Rask fødsel med Nr 1, hvor rask neste?

VenterNr4<3

Elsker forumet
Marsboere 2020
Det tok 4 timer fra første tegn på fødsel til hun var ute og jeg er litt bekymret for hvor fort det skal gå med Nr 2 da det er 1 time til sykehuset. Hun kom også 1 måned for tidlig og jeg var sengeliggende i 2 måneder på grund av premature sammentrekninger og er redd neste svangerskap skal bli det samme..

Noen med erfaring om hvordan graviditet/fødsel 2 er i forhold til Nr 1?
 
Lurer på det samme selv så følger denne :)
 
Første fødsel tok 2 timer og 10 min, andre fødsel tok et døgn... Ikke alltid det går fortere med nr to :)
 
Jeg håper ikke det går fortere med nr 2. Fra jeg fikk smerter så jeg faktisk skjønte at jeg var i fødsel så gikk det 1 time. Men var på sykehuset og fødselen tok ca 5 timer. Må juge for å komme inn da riene mine fra 3-6 cm ikke var med 2 min mellomrom osv. Og fra 6-10 så tok det 1 time. Skummelt.
 
Første tok litt over 5 timer, andre tok halvannen time og tredje 1 time. :)
 
Her gikk fødsel nr 2 mye raskere, bare 1/3 av tiden :)
 
Er selv spent på om denne fødselen vil gå raskere enn forrige, for sist tok det lang tid, så kan gått halvere deg nå :p
 
Jeg følger denne. Første fødsel tok 2,5 time fra første rie. 2 timer kjøring til sykehuset!
 
1: 1,5 time fra første tegn på fødsel
2: 2 timer fra første rie
3: 1,5 time fra regelmessige rier
4: 1 time og 10 min fra første rie og 3cm..
 
Dere som hadde sjappe Nr 1 fødsler, kommer Nr 2 planlegges for å unngå samme/eller raskere igjen?

På meg har dem pratet om å sette igang fødselen tidligere, bo på patienthotell noen uker innen og sette ryggmargsbedøvning. Ingen av delene er aktuelle dessverre.

Jeg fikk en fødselsskade sist og gruer meg sånn til Nr 2 pga det...
 
Dere som hadde sjappe Nr 1 fødsler, kommer Nr 2 planlegges for å unngå samme/eller raskere igjen?

På meg har dem pratet om å sette igang fødselen tidligere, bo på patienthotell noen uker innen og sette ryggmargsbedøvning. Ingen av delene er aktuelle dessverre.

Jeg fikk en fødselsskade sist og gruer meg sånn til Nr 2 pga det...

Ikke vært snakk om noe sånt med meg, eneste jeg har fått beskjed om er at jeg skal ringe med en gang jeg kjenner noe og at jeg skal be om å få komme inn med en gang. Og ringe ambulanse om jeg kjenner at vi ikke rekker frem. Men min fødsel gikk veldig bra selv om det var styrtfødsel ☺
 
Dere som hadde sjappe Nr 1 fødsler, kommer Nr 2 planlegges for å unngå samme/eller raskere igjen?

På meg har dem pratet om å sette igang fødselen tidligere, bo på patienthotell noen uker innen og sette ryggmargsbedøvning. Ingen av delene er aktuelle dessverre.

Jeg fikk en fødselsskade sist og gruer meg sånn til Nr 2 pga det...

Vi bor såpass nærme sykehuset at jeg fikk egentlig bare beskjed om å ringe, og fikk komme inn med en gang siden første fødsel gikk raskt.. Men har hørt om dem som har et stykke til nærmeste sykehus som blir lagt inn/fått rom på pasienthotell.. :)
 
Her var det motsatt. Første tok 5 1/2 time, andre 12 timer.
Forskjellen er vel av andremann ble igangsatt 8 dager over, mens første startet av seg selv.
 
Det tok 4 timer fra første tegn på fødsel til hun var ute og jeg er litt bekymret for hvor fort det skal gå med Nr 2 da det er 1 time til sykehuset. Hun kom også 1 måned for tidlig og jeg var sengeliggende i 2 måneder på grund av premature sammentrekninger og er redd neste svangerskap skal bli det samme..

Noen med erfaring om hvordan graviditet/fødsel 2 er i forhold til Nr 1?
Er det med samme barnefar? I så fall er det normalt at det går fortere med nummer to, men aldri en regel uten unntak!:) snakk med legen/jordmoren din hvis du tenker mye på dette! Og når du ringer ned til fødestedet forteller du det du skriver over og de vil nok ta deg inn til sjekk med en gang. I Bergen har de "føderede" hvor de som ikke vil reise hjem etter første sjekk kan være frem til de kommer i aktiv fødsel og klar for fødestue :)
 
Her var det like langt og pinefullt... Så man vet aldri. Misunner deg, når sant skal sies... Her tok det 37 timer etter vannavgang første gang, og andre gang 29 timer...
 
Er det med samme barnefar? I så fall er det normalt at det går fortere med nummer to, men aldri en regel uten unntak!:) snakk med legen/jordmoren din hvis du tenker mye på dette! Og når du ringer ned til fødestedet forteller du det du skriver over og de vil nok ta deg inn til sjekk med en gang. I Bergen har de "føderede" hvor de som ikke vil reise hjem etter første sjekk kan være frem til de kommer i aktiv fødsel og klar for fødestue :)

Tusen takk for svar!! Ja det er med samme far. Det høres jo veldig bra ut med føderede, heldige de som bor i Bergen :)
Ja, jeg må nok bare prate med dem og fortelle om mine bekymringer..
Men kanskje tar det dobbelt så lang tid neste gang, går overtid og at det blir ingen fødselsskade, man vet jo aldri :p ;)
 
Back
Topp