelig på gruppen "Bilstoler" på FB, der spørsmål om flysikring kommer opp flere ganger daglig.
Hos selskaper som Thomas Cook f.eks er de mer oppdaterte og sjekker ofte til og med at setene er av siste godkjenning ( ECE R44,) :)
 
Jeg har også reist noen ganger alene med baby på fly. Jeg har reist med babyzen yoyo og uten yoyo... vognen er gull verdt, og kanskje ekstra behagelig dersom det er forsinkelser...
Her har lille det såå mye bedre i en vogn, enn bæreselen. Jeg har prøvd begge deler. Pakker sammen vognen og tar den med inn på flyet.... i det jeg går ut av flyet igjen så klikker jeg opp vognen.

Yoyo'n koster jo noen lapper.... men i følge ebaygrupper på facebook jeg har kikket på, så er kopien vel så god... og en brøkdel av prisen... selv om jeg ikke har sett den selv, så har ingen sammenligningsgrunnlag

Ellers så bruker jeg, som du, prampack til storevogna
 
Back
Topp