Redebygging før fødselen,når begynner dere?

Begynte for et par uker siden - klarte ikke å sitte i ro, måtte rydde og ordne og vaske og alt... :laughing002 Det har roet seg litt nå, men håper det tar seg opp så jeg kommer i mål :p
 
Begynte for et par uker siden - klarte ikke å sitte i ro, måtte rydde og ordne og vaske og alt... :laughing002 Det har roet seg litt nå, men håper det tar seg opp så jeg kommer i mål :p
Haha, vil tro du kommer i mål tilslutt på en eller annen måte ;)
 
Har begynt å rydde rommet som skal bli babyen sitt rom... Har brukt det som kott så kan ta litt tid. Også har jeg vasket noen klær og lagt i en kommode :)
 
Er i uke 33+2
Vasket rundt alle tre soverom, bad, ryddet og kastet en masse.
Nå gjenstår rydding, vasking og montering av babyutstyr. Veit ikje helt når æ skal begynn me det[emoji85][emoji849] Altså montering av babyutstyr[emoji85][emoji28]
Siste vaskinga tar æ uka før æ skal inn å ta KS.. for blir vel ikje mye gjort, når vi kommer hjem[emoji847][emoji7][emoji179][emoji179]
 
Begynte i desember når jeg flyttet til nytt sted[emoji12][emoji85]. Men det går tregt, fått det meste på plass. Men mangler å hamstre litt på ting som bleier etc. Og mangler noen få essensielle ting som jeg ikke har råd til ennå som bedside crib, babycall og litt annet smått.
Og å vaske, sortere og rydde føler jeg at jeg gjør hele tiden nå[emoji23]. Siste vasken har mamma tilbudt seg å ta to tre uker før termin.
 
Begynte i desember når jeg flyttet til nytt sted[emoji12][emoji85]. Men det går tregt, fått det meste på plass. Men mangler å hamstre litt på ting som bleier etc. Og mangler noen få essensielle ting som jeg ikke har råd til ennå som bedside crib, babycall og litt annet smått.
Og å vaske, sortere og rydde føler jeg at jeg gjør hele tiden nå[emoji23]. Siste vasken har mamma tilbudt seg å ta to tre uker før termin.
Så snilt av henne ! :D
 
Når er det greit å vaske babyens klær uten at det blir for nære termin, syns dere? Hvor går grensa for hva som er greit, og hva som blir "bortkasta"?:)
 
Jeg har ikke noe barnerom å ordne, så sorterer klær, putter på plass, går igjen om storebror sine ting, vasker vogn, bag, nest osv. lager lister over hva som mangler og skal kjøpes.
Har ikke vasket noen klær da de skal ligge åpent i kurver på badet. Føler de blir støvete vis jeg vasker for tidlig. Tror jeg tar det etter påske en gang. Å vasker kun 50/56 Da tilfelle noen str ikke blir brukt og kan selges/byttes med lapper på.
 
Vet ikke om det kan kalles redebygging, da det er på storesøsters rom. Driver og skifter klesskap der i disse dager. Endelig klarte IKEA å få sendt det, var bare en måned med utsettelser! *gromle*

Men blir jo litt redebygging da, for halve skapet er tiltenkt llille. Ellers har vi det meste på plass fra forrige. Vasking av klær har jeg ikke begynt å tenke på ennå, men det skjer ihvertfall ikke før vi har nye skapet på plass og et sted å legge ting.
 
Begynte tidlig denne ganga. Måtte ha noe å drive med når kvalmen ga seg og jeg fremdeles var hjemme på svangerskapspenger. Har stellekommoden klar, senga er redd opp og alle klærne frem til str 62 er vaska og på plass i kommoden. Det som gjenstår er å pakke fødebag, montere vognene som har bodd i boden (har vaska alle tekstildelene nå), vaske bilen og få inn bilstol (og setebeskyttere under begge bilstoler denne ganga-så blir det ikke så ekkelt i bilen med smuler og sånn). Ellers tror jeg vi er ganske klare, skal handle inn litt lettvint mat og kaffemat til barselsbesøk til fryseren og sånn men det blir nærmere fødedato-hvis ikke spiser vi det bare opp ;) er i uke 35 (34+0) og skal starte modningsakupunktur i uke 36, så det nærmer seg!
 
Begynte tidlig denne ganga. Måtte ha noe å drive med når kvalmen ga seg og jeg fremdeles var hjemme på svangerskapspenger. Har stellekommoden klar, senga er redd opp og alle klærne frem til str 62 er vaska og på plass i kommoden. Det som gjenstår er å pakke fødebag, montere vognene som har bodd i boden (har vaska alle tekstildelene nå), vaske bilen og få inn bilstol (og setebeskyttere under begge bilstoler denne ganga-så blir det ikke så ekkelt i bilen med smuler og sånn). Ellers tror jeg vi er ganske klare, skal handle inn litt lettvint mat og kaffemat til barselsbesøk til fryseren og sånn men det blir nærmere fødedato-hvis ikke spiser vi det bare opp ;) er i uke 35 (34+0) og skal starte modningsakupunktur i uke 36, så det nærmer seg!

Så spennende! Og det med kaffematen høres kjent ut;)
 
Gjenstår bare å vaske huset, å det vurderer jeg sterkt å få ett firma til å gjøre ett par uker før terminen men vi får se :) Ellers er alt klar for Ar lillemann skal komme å det som evnt ikke er klar enda klarer vi oss uten.
 
Back
Topp