Reise alene med baby - hvor mye håndbagasje

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Mini og meg skal på noen turer i permisjonstiden. Og første tur går straks av stabelen... men plutselig har det dukket opp diverse spørsmål.

Vi skal fly med Norwegian til Spania.
Hvor mye håndbagasje har dere reist med? Skal jo ha 1 kolli om jeg har forstått det rett, og da er det jo nærmest å tenke at det er stelleveska.... betyr det at jeg ikke kan ha min egen veske? Men må ha alt i stelleveska til baby?

Og jeg har jo kjøpt en yoyo+ 0+ for å gjøre reisen så smud som mulig.... men siden jeg reiser alene har jeg jo bare 1 håndbagasje... da må den kanskje sendes som spesialbagasje? Ikke helt det jeg så for meg når jeg kjøpte den. Tanken min var å ta den med innenfor security, så lille kan sove og slappe av der mens vi venter på flyet... (jeg er alltid tidlig ute)

Noen med erfaringer?
 
Slik jeg har forstått det kan du ha med stellevesken + yoyo inn på flyet :) Ville ikke hatt med egen veske i tillegg, bedre med kun 2 ting å drasse på. Men stellevesken under setet og vognen i hylla ;)
 
Har reist endel aleine, aldri hatt problem med at jeg har blidd nektet 2 kolli inn på flyet. Men er værre med hender til å bære alt [emoji28] så jeg har sendt vogn og heller hatt med bæresele, og benyttet meg av vognene på flyplassen [emoji4]
 
Mini og meg skal på noen turer i permisjonstiden. Og første tur går straks av stabelen... men plutselig har det dukket opp diverse spørsmål.

Vi skal fly med Norwegian til Spania.
Hvor mye håndbagasje har dere reist med? Skal jo ha 1 kolli om jeg har forstått det rett, og da er det jo nærmest å tenke at det er stelleveska.... betyr det at jeg ikke kan ha min egen veske? Men må ha alt i stelleveska til baby?

Og jeg har jo kjøpt en yoyo+ 0+ for å gjøre reisen så smud som mulig.... men siden jeg reiser alene har jeg jo bare 1 håndbagasje... da må den kanskje sendes som spesialbagasje? Ikke helt det jeg så for meg når jeg kjøpte den. Tanken min var å ta den med innenfor security, så lille kan sove og slappe av der mens vi venter på flyet... (jeg er alltid tidlig ute)

Noen med erfaringer?

Du får med deg stelleveske og vogna ja. MEN, jeg ville ha vurdert å klappe vogna sammen før du skal boarde. Det er ikke alltid de tror på at den blir så liten som den gjør når den er slått opp. Det jeg pleier å gjøre er å ha med et sjal/ringslynge og putte baby i det før boarding.
 
Du får med deg stelleveske og vogna ja. MEN, jeg ville ha vurdert å klappe vogna sammen før du skal boarde. Det er ikke alltid de tror på at den blir så liten som den gjør når den er slått opp. Det jeg pleier å gjøre er å ha med et sjal/ringslynge og putte baby i det før boarding.

En venninne måtte kværrulere ja. Men uttrykket til flyvertinnen var priceless når vi slo sammen vognen :p
 
Du har ikke lov til å ha håndbagasje når du reiser med barn under 2 år.
 
Hver obs på at det ikke er alle fly som godtar yoyo inn på fly! Men du får ofte lov å ha med vogn igjennom sikretskontrollen og levere den ifra deg rett Før du går på fly. Det er vel 5 kg håndbagasje du kan ha, så spiller vel ingen rolle hvor mange vesker du har det i
 
Du har ikke lov til å ha håndbagasje når du reiser med barn under 2 år.
Vet ikke hvilket flyselskap du har sjekket med, men det gjelder nok ikke for alle. Jeg ringte Norwegian og snakket med de før avreise og fikk beskjed om at 1 håndbagasje var ok. Jeg har også sjekket opp med wizzair siden vi har planer om å reise med de seinere i sommer.

Men når jeg kom på flyplassen nå, fikk jeg lov å ha med vognen også inn i flyet,så jeg hadde da stelleveska og vogna inn.
 
Jobber for Norwegian. At man ikke har lov å ha med håndbagasjen er bare tull. Iallefall hvis du flyr SAS, Norwegian, wizzair, klm eller Widerøe.

Tips til deg.. ikke bruk stellebag, men ryggsekk. Mye bedre enn å ha bagen over skuldra. Har selv reist masse (!) med mine to barn og synes alltid det er best med sekk. Man kan ha med 5 kg ekstra til infant, hvis man reiser med det. Enten i egen bagasje, eller pakket i din egen bagasje. Man kan ikke fordele de i mange bager, som noen skrev over her. For jo, det spiller faktisk noen rolle hvor mye håndbagasje man har med. Og iallefall nå når sommeren er her og flyene er fulle.
Anbefaler også å slå sammen vognen før du kommer til flyet. De er flyvertinne/ kaptein som har siste ordet, og bestemmer de seg for at du ikke får ha med vognen ombord, så får ikke du det. Større sjangse å få den ombord hvis den er slått sammen ;)
 
Back
Topp