Refluksbarn?

Ikke fått noe diagnose men ska undersøke nå på hs.. gulper mye å lenge etter mat. Samt uroli av å ligge på rygg etter større måltid :/
 
Samme her, samt sprutgulp etterfulgt av kraftig hikke, urolig og veiver og kaver fryktelig før og etter amming og er tydelig plaget :( Fikk time hos lege på onsdag, heldigvis! Hadde så vondt av vesla i går at jeg gråt med hu [emoji22][emoji173]
 
Samme her, samt sprutgulp etterfulgt av kraftig hikke, urolig og veiver og kaver fryktelig før og etter amming og er tydelig plaget :( Fikk time hos lege på onsdag, heldigvis! Hadde så vondt av vesla i går at jeg gråt med hu [emoji22][emoji173]
Spesielt urolig på kveld da han har spist masse, hsr problema med å legge han sia han gulpe, bi sint å kave..

Har du heva hodeenden på senga t baby? Vi samsøv så e vanskelig å få ordna d. Men legg han på sia om natta, me handduka på sia sånn st han ikje kan rulla noen plass. D hjelpe.
 
Mistenker også refluks. Gulper ofte, like etter måltid, men også lenge etterpå. Gulpet kan være blankt, melk og noen ganger med hvite prikker i. Sliter med å ligge på rygg og gråter mye og vifter med armer og bein. Jeg har ikke bestilt noe legetime, da jeg trodde man ikke kunne gjøre så mye med refluks?
 
Spesielt urolig på kveld da han har spist masse, hsr problema med å legge han sia han gulpe, bi sint å kave..

Har du heva hodeenden på senga t baby? Vi samsøv så e vanskelig å få ordna d. Men legg han på sia om natta, me handduka på sia sånn st han ikje kan rulla noen plass. D hjelpe.

Sånn er det her også.. Heva hodeenden ja, men fortsatt litt gulping allikevel, og svelger hu det :/ Men samsover mest pga amming, så ligger på siden inntil meg og sover, å da går det greit.
 
Mistenker også refluks. Gulper ofte, like etter måltid, men også lenge etterpå. Gulpet kan være blankt, melk og noen ganger med hvite prikker i. Sliter med å ligge på rygg og gråter mye og vifter med armer og bein. Jeg har ikke bestilt noe legetime, da jeg trodde man ikke kunne gjøre så mye med refluks?

Akkurat som jenta mi.. Nei, er vel ikke så mye og få gjort, er mest for og finne ut om det er refluks, og råd om bruk av Gaviscon eller anna syrenøytraliserende hu evt kan få. Bør jo behandles/forebygges pga syreskader på spiserøret :)
 
Mistenker at gutten min har det og. Forrige gulpen luktet skikkelig syre, så ikke bra med tanke på spiserøret nei...
 
Sniker. har hatt baby med refluks og melkeproteinallergi og ekstremkolikk. måtte ha sonde for registrering i ett døgn, fikk medisin som hun sluttet med ved ca 1 års alder. ingen problem nå, og er snart 3 år :)
 
Min gutt hadde refluks. Sniker også ;) Han fikk losec mups (medisin) etter å ha sjekket magesyren. Gikk på kur noen måneder, nesten et halvt år tror jeg-og så var det over heldigvis. Høres kjent ut alt det dere beskriver. Bedre å høre med legen enn å la være, men dessverre tok det lang tid før vi fikk hjelp, første lege ville vi skulle se om han vokste det av seg . Andre lege hadde mer vett og så at ungen vår var for tynn og ikke fikk i seg nok næring, da først fikk vi hjelp. Vi mistenkte det fra tre måneder, han fikk medisin da han var to år. I dag er han heldigvis frisk og rask.
 
Sniker fra mars[emoji4]
Har hatt en liten mistanke om refluks selv. Mest pga lukten på gulpingen. Har ikke hatt de store sprutgulpene. Men gulper jevnt over litt her og der. Noen ganger blankt med litt hvite prikker i. Lukter skikkelig surt.
Han var mye urolig tidligere, men det ga seg etter at vi klippet bakre tungebånd også. Legger fint på seg og spiser godt. Virker roligere nå. Burde jeg mistenke refluks? Hvordan går man frem for å undersøke det? Hvordan finner de utav det?
 
Sniker fra mars[emoji4]
Har hatt en liten mistanke om refluks selv. Mest pga lukten på gulpingen. Har ikke hatt de store sprutgulpene. Men gulper jevnt over litt her og der. Noen ganger blankt med litt hvite prikker i. Lukter skikkelig surt.
Han var mye urolig tidligere, men det ga seg etter at vi klippet bakre tungebånd også. Legger fint på seg og spiser godt. Virker roligere nå. Burde jeg mistenke refluks? Hvordan går man frem for å undersøke det? Hvordan finner de utav det?
Kan legge til at han er MME barn og legger godt på seg.
 
Last edited:
Back
Topp