Rare ting fremmede(og bekjente) sier og gjør etter du har fått barn

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det hender jo fra tid til annen at fremmede kommer bort for å se på babyen i vognen når man er på butikken. Og noen ganger sier dem noe rart, gjør dem ikke? Hva er det rareste du har fått høre eller opplevd?

Kanskje du er så heldig å ha bekjente også som har kommet med noen gullkorn?

Fortell fortell :D
 
Tror den beste kommentaren må ha vært: «oi, hun har ikke så mye hår, men det er bra. Da blir det ikke så mye klin når hun får bæsj oppover ryggen»...

Altså... bodyer kan dras ned over kroppen på ungen. Og vi har enda ikke (etter to år som foreldre) opplevd en eksplosjon av bæsj oppover ryggen. Men joda... bæsj i håret er helt klart det verste man kan oppleve med baby [emoji23]
 
Er det gutt eller jente? Holdt min datter med rosa kjole.
 
Fikk høre mye rart med første.

Eldre damer skulle legge seg borti alt. Når hun ikke hadde på seg lue sa de «du må jo ta på henne lue!!!» og når hun hadde på seg lue sa de «du må ta av henne lua, hun er alt for varm!»

Og når jeg bar henne i Ergobaby-bæresela synes de hun virka såå ukomfortabel stakkar, kunne jo «ikke se noe oppi der». «Stakkars unge» hørte jeg flere gamle si så jeg kunne høre det.

Glad jeg bor et sted nå der folk ikke holder på sånn :D
 
«Hvorfor har du guttebilstol når du har jente?» pekte på blå bøylene der du kan feste bilbeltet om du ikke har isofix..:wtf

Jeg fikk høre noe lignende selv, bare med sko. Eldste prøvde noen blå sko, og da fikk vi kommentar på at det der var jo guttesko da vi ønsket hjelp til å finne riktig størrelse ><
 
Jeg fikk høre noe lignende selv, bare med sko. Eldste prøvde noen blå sko, og da fikk vi kommentar på at det der var jo guttesko da vi ønsket hjelp til å finne riktig størrelse ><

Ja, sko finnes i alle farger, og helt enig med deg at det bare er tull at jenter ikke kan bruke blått. Alt må ikke være sukkersøtt og rosa fordi du har jente.
Dama mente seriøst jeg ikke kunne ha ungen i en bilstol med blått på seg. Jeg prøvde et par ganger å si at ALLE bilstoler til baby er blå der, men hun var tydelig ikke enig. Jeg måtte bare gå til slutt. Dette var en fremmed dame.
 
Ja, sko finnes i alle farger, og helt enig med deg at det bare er tull at jenter ikke kan bruke blått. Alt må ikke være sukkersøtt og rosa fordi du har jente.
Dama mente seriøst jeg ikke kunne ha ungen i en bilstol med blått på seg. Jeg prøvde et par ganger å si at ALLE bilstoler til baby er blå der, men hun var tydelig ikke enig. Jeg måtte bare gå til slutt. Dette var en fremmed dame.

Skikkelig sært!
 
Skikkelig sært!

Regner ikke med hun hadde barn. Var en sånn type pent kledd i dress, ca 30-årene. Vil ikke tro hun kjente noen barn heller. Hun hadde vel en sånn forestilling om at alle jenter skal være prinsesser i rosa. [emoji43]
 
Eller da jeg fikk jente som nummer 2 og en i barselgruppa sa "bra det ikke ble enda en gutt" :wtf
 
«Har du nok melk?» [emoji849]

(Ekstra gøy for meg som ikke kan amme å må begynne å fortelle hele den historien [emoji20])
 
Jeg fikk min gutt 13 dager på ovetid med akutt keisersnitt. Fikk høre «hvorfor starta aldri fødselen da?»fra flere :eek:

Vel det skulle jeg også likt å vist :oops: .... dumt spørsmål
 
Jeg fikk min gutt 13 dager på ovetid med akutt keisersnitt. Fikk høre «hvorfor starta aldri fødselen da?»fra flere :eek:

Vel det skulle jeg også likt å vist :oops: .... dumt spørsmål

"Nei, jeg kneip igjen fordi jeg ikke ville ha baby" [emoji23]
 
Jeg fikk min gutt 13 dager på ovetid med akutt keisersnitt. Fikk høre «hvorfor starta aldri fødselen da?»fra flere :eek:

Vel det skulle jeg også likt å vist :oops: .... dumt spørsmål

«Nei, han skjønte vel at verden består av idioter med dumme spørsmål, så han ville helst ikke ut» hadde jeg helt sikkert klart å lire av meg [emoji85]
 
Utrolig merkelig hva folk presterer å si når jeg sier vi samsover. En venninne la ut i det vide og brede om hvordan hun og mannen hadde bestemt seg før fødsel, om at ungen skulle aldri sove i senga deres. Hun visste nemlig at hun da ikke ville få sove, og at det ikke kom til å funke for henne i det hele tatt med Samsoving..... altså.... jeg bestilte ikke en unge som trengte hudkontakt med mammaen sin for å sove jeg heller, men når det er det som skal til for at han sovner, så løser vi det slik. Men takk for fortellingen om at det bare er å bestemme seg for hvordan ungen skal sove før fødsel! [emoji23]

Morsomste er egentlig folk sitt behov for å spørre om hvor det er han sover på natt. Og enda bedre, svigermor sine øyne når ho fikk høre nå nylig at han «enda sov i vår seng» når han er 9 mnd [emoji38]
 
Back
Topp