Regnbue babyen

Ikke stort å fortelle fra de siste dagene. Han vokser og legger godt på seg. Nå ligner han på en liten baby som ikke er langt ifra 2kg :) 1745g i dag så blir spennende å se når Han bikker
2kg.
Storesøster var 2340g dagen vi tok henne med hjem.
Amming går fortsatt fint. Han får hovedsakelig mat gjennom sonden men ligger altid ved puppen og sutter det han orker også.
Jeg snakket med legen min som har fulgt meg helt fra uke 5 frem til han sendte meg til lillehammer i dag.
Jeg kan ikke skrive så mye om akuratt det her men jeg er veldig glad for at lillebror nå gjør det så bra som han gjør :)
DSC_2519.JPG
 
Ikke stort å fortelle fra de siste dagene. Han vokser og legger godt på seg. Nå ligner han på en liten baby som ikke er langt ifra 2kg :) 1745g i dag så blir spennende å se når Han bikker
2kg.
Storesøster var 2340g dagen vi tok henne med hjem.
Amming går fortsatt fint. Han får hovedsakelig mat gjennom sonden men ligger altid ved puppen og sutter det han orker også.
Jeg snakket med legen min som har fulgt meg helt fra uke 5 frem til han sendte meg til lillehammer i dag.
Jeg kan ikke skrive så mye om akuratt det her men jeg er veldig glad for at lillebror nå gjør det så bra som han gjør :)
Vis vedlegget 218363

Har du sett noe så perfekt [emoji173] Så deilig med vektoppgang! Mi var 2021gr da vi tok henne med hjem etter 4 uker, da var minstevekt på 1400gr.

Går det fint med storesøster også? :) Så godt dere får spisetrening. Rart med det. Brått knekker dem koden... Håper du har fått senket skuldrene litt, og at din form også er bedre! Kan tenke meg det var godt å snakke med legen din, da det tydelig er en som har fulgt deg godt opp.

Heier på dere!
 
Har du sett noe så perfekt [emoji173] Så deilig med vektoppgang! Mi var 2021gr da vi tok henne med hjem etter 4 uker, da var minstevekt på 1400gr.

Går det fint med storesøster også? :) Så godt dere får spisetrening. Rart med det. Brått knekker dem koden... Håper du har fått senket skuldrene litt, og at din form også er bedre! Kan tenke meg det var godt å snakke med legen din, da det tydelig er en som har fulgt deg godt opp.

Heier på dere!
Det går bra med storesøster. Vi bestemte oss for å holde henne i den faste rutinen etter at jeg var hjemme. Hun ble så lei seg og forvirret av at jeg var hjemme men så borte igjen at vi gjør at hun og pappa er hjemme og på jobb/bhg mandag -fredag og så er hun med pappa hit lørdag og søndag. Vi snakker og facetimer hver dag og det virker som om det fungerer veldig bra for henne. Men herregud som jeg savner henne. Tror jeg savner henne mer en hun savner meg ;) Må bare minne meg selv på at dette kun er midlertidig!! Om kort tid er vi sammen igjen og klar for hverdagen. Bortsett fra å komme hjem så gleder jeg meg veldig til å komme tilbake på kjøkkenet og lage mat igjen :p
 
Hipp hurra for vektoppgang og flyttet til seng!

Og imorgen er det fredag, og snart helg. Kos dere masse i helgen alle 4 :)
 
I dag er det moradag!! Ligger på rommet med lillebror mens jeg venter på at storesøster og pappa skal komme :)
Selvom lillebror ikke er større enn 1885g så har han fått på seg de minste tøybleiene, som fortsatt er litt store :p

IMG_20170212_104411_911.jpg
 
Last edited:
I dag er det moradag!! Ligger på rommet med lillebror mens jeg venter på at storesøster og pappa skal komme :)
Selvom lillebror ikke er større enn 1885g så har han fått på seg de minste tøybleiene, som fortsatt er litt store :p

Vis vedlegget 218629

Så nydelig! Tøtta her blir en kjempe i forhold med sine nå 2400g og 47cm ;)
 
Da har lillebror passert 2kg :) Noe som synes tydelig på bilder :D
Er nok ikke lenge før vi får reise hjem nå som han begynner å få godt dreisen på ammingen. Han må bli litt sterkere først for han blir fort sliten av å suge (bruker ammeskjold siden han er så liten) og må få det han ikke orker å spise selv gjennom sonden.
Men dette går fort :)
Han bruker også nå utelukkende tøybleier selvom de er litt store ;)
2017-02-14-14-25-16.jpg
 
Da har lillebror passert 2kg :) Noe som synes tydelig på bilder :D
Er nok ikke lenge før vi får reise hjem nå som han begynner å få godt dreisen på ammingen. Han må bli litt sterkere først for han blir fort sliten av å suge (bruker ammeskjold siden han er så liten) og må få det han ikke orker å spise selv gjennom sonden.
Men dette går fort :)
Han bruker også nå utelukkende tøybleier selvom de er litt store ;)
Vis vedlegget 218765
Hurra! Gladmelding [emoji16]
 
Gjør brystskjold jobben enklere?
 
Gjør brystskjold jobben enklere?
Han er så liten at han får ikke tak på brystknoppen så her er vi nødt til å bruke det. Så for oss så betyr det at han får i seg melk kontra å ikke få i seg noe.
Har nesten bare hørt negative ting om brystskjold men når det kommer til premature så har vi ikke noe valg. Håper han ikke blir for vanskelig å avennde når Han blir stor nok ;)
 
Han er så liten at han får ikke tak på brystknoppen så her er vi nødt til å bruke det. Så for oss så betyr det at han får i seg melk kontra å ikke få i seg noe.
Har nesten bare hørt negative ting om brystskjold men når det kommer til premature så har vi ikke noe valg. Håper han ikke blir for vanskelig å avennde når Han blir stor nok ;)
Samme her, vi gir han morsmelk/nan på flaske i tillegg til litt amming - slik at han skal få i seg noe uten å slite seg ut. Matinga tar alt for lang tid med kun amming og det blir alt for lenge mellom hver gang. Redd for at han skal bli for vant med flaska. Vi sølte bare med kopp. Kanskje brysskjold gjør jobben enklere, og enklere å vende av med enn flaska?
 
Samme her, vi gir han morsmelk/nan på flaske i tillegg til litt amming - slik at han skal få i seg noe uten å slite seg ut. Matinga tar alt for lang tid med kun amming og det blir alt for lenge mellom hver gang. Redd for at han skal bli for vant med flaska. Vi sølte bare med kopp. Kanskje brysskjold gjør jobben enklere, og enklere å vende av med enn flaska?
Her på neo er det sånn de starter ammingen så da tenker jeg at det kan ikke være så ille vel? På bare 2kg blir han sliten bare for han får godt tak med skjold og sugde som en helt frem til han slukner. Sånn jeg har forstått det så kan man også lage mindre melk eller noe, men du pumper også gjør du ikke? Her har melka økt enda mer siden vi begynte med skjold og Han fikk i seg mer. Aw Aw Aw!!!
 
Her ammer vi også med skjold, snuppa får i seg litt uten skjold også men blir så sint og det ender med at hun bare kaver. Str 50 er stort her også ;)
 
Back
Topp