Regnbue babyen

Her på neo er det sånn de starter ammingen så da tenker jeg at det kan ikke være så ille vel? På bare 2kg blir han sliten bare for han får godt tak med skjold og sugde som en helt frem til han slukner. Sånn jeg har forstått det så kan man også lage mindre melk eller noe, men du pumper også gjør du ikke? Her har melka økt enda mer siden vi begynte med skjold og Han fikk i seg mer. Aw Aw Aw!!!
Jeg pumper ja, men har foreløpig feil str på trakta - så jobber mye med å få ut melk
 
Jeg pumper ja, men har foreløpig feil str på trakta - så jobber mye med å få ut melk
Det slet jeg også med i starten. Fikk str 24 (bruker medela) men fikk sår rund brystvorta for den var altfor liten. Prøvde 27 men fant ut at 30 funka best på meg. Bruker 20 i skjold da :p Men det funker for i dag klarte han endelig å spise ett fult måltid selv :D Måtte ikke toppes opp via sonden :)
 
Enda en milepæl er nådd :) Han har fått noe som heter 'rødt hjerte' i dag som betyr at han er sondefri og kun ammes :D Synes det er litt skummelt at alt av mat skal komme rett fra meg, han er jo så liten fortsatt. ❤

Gratulerer så mye :) Stort steg det ❤
 
Enda en milepæl er nådd :) Han har fått noe som heter 'rødt hjerte' i dag som betyr at han er sondefri og kun ammes :D Synes det er litt skummelt at alt av mat skal komme rett fra meg, han er jo så liten fortsatt. [emoji173]
For en fremgang! Dere to er jo dreamteam da :-D Så morsom lesning. Spennende [emoji173]
 
Det slet jeg også med i starten. Fikk str 24 (bruker medela) men fikk sår rund brystvorta for den var altfor liten. Prøvde 27 men fant ut at 30 funka best på meg. Bruker 20 i skjold da :p Men det funker for i dag klarte han endelig å spise ett fult måltid selv :D Måtte ikke toppes opp via sonden :)
Jeg har bestilt en str mindre :eek: får se om det blir riktig..
 
Nå nermer vi oss slutten på sykehusoppholdet :) Lillebror har klart å få i seg alt han skal helt selv de siste to dagene og vel så det så sonden ble tatt helt bort i morges :) Men bare i går var jeg utslitt og gråt masse :(
Jeg bor i 5 etg og lillebror var i 2 etg om natta så måtte styre med heis og mas hver gang han skulle ha mat. Han styrte også fælt ved brystet og fikk ikke i seg mer enn 5-15ml på 1,5time.
På dagen måtte jeg dra han med ned for å veies før og etter mat så jeg ble så sliten og frustrert at jeg var på nippen til å gi opp.
Men fra i går ettermiddag, i natt og i dag har vi fått dreisen på hvordan få det til. Han har riktignok hengt av puppen i 24 timer kjennes det ut som :p
Han spiser 20-40ml annenhver time hele døgnet men han gjør det på 15-20min så rekker å få sovet mellom hvert måltid.
Fikk gubben til å ta med kjokkenvekta hjemmeifra sånn at jeg fikk veie han på rommet og ikke måtte fly mellom etg og hadde han inne hos meg hele natten også :)
Natt til i går hadde han gått ned ganske mye men han har gått opp igjen 50gr til i dag så de tenker å stoppe veiinga før og etter måltidene også.
Nå er vi sa snart hjemme at jeg kan kjenne det!!❤
 
Høres kjempebra ut! Her sliter mor med melkemengdene, prøver pumping for å bedre produksjonen men om det ikke går blir det koseamming og tillegg, så får vi ihvertfall dra hjem! :)
 
Dagen har kommet!! Vi skal hjem! ❤

Nøyaktig fire uker etter at jeg måtte legges inn på lillehammer får lillebror endelig komme hjem :D

Jeg reiser fra neo Elverum med en fullammet gutt på 2180g som er perfekt på alle måter.

Det har vært en utrolig lang vei å gå helt siden jeg fant ut at jeg var gravid men jeg angrer ikke et sekund.

Tusen takk til dere som har kommentert og støttet meg gjennom denne reisen, ønsker dere masse lykke til alle sammen :)

Jeg avslutter nå denne dagboken men det er ikke umulig at jeg stikker innom med en oppdatering i ny og ne ;)

Nå skal jeg sette lillebror i bilstolen og dra hjem til storesøster og pappa :)
 
Lykke til videre! :Heartred
 
Lykke til med hjemreise og kos dere masse videre ❤
 
Dagen har kommet!! Vi skal hjem! [emoji173]

Nøyaktig fire uker etter at jeg måtte legges inn på lillehammer får lillebror endelig komme hjem :D

Jeg reiser fra neo Elverum med en fullammet gutt på 2180g som er perfekt på alle måter.

Det har vært en utrolig lang vei å gå helt siden jeg fant ut at jeg var gravid men jeg angrer ikke et sekund.

Tusen takk til dere som har kommentert og støttet meg gjennom denne reisen, ønsker dere masse lykke til alle sammen :)

Jeg avslutter nå denne dagboken men det er ikke umulig at jeg stikker innom med en oppdatering i ny og ne ;)

Nå skal jeg sette lillebror i bilstolen og dra hjem til storesøster og pappa :) [emoji173]
Lykke til og gratulerer med hjemreise!! [emoji173][emoji173]
 
Stikker innom en tur med en liten oppdatering :)

I dag har jeg termin. Men lillebror er istedet 8 uker gammel :) Han har dobblet fødselsvekten og er nå 3125g. For en uke siden sluttet vi med skjold under ammingen og selvom vi fortsatt sliter uten så få vi det til til slutt.
Jeg har heftig overproduksjon og har hatt to render med intervallamming men produksjonen har bare minket litt. Håndmelker lett 50-75ml fra ett bryst før jeg legger han til og da er jeg fortsatt noe sprengt. Må håndmelke først for hvis ikke får han spruten rett i halsen og slipper tak, noe som vi gjerne har brukt 20min på å få til. Mye jobb men han legger godt på seg.

Vi koser oss masse hjemme og storesøster er så stolt. Vi lar henne være med på det hun kan som bleie skift og bading. Hver dag etter bhg spør hun om å få sitte med han på fanget og kose litt :)

Det er ingen ting som tyder på at han er høy sensitiv slik som storesøster var og føler vi har en mer normal barseltid hvis vi fortsatt kan kalle det det :p

Blir ikke mye ferie i sommer annet enn en lang helg til England men vi drar til Spania i September sammen med foreldrene mine så noe ferie blir det.

Helsesøsteren er kjempe fornøyd med utviklingen så med tanken på hvor tidlig han ble født så går alt utrolig bra og som om han var født til termin for 8 uker siden. Han ruller og holder hodet selv, smiler og ler når jeg prumper han på magen.

Det kunne vel ikke gått bedre :)
 
Back
Topp