Regnbuebaby

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Er det flere enn meg som venter en regnbuebaby?

Mine to andre barn har kun ett fornavn og ett etternavn, da jeg liker å holde det enkelt, og vi dessuten har et så sjeldent etternavn at det aldri kommer til å bli noen flere med samme navn. Vi har både guttenavn og jentenavn klart for den lille i magen, men denne gang ønsker vi å gi den lille et mellomnavn som reflekterer at den er et regnbuebarn. Har dere noen gode forslag?

Vi har tenkt litt på Iris (betyr regnbue) hvis det blir en jente, men har foreløpig ikke noen forslag til gutt...
 
Hva er en regnbuebaby? :)
 
Er det flere enn meg som venter en regnbuebaby?

Mine to andre barn har kun ett fornavn og ett etternavn, da jeg liker å holde det enkelt, og vi dessuten har et så sjeldent etternavn at det aldri kommer til å bli noen flere med samme navn. Vi har både guttenavn og jentenavn klart for den lille i magen, men denne gang ønsker vi å gi den lille et mellomnavn som reflekterer at den er et regnbuebarn. Har dere noen gode forslag?

Vi har tenkt litt på Iris (betyr regnbue) hvis det blir en jente, men har foreløpig ikke noen forslag til gutt...
Har du funnet navn? :)
 
Har du funnet navn? :)

Så vittig - jeg var akkurat inne i denne jeg også. Forsøkte finne navn med betydnig glede eller gave, evt seier. Det er jo alle symbolsk fine betydninger for en regnbuebaby, i tillegg til allerede nevnte Iris og «lys».
 
Vi har ikke funnet noe navn som helt har truffet hjertet. Blir nok mer intens jakt om en drøy uke, når vi vet kjønn. Heller mot Iris som mellomnavn hvis det blir jente, for det passer fint med fornavnet vi har på lur. Blir det gutt, må vi gå noen runder på nett...
 
Regnbuebarn her også :) Blir trolig Leah og det betyr sterk/modig. Navnet mitt betyr seier da :p
 
For meg er dette første gang jeg får et barn uten å mistet først. Min eldste sønn heter Arian som betyr gylden dag. Tenkte bare at betydningen passet inn med lys og slikt.
 
Vi har ikke funnet noe navn som helt har truffet hjertet. Blir nok mer intens jakt om en drøy uke, når vi vet kjønn. Heller mot Iris som mellomnavn hvis det blir jente, for det passer fint med fornavnet vi har på lur. Blir det gutt, må vi gå noen runder på nett...
Iris er nummer 2 her;) Nydelig navn;)
 
Back
Topp