Redd

Fintkallenavn

Andre møte med forumet
Er 10+3 i dag og blør. Var på ultralyd på torsdag og da så alt fint ut. Følte endelig at jeg kunne slutte å bekymre meg og virkelig begynne å glede meg over dette svangerskapet. Vi fortalte det til familiene våre samme dag og alle ble kjempeglade. Og nå bør jeg plutselig. Ringte legevakta og de sa de ikke kunne gjøre noe. Jeg kunne heller ikke få komme inn for sjekk. De sa de ikke gjorde det når man var mindre enn 12 uker. Jeg er så redd nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Er alene, samboer er på jobb og tar ikke telefonen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Måtte bare si det til noen.
 
Det kan være helt uskyldig,men skjønner godt du er redd.. aldri noe fint syn å se blod når man går gravid. Det er , som legevakt sier, uheldigvis ingenting å gjøre. Håper det går fort over og att du klarer å samle tankene:) krysser fingrene:)
 
Jeg ringte også på fredag pga blødning. Men fikk beskjed om å komme inn på legevakten.
Har du vondt også?
Ring legevakt å si at du blør å har vondt. De bør ta deg seriøst da
 
Uff, skjønner det er veldig skremmende[emoji22] Har blødd litt selv nå på fredag og spottet litt av og på siden. Fælt å blø når man er gravid. Blør du mye eller kun bittelitt? Det kan være en helt uskyldig blødning, kjære du[emoji173] Har du vondt i magen? Krysser alt jeg kan for at det kun er en ufarlig blødning og at den lille Har det helt fint[emoji173]
 
Blør foreløpig ikke kjempemye, men det tar seg opp. Hadde litt vondt tidligere i dag, men det har gitt seg. Fikk beskjed av legevakten om å ringe igjen om to timer og fortelle om hvor mye jeg har blødd frem til da. Jeg vet jo egentlig at de ikke kan gjøre noe for å forhindre at dette skal gå galt, jeg føler bare at jeg blir gal av å sitte hjemme og ikke vite hva dette er... Vil ha ultralyd for å få vite om fosteret lever eller ikke. Men skjønner jo at de ikke bare kan gi ultralyd i hytt og pine.

Jeg håper virkelig virkelig virkelig at dette bare er en uskyldig blødning og at det kommer til å gå bra. Jeg har vært kjempedårlig og kastet opp gjennom hele dagen hver dag i mange uker nå. Men jeg har jo følt at det har vært verdt det. Hvis dette går galt vet jeg ikke om jeg klarer å gå gjennom det på nytt.
 
Blør foreløpig ikke kjempemye, men det tar seg opp. Hadde litt vondt tidligere i dag, men det har gitt seg. Fikk beskjed av legevakten om å ringe igjen om to timer og fortelle om hvor mye jeg har blødd frem til da. Jeg vet jo egentlig at de ikke kan gjøre noe for å forhindre at dette skal gå galt, jeg føler bare at jeg blir gal av å sitte hjemme og ikke vite hva dette er... Vil ha ultralyd for å få vite om fosteret lever eller ikke. Men skjønner jo at de ikke bare kan gi ultralyd i hytt og pine.

Jeg håper virkelig virkelig virkelig at dette bare er en uskyldig blødning og at det kommer til å gå bra. Jeg har vært kjempedårlig og kastet opp gjennom hele dagen hver dag i mange uker nå. Men jeg har jo følt at det har vært verdt det. Hvis dette går galt vet jeg ikke om jeg klarer å gå gjennom det på nytt.


Dra privat på volvat eller noe? Mange klemmer
 
Jeg begynte å blø når jeg var 8 uker, fikk komme inn til kontroll, og de tok masse tester og ultralyd. Og det viste seg at jeg hadde en stor blodansamling i livmoren.
Var på kontroll i dag, blodansamlingen har blir mindre, men jeg hadde også en infeksjon, så må gå på antibiotika en uke. Syntes virkelig de burde ta deg inn å sjekke årsaken til blødningen, det kan være andre ting enn en sa, som trenger oppfølging eller behandling..
Lykke til[emoji173]️
 
Håper det bare er en uskyldig blødning. Men syns det er dårlig at du ikke for komme inn til sjekk. Det syns jeg du skal kreve! Ring å si du blør og du har vondt og vil komme inn til sjekk.. den dere dumme måten de svarer på at de ikke kan gjøre noe er bare tull! De kan kanskje ikke gjøre noe for å stoppe blødningen men de kan definitivt gjøre noe for deg psykisk!.....
 
Hva med å bestille en privat UL? Jeg har bestilt privat UL i morgen pga spotting. Fælt å gå å ikke vite. Om man ikke blør så mye og ikke har smerter, Så er det et godt tegn mht SA.
 
Ringte legevakta igjen og fortalte at blødningen har økt. Hun gjentok bare at de ikke kunne gjøre noe, og at de ikke tok ultralyd på noen som var kortere enn 12 uker. Fikk beskjed om at jeg kunne kontakte fastlegen min i morgen, men at hun sikkert heller ikke kom til å gjøre noe. Følte meg så dum da jeg ringte. Mulig det bare er jeg som oppfattet det sånn fordi jeg er ekstremt sårbar akkurat nå, men jeg syntes egentlig hun jeg snakket med virket litt nedlatende. Hun sa blant annet "det er kanskje ikke noen pappa inne i bildet heller?".

