Redd.( hadde vert fint med svar)

Maria883

Betatt av forumet
[:(] Trist å høre på det som har skjedd. Jeg har selv mistet en gang, for 8 mnd.. Jeg kjenner den følelsen at jeg ikke tørr å vere glad, nå som jeg er gravid på nytt... jeg tørr liksom ikke å vise glede før 12 uke er god, og til og med da kan man ikke vite. Jeg er redd jeg må gå 9 mnd, å vere redd hele tiden for å miste mitt lille nurk, som jeg er blitt så glad i selv om jeg ikke er langt på vei.... Er det noe som har noen råd. ????
Jeg vet bare det at jeg er lykkelig over at jeg har en nydelig gutt på 3 år, som er hele livet mitt.

 
Hei!

Og gratulerer så masse med graviditeten...
Skjønner at du er redd og engstelig med tanke på en abort...
Har selv to flotte jenter, og vi ønsker oss et barn til.
Men for to uker siden hadde jeg en utskrapning i uke 11, pga. påvist dødt foster i uke 9.
Har ofte, etter dette fått høre at det var kroppens måte å si ifra om at den lille ikke var levedyktig.
At vi skal være glad for at vi har en så flott kropp som selv ordner opp.
Men på en annen side, den lille var sååå veldig planlagt og øsnket...
Fant ikke mye trøst i disse ordene.
Eneste rådet mitt er å prøve å ta en dag av gangen.
Og snakke med lege/ jordmor om dine bekymringer.
Kanskje det hjelper å få ta flere ultralyder av den lille???
Kanskje kan dere kjøpe en dopler, hvor du selv kan lytte på magen din og høre
hjertelyden til den lille selv....

Og det kan hjelpe å ha noen å snakke med om din redsel...
En god venninne, andre gravide du kjenner, eller kjæresten din!

Lykke til videre! Og jeg håper du klarer å glede deg over graviditeten etter hvert!


Med vennlig hilsen
Lehcar
 
synd å høre om ditt tap, vi er vel ganske mange som har vært igjennom en spontan abort.
Jeg måtte fjerne forteret sist gang jeg var gravid (-02) pga det var en graviditetrt utafor livmoren (fjernet også ene egglederen)
jeg fant ut for 2uker siden at jeg er gravid noe jeg aldri ville ha våget å håpe på. det var ikke planlagt siden jeg nettopp var blitt sammen med den nye typen (3mnd) etter å ha vært separert siden i masr.
til nå har jeg bare fortalt dette til min nermeste familie siden jeg er redd det skal gå galt igjenn.
 
Back
Topp