Røyker eller snuser du? Eller annet?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Bruker du noen form for rusmidler eller stimulantia til vanlig? Da regner jeg med hele pakken fra A til Å! Koffein, nikotin, alkohol, og ellers også illegale rusmidler. Sluttet du med alt i svangerskapet? Var det vanskelig? Og hva med tiden etter - med småbarn og etterhvert større barn i huset? Bruker du noe nå? :)
 
Alkohol er veldig sjeldent. Jeg snuser nå men røyka før. Snuser nesten ingenting og håper jeg kan slutte med det også, men er kun 4 mnd siden siste røyk. Ikke noe problem under svangerskap. Verre etter da jeg er veldig sensitiv og trenger noe for å roe meg ned. Kjenner fortsatt at jeg savner røyken når jeg må ringe og kjefte på sykehuset ang min sønn. Men heldigvis har jeg prøvd og er helt forferdelig.
 
Det høres ut som om vi er misbrukere av kaffe med denne overskriften ass [emoji23]
 
har aldri røyka, drakk moderat mengde koffein i svangerskapene og selvfølgelig null alkohol

Idag er det daglig dose koffein i form av kaffe og Pepsi Max :p
ellers et glass øl eller vin på terrassen m mannen hvis Jeg får lyst , men går sjelden på fest og drikker store mengder :)
 
Alkohol drikker jeg noen ganger, ikke ofte. Røyker en sjelden gang pga angst, men det er blitt noen måneder siden sist nå.
Koffein drikker jeg nesten hver dag.

Drakk selvfølgelig ikke under svangerskapene og hadde ikke «begynt» med røyken mens jeg gikk gravid. Hadde uansett aldri røyket med baby i magen!
Koffein drakk jeg gjennom hele svangerskapet med første, men sluttet etterhvert med andre da det bare ikke fristet lenger. Drikker kaffe igjen nå, da.
 
Jeg er kaffoholiker. Jeg blir fysisk dårlig om jeg ikke får i meg en kaffe i løpet av den første timen etter at jeg har våknet. Tar mer enn gjerne en kaffe rett før jeg legger meg også ;) og mellom der er det mye kaffe :p
 
Jeg drikker ganske sjelden, slutta selfølgelig da jeg ble gravid. Snus slutta jeg med før vi starta på ivf behandling, etter å ha vært nikotinavhengig i 10 år. Tøft, men lettere denne gangen da motivasjonen var så god [emoji4]
 
Har røyka. Slutta i alle svangerskapene. Var slutta helt før jeg ble gravid siste gangen. Skal ikke starte opp igjen.
Alkohol drikker jeg kanskje 4-5 ganger i året
 
Røyka frem til positiv test, men sluttet på dagen. Tar meg gjerne et glass vin eller to eller en øl i sofakroken, eller på fest (som ikke er ofte etter frøkena ble født).
Drikker 1-2 kopper kaffe om dagen.

Da jeg var yngre var jeg vel gjennom det som gikk an å ruse seg på og vel så det, men dette er heldigvis ikke noe jeg har tatt med meg inn i voksenlivet.
 
Drikker ikke alkohol, og har aldri røyka (ikke mannen heller). Min eneste “svakhet” er Pepsi Max, og det drikker jeg faktisk med god samvittighet nå. Drakk null koffein i svangerskapet og mens jeg ammet, da jeg ønsket å holde kroppen fri for koffein og kunstige søtningsstoffer.
 
Jeg snuste helt frem til positiv test, sluttet på dagen [emoji5]
 
Drikker alkohyl til kos. Hater ØL. Men verken drikker kaffi el røyker el snuser.
Har 4 stk i familien som har vert alkoholikere. Kan om det ut og inn.
 
Litt kaffe, men må ikke ha det hver dag :) Gjerne ett glass vin eller bobler, men ikke hver helg. Har aldri røykt, snust eller prøvd noe sterkere. Prøver å minimere inntaket av koffein nå mens vi prøver å bli gravid, men det blir kanskje en kopp eller to om dagen.
 
Drakk alkohol storsett på fest en gang i blandt og en sjelden gang en cidrer på kvelden hjemme. Var nok størst misbruker av kaffe[emoji23] etter jeg ble gravid sluttet jeg helt med alkohol og nesten helt med kaffe. Syns ikke det har vert vanskelig[emoji4]
 
Nei, har hvert på fest 4 ganger på 2 år, hvor jeg har drekt alkohol. Men drikker aldri når jeg har barnet mitt :) kan kose meg like mye uten alkohol i helgene :)
 
Drikker kaffe og gjorde det også i mindre mengder under svangerskapene. Ellers nyter jeg noen glass vin eller øl en sjelden gang. Jeg var nikotinslave i flere år, men sluttet for snart elleve år siden.
 
Jeg er veldig glad i kaffe, men kuttet det ut under graviditeten fordi jeg fikk avsmak på det. Ellers drikker jeg jo vin en sjelden gang.
 
Back
Topp