Jeg ringer og bestiller privat UL i morgen. Også får jeg bare krysse alt som krysses kan for at det fortsatt er liv inni der. Tusen takk for svar og lykkeønskninger. Det hjelper faktisk mer enn dere aner.
 
Jeg er utrolig lei meg for at du må oppleve dette. Sikkert kjempeskummelt! Dette hjelper sikkert ikke så mye, men det er veldig mange som blør i løpet av graviditeten uten at det er noe galt. Jeg håper så inderlig at dette gjelder deg og. Bestill privat ultralyd, så får du svar så fort som mulig. Jeg krysser fingrene for deg <3
 
Ringte legevakta igjen og fortalte at blødningen har økt. Hun gjentok bare at de ikke kunne gjøre noe, og at de ikke tok ultralyd på noen som var kortere enn 12 uker. Fikk beskjed om at jeg kunne kontakte fastlegen min i morgen, men at hun sikkert heller ikke kom til å gjøre noe. Følte meg så dum da jeg ringte. Mulig det bare er jeg som oppfattet det sånn fordi jeg er ekstremt sårbar akkurat nå, men jeg syntes egentlig hun jeg snakket med virket litt nedlatende. Hun sa blant annet "det er kanskje ikke noen pappa inne i bildet heller?".

Jeg ringer og bestiller privat UL i morgen. Også får jeg bare krysse alt som krysses kan for at det fortsatt er liv inni der. Tusen takk for svar og lykkeønskninger. Det hjelper faktisk mer enn dere aner.

For en utrolig uprofesjonell måte å møte deg på..
Har du ringt sykehuset? Jeg ringte dit og ba om å få snakke med en gynekolog. Fikk da komme inn på kontroll dagen etter, jeg ringte i 17 tiden og da var det så mye kø så de sa det var like greit å vente til dagen etter.
 
Herregud for et ufyselig kvinnemenneske stakkars du har snakket med[emoji35][emoji109] Hun virket da direkte slem... noen burde ikke hatt en slik jobb,om man ikke kan være hyggelig og medfølelende, Hva skal hun da jobbe med mennesker for?[emoji22] Får virkelig vondt av deg. Man føler seg så hjelpeløs når det gjelder blødning, for det er jo som sagt ingenting å gjøre med det, annet enn å håpe det stopper opp og bare skyldes skjøre slimhinner[emoji173] Spottingen har stoppet hos meg. Spottet litt etter dobesøk idag tidlig og ikke vært mer idag, heldigvis. Krysser fingrene for deg, søte du[emoji173][emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]
 
Huff, så leit å høre at du har måttet oppleve dette. Krysser fingrene for at blødningen er uskyldig!❤❤
 
Ringte legevakta igjen og fortalte at blødningen har økt. Hun gjentok bare at de ikke kunne gjøre noe, og at de ikke tok ultralyd på noen som var kortere enn 12 uker. Fikk beskjed om at jeg kunne kontakte fastlegen min i morgen, men at hun sikkert heller ikke kom til å gjøre noe. Følte meg så dum da jeg ringte. Mulig det bare er jeg som oppfattet det sånn fordi jeg er ekstremt sårbar akkurat nå, men jeg syntes egentlig hun jeg snakket med virket litt nedlatende. Hun sa blant annet "det er kanskje ikke noen pappa inne i bildet heller?".

Jeg ringer og bestiller privat UL i morgen. Også får jeg bare krysse alt som krysses kan for at det fortsatt er liv inni der. Tusen takk for svar og lykkeønskninger. Det hjelper faktisk mer enn dere aner.

Jeg ringte rett på føden på Gjøvik i jula, (Feiret jul i nærheten) de tok meg rett inn på sjekk. Kanskje en mulighet ?
Ikke sikkert det er vanlig da, men de var veldig snille :)

Lykke til, jeg håper det er en uskyldig blødning <3
 
Ringte legevakta igjen og fortalte at blødningen har økt. Hun gjentok bare at de ikke kunne gjøre noe, og at de ikke tok ultralyd på noen som var kortere enn 12 uker. Fikk beskjed om at jeg kunne kontakte fastlegen min i morgen, men at hun sikkert heller ikke kom til å gjøre noe. Følte meg så dum da jeg ringte. Mulig det bare er jeg som oppfattet det sånn fordi jeg er ekstremt sårbar akkurat nå, men jeg syntes egentlig hun jeg snakket med virket litt nedlatende. Hun sa blant annet "det er kanskje ikke noen pappa inne i bildet heller?".

Jeg ringer og bestiller privat UL i morgen. Også får jeg bare krysse alt som krysses kan for at det fortsatt er liv inni der. Tusen takk for svar og lykkeønskninger. Det hjelper faktisk mer enn dere aner.

Helt utrolig at det går an... Det er ikke første gangen jeg leser om slik behandling av gravide som ikke har nådd uke 12 enda. Stakkars deg! Skjønner godt at du bestiller privat, der er det i alle fall en helt annen behandling. Det er denne behandlingen vi skatter for å få.. blir målløs.

Forhåpentligvis er det ingenting. Ønsker deg masse lykke til og krysser alle fingrer og tær
 
Herlighet...for et menneske du har truffet på..e det mulig!!![emoji34] burde virkelig sende dem en mail å spørre om det virkelig ee slik at man spør « om det kanskje ikke er en far i bildet».. sjokkert..
Håper du får tidenes beste nyhet i morgen på en ul
 
Hvordan har natten gått, og hvordan har du det?
 
Hårreisende behandling her. Har du gjort noe ? Hvordan går det ?
 
Back
Topp