Røyker eller snuser du? Eller annet?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Nei [emoji4] Liker verken kaffe eller brus, og alkohol er det svært sjelden jeg drikker. Sist var for ca et år siden, før jeg ble gravid. Når jeg ikke er gravid eller ammer er det snakk om et glass vin i ny og ne [emoji4]
 
Drikker kaffe

Et glass vin i helgene utenom ved svangerskap og amming.
 
Sluttet med snus mnd før jeg fikk positiv test i juni 2015. Ikke begynt igjen.
Drukket kanskje 3 glass vin på 3 forskjellige kvelder hjemme siden fødsel 2016 og frem til jeg nå er gravid igjen.

Kaffe drikker jeg mye av, men ikke som gravid. Slutta helt denne gNgen, både fordi det ikke smaker det samme men også fordi jeg ikke gidder å ta noen risikoer. Drikker heller ikke cola som gravid :)
 
Ruser meg på cola zero [emoji23]
 
Drikker kaffe og te innimellom. Te fast når jeg er på jobb. Både samboeren og jeg tar oss gjerne en god øl eller vin til maten når vi føler for det [emoji4] og en fest i ny og ne [emoji4]

Har aldri prøvd å røyke eller snuse, og kommer nok aldri til å gjøre det.

Sluttet selvfølgelig med alt i svangerskapet.
 
Har sluttet å snuse nå før prøvingen :) litt motvillig i kroppen.. men det går greit.

Drikker 0-2 kopper kaffe til vanlig, og tar meg gjerne et glass eller to med bobler på den nye uteplassen vår :king ..prosecco, roquefort, salinas, grønne store oliven med sten, parmaskinke.... ahhh.. himmel:dance008 (Se bort i fra fire brune øyne som sitter å nistirrer på meg og skinka)
 
Syns tittelen skulle stått jeg :) Å ta seg en øl i sola er ikke noe mindre rus enn å røyke en hasj, forskjellen er lovlig eller ulovlig rusmiddel. Koffeinavhengighet finnes faktisk i norske diagnosemanualen (F15.x, men brukes neppe så ofte da :p )

Ulovlig rusmidler har jeg aldri forsøkt, men drikker alkohol iblant, dog er jeg ikke særlig glad i det lengre. Kaffe liker jeg heller ikke (unntaket er iskaffe), også drikker jeg gjerne koffeinholdig brus. Røyke/snuse gjør jeg heller ikke, men har prøvd da jeg var yngre :)
 
betviler du at alkohol er et rusmiddel?

Det var da litt av en kvass måte å svare på noe man er uenig i[emoji28]

Men syns selvfølgelig det er stor forskjell på å ta seg en øl og røyke hasj. Det er en grunn til at det ene er lov og det andre ikke. Tror du skal gange den ene ølen ganske mye mer opp for å kunne sammenligne det med å røyke hasj. Ingen av delene er dog greit å gjøre i et svangerskap[emoji28]
 
Det var da litt av en kvass måte å svare på noe man er uenig i[emoji28]

Men syns selvfølgelig det er stor forskjell på å ta seg en øl og røyke hasj. Det er en grunn til at det ene er lov og det andre ikke. Tror du skal gange den ene ølen ganske mye mer opp for å kunne sammenligne det med å røyke hasj. Ingen av delene er dog greit å gjøre i et svangerskap[emoji28]

Jeg ble nå spurt om jeg hadde røyka i stykker hjernecellene mine, var det mindre kvasst? :p

Leser ikke folk alt før de får vondt i stoltheten sin? Jeg skriver jo at det er ulike rusmidler, og vil og legge til at det er god grunn til at det ene er ulovlig (jeg er imot legalisering og) - men, alkohol er et rusmiddel. Og når man sitter hjemme og koser seg med vinen eller ølen sin, så ruser man seg jo. Jeg drikker gladelig en øl i sola selv, og det er jo en rus. En alkoholrus, ikke heroinrus og heller ikke nikotinrus, men en form for rus er det. For alkohol er et middel vi ruser oss med. Lovlig :)
 
Jeg ble nå spurt om jeg hadde røyka i stykker hjernecellene mine, var det mindre kvasst? :p

Leser ikke folk alt før de får vondt i stoltheten sin? Jeg skriver jo at det er ulike rusmidler, og vil og legge til at det er god grunn til at det ene er ulovlig (jeg er imot legalisering og) - men, alkohol er et rusmiddel. Og når man sitter hjemme og koser seg med vinen eller ølen sin, så ruser man seg jo. Jeg drikker gladelig en øl i sola selv, og det er jo en rus. En alkoholrus, ikke heroinrus og heller ikke nikotinrus, men en form for rus er det. For alkohol er et middel vi ruser oss med. Lovlig :)

Det var den kommentaren jeg siktet til selvfølgelig[emoji4][emoji106] håper ikke det var min stolthet du siktet til. Prøvde å skrive en kommentar til deg på en fin måte.. må være lov å være uenige uten å ha behov for å trykke hverandre ned
 
Det var den kommentaren jeg siktet til selvfølgelig[emoji4][emoji106] håper ikke det var min stolthet du siktet til. Prøvde å skrive en kommentar til deg på en fin måte.. må være lov å være uenige uten å ha behov for å trykke hverandre ned

Åja, da misforsto jeg, beklager! Nei, siste avsnittet var mer generelt og en utdypning på det over :)
 
Jeg snuste før, men sluttet før jeg ble gravid. :)
 
Back
Topp