Mammalivet med et lite hjerteplaster

Holdt på å gå i Moseskurvfella i går jeg også. [emoji23] Barnas hus? Heldigvis tok jeg til fornuft, vi har nok nå!

Her har jeg gått helt inn i redebyggermodus, i dag skulle jeg "bare" rydde i skapene på soverommet. Vel.... Kaos på hele rommet nå. [emoji38]
 
Så gøy å høre om forberedelsene dine, denne ventetiden er så spesiell og føles både lang og kort på samme tid. Men da er det ekstra gøy å høre om andre i samme situasjon :)
 

:Heartred

Holdt på å gå i Moseskurvfella i går jeg også. [emoji23] Barnas hus? Heldigvis tok jeg til fornuft, vi har nok nå!

Her har jeg gått helt inn i redebyggermodus, i dag skulle jeg "bare" rydde i skapene på soverommet. Vel.... Kaos på hele rommet nå. [emoji38]

Jeg kom så langt som å legge den i handlekurven, men tok heldigvis både tre og fire runder med meg selv heldigvis. Vi har også nok i grunn!

:knegg: Høres kjent ut!

Så gøy å høre om forberedelsene dine, denne ventetiden er så spesiell og føles både lang og kort på samme tid. Men da er det ekstra gøy å høre om andre i samme situasjon :)

Ja, veldig greit å lese om andre i samme situasjon. Særlig når jeg føler meg fullstendig gærn mtp hvor hodet er. :p
 
Høres så kjent ut med shopping av ting man eeeegentlig ikke trenger og rydde og redebygge til det blir kaos rundt, men ro i hodet...

Stemmer for å sette bort husvaska altså.
 
Høres så kjent ut med shopping av ting man eeeegentlig ikke trenger og rydde og redebygge til det blir kaos rundt, men ro i hodet....

Hehe, enda godt jeg bor langt unna nærmeste kjøpesenter, og i tillegg er blakk på konto, ellers hadde nok skapene fylt seg opp med alt det søte som finnes der ute av babyklær! Men strengt tatt er det jo unødvendig å kjøpe noe som helst til vesla når hun har SÅ mye å arve etter storesøstra! Hun mangler jo strengt tatt ingenting til de første mnd...
 
Hehe, enda godt jeg bor langt unna nærmeste kjøpesenter, og i tillegg er blakk på konto, ellers hadde nok skapene fylt seg opp med alt det søte som finnes der ute av babyklær! Men strengt tatt er det jo unødvendig å kjøpe noe som helst til vesla når hun har SÅ mye å arve etter storesøstra! Hun mangler jo strengt tatt ingenting til de første mnd...
Men så må man kjøpe litt nytt likevel liksom...
 
Joda, er enig der, men satser på at ivertfall en av de 12 tantene til vesla ikke klarer å dy seg fra å kjøpe en liten barselgave ;)
Hihi, de fleste blir litt tullerusk av en nyfødt og alle nusselige klær og ting i butikkene i den størrelsen
 
Her har lille arvet mye, men jeg har allikevel kjøpt noe nytt. Bare måtte. Og det klør etter å kjøpe mer. Litt kjedelig med bare arvetøy jo! :p


Samtale/kontroll hos jordmor i dag, 32+4. Urin var plettfri, blodtrykket hadde karret seg opp på 100/75, det er jo ikke akkurat høyt fortsatt men veldig fint. Ingen ødemer heller. Jeg kan fortsatt bruke forlovelsesringen uten problem og jeg har heller ikke problem med hovne bein. Heldig der. Hjertelyden var også fin, og symfysemålet tilsvarer vekstestimeringen - gjennomsnitt. Hun prøvde å kjenne litt etter leie også, men det er jo ikke så lett med min polstring samt at det enda er litt tidlig. Han lå ganske langt nede også nå, noe jeg jo vet siden bevegelsene kommer veldig langt nede. Uansett så er det ikke noe jeg stresser med, det at han koser seg på tverra enda, leie er jo ikke så nøye før etter uke 36. :)

Og heldige meg fikk side 2 til helsekortet i dag. Brukt opp linjene på antall kontroller gitt. :p

Har hatt en ganske rolig dag utenom turen til jordmor, veldig godt det. Og nærmer seg ferie med stormskritt! Bare 16 dager igjen til jeg har siste arbeidsdag, og permisjon er bare en mnd og 4 dager unna.
 
Så deilig med en sånn rolig dag og fin kontroll!
 
33+1

Termin:
12.06.2018

Kjønn: Gutt

Neste kontroll: Jordmor om 19 dager og vekstkontroll om 17 dager. Fødselssamtale med jordmor i morgen, og akupunktur på fredag.

Vektendring: Har ikke veid meg siden sist, da var det 12 kg i pluss.

Kjenner du liv: Ja

Plager: Bekkenplagene har økt litt på siste uka, og kjenner også at ryggen begynner å kjenne på tyngda.

Status jobb: 40% jobb, 20% svangerskapspenger fortsatt. Bare 12 dager igjen til jeg har siste arbeidsdag før jeg tar ferie frem til permisjon. Det blir veldig godt!

Kosthold: Matlei, men spiser fortsatt ganske greit. Jeg blir så utrivelig om ikke. :p

Humør: Vært litt grinete i det siste, men det har nok sammenheng med dårligere søvn og litt mer vondt.

Innkjøp: Ikke noe mer siden sist. Har dog fått en pakke fra kommende bestemor med flere fine plagg og litt andre småting.

Utstyr og annet vi mangler: Jeg tror faktisk vi har alt vi trenger, og litt til. :p Skal kjøpe Soothie-smokker eneste, og noe småtterier til stellebord og sånt. Alle storinnkjøp er gjort egentlig. Dog, vi skal nok ha lekegrind på sikt tenker jeg, mye for å få opp liggeplassen fra gulvet og røytende bikkjer, men det er ikke noe som prioriteres helt enda.

Annet: Lille dingsemann ligger fortsatt i tverrleie ut fra hvor han sparker, og jeg syns han skal vurdere å snu seg snart nå altså. :shifty:


I morgen skal vi inn til fødselssamtale hos jordmor igjen, og vi har vært særdeles lite flink og har ikke gjort oppgaven vi fikk sist. Dvs skrive et slags fødebrev/ønskebrev. Vi får hive sammen noe i kveld. Det eneste jeg vil er å ikke gå over termin, at jeg kan få igangsetting før termin dersom jeg er stressa, og at de skal værsågod få være jevnlig innom rommet vårt slik at jeg føler de har kontroll og oversikt over forløpet.

Vi har fortsatt ikke satt opp noe seng da, jeg begynner å bli utålmodig og mannen har alt for god tid. Får ikke satt den opp selv siden den står nedpakka i eska si oppe på loftet, og jeg skal ikke begynne å lempe på noe sånt nå. Får bare smøre meg med tålmodigheten jeg ikke har ei stund til ...
 
Nå er det jo snart så den lille kommer :) Så stas! Og det er ikke mange dagene til du går ut i ferie/permisjon heller! Det blir nok bra å få noen uker til å lade opp og redebygge :)

Har dere tenkt på/bestemt dere for navn? :)

Ja, nærmer seg. Om han ikke snur seg, eller jeg kjenner jeg er så stresset at vi bare må sette i gang i løpet av uke 38, så er det jaggu meg bare 5 uker-ish til. :wideyed: Og det blir veldig godt å få lada opp litt, og bare få lov til å gå inn i babybobla.

Ehm ja men nei. Jeg finner liksom ingen jeg liker skikkelig godt, og vi har ikke snakket så mye om det enda. Syns det er så vanskelig og, for det er så mange gutter i nær familie så endel av de fine navnene er "brukt opp". Syns det var lettere sist gang, for da hadde jeg et navn jeg ville bruke og argumenterte for det hele veien. Hadde vel noen få andre på liste i tillegg da, men de nådde ikke helt opp - og er fortsatt litt mjeh.

Jentenavn derimot, der har jeg ei laaaang liste! :rolleyes:
 
Ja, det er sant! Nyt hver dag med magen, nesten så mye søvn du vil og plei forholdet :) Håper han snur seg om ikke så lenge, så ikke det blir et stressmoment også!

Skjønner. Håper dere plutselig kommer på det perfekte navnet :) Det skal jo føles riktig, ikke bra OK.

Mannen skal heldigvis også ta noe fri i starten av mai, så vi får både slappa av sammen og begynt å forberede oss litt på en helt annen hverdag. Håper også han snur seg, ikke at jeg tar det som noe stressmoment egentlig for det er jo da ikke snakk om å forsøke å føde i det hele tatt, sånn som de kan prøve å overtale til ved seteleie. Da er det rett på snitt. De gjør ikke vendingsforsøk her, såvidt jeg vet, og ikke får de lov til å prøve på det heller av meg. :p

Ja, ikke sant. Det dukker nok opp noe etterhvert. Ikke sikkert vi har det klart før han har kommet til heller. Men forblir vel ikke navnløs, får vi håpe. :p
 
Så deilig :)

Det er sant. Så bra at du ikke lar deg stresse av et evt. KS, da :)

Jeg trodde jeg skulle bli skikkelig stressa av det, for tidligere har jeg jo nesten hatt tendenser til angst for KS. Men jeg tok det hele med veldig ro, muligens fordi jeg da helt sikkert får han ut i uke 38? Og at under PKS så har de jo i alle fall full kontroll. :p Eneste er jo tiden etterpå da, med et sår som skal heles og at amming og sånt kan bli vanskeligere. Men det kan det jo bli etter en vanlig fødsel også. Tar akkurat det veldig som det kommer, jeg vil bare ha han trygt på utsiden snart. :Heartred
 
Gratulerer med 33 uker og lykke til med fødselssamtale idag
 
Gratulerer med 33 uker og lykke til med fødselssamtale idag

Takk. :)


HAH, nå kommer mannen til å bli imponert. Jeg er ferdig påkledd og fiksa til han kommer hjem for å hente meg (han skal jo også være med på samtalen, han er veldig fin der - er med på det meste utenom de vanlige kontrollene hvor bare BT og urin og sånt sjekkes. Ja, og er ikke med på akupunkturen da selvsagt). Jeg er vanligvis ute i siste liten med ting nemlig, spesielt nå hvor jeg er innstil på dovendyr-tempo :p
 
Back
Topp