Røyk/snus

SpireNr4

Blir kjent med forumet
Er det noen røykere/snusere her? Er røyker selv, og ja veit det ikkje er bra! Skal på ul om en uke og innen da skal e være røykfri.
 
Jeg sluttet å snuse med en gang jeg fikk positiv test. Jeg skal innrømme at det ikke bare har vært lett, men det har gått bra så langt [emoji5] har til gjengjeld spist mye Pastiller, sukkertøy og diverse.
 
Røyka nesten hele svangerskapet med eldste og selv om han ble født til termin med normal vekt, så har han slitt hele livet med lungerelaterte problemer. Astma. Allergier. Kronisk forkjøla. Osv osv.
Så det er min feil og det får jeg ikke ugjort.
Med det sagt så føler jeg at jeg har rett til å si skam deg. Slutt. Du ødelegger barnet ditt.
 
Hei!

Sniker fra Mars.

Eg slutta i uke 6-7. Det var utrolig tøft. Men gud så verdt det! Har vært røykfri i 50 dager no - og det er eg så stolt av! Eg skjemst over å snakke om graviditeten min til dei som viste at eg røykte. Føltes virkelig ut som eg svikta babyen min. Eg røykte 15-20 for dagen av Rød Marlboro (som og er litt sterk) i 14 år før detta. Aldri hatt ein dag uten røyk før no.

Har sett nydelig jentebaby i magen på ultralyd - og såklart skal ho få væra frisk, sunn og røykfri! Lille uskyldige babyene våres som me har i magen og berre vil vokse seg store og friske med at me gir dei de beste forutsetningane [emoji128][emoji7]

Eg tok ut 1 veka ferie fra jobb, og for på hyttetur da eg gav meg. Kasta all røyk, lightera og reiste. Vaska leiligheten så den skulle være fin og røykfri til eg kom heim. Eg var hormonell og hadde abstinensa, og det var virkelig grusomt. Men det går over! Bestem deg. Og har du klart 2 tima - så ikkje give in. Og videre sånn. Da har du kasta bort tid du har klart å slåss. Etter 3 daga var det verste over for meg. Eg pusla fleire (!) 1000 biters puslespill da og åt sinnsykt masse drops.

Blei ei lang melding.. men eg blir så engasjert! Om EG har klart det så klara alle det. Hadde du kjent meg ville du sagt deg enig ;)
 
Snuste. Sluttet på dagen med positiv test. Var ikke mentalt forberedt i det hele tatt, men for meg er det ikke spørsmål når man har et nytt liv inne i kroppen sin. En helt uskyldig spire som fortjener å bli satt først fra første stund!

Det var beintøft. Med alle de nye hormonene i tillegg blir det ekstra tøft. Jeg var et troll mot mannen min og gråt flere ganger hver dag. Holdt på sånn i 3-4 uker, men det var aldri et alternativ å sprekke.

Man må bestemme seg. Sånn virkelig bestemme seg. Og det finnes ikke bedre grunn enn en liten spire. Før forrige svangerskap hadde jeg snuset i 10 år. Sluttet på dagen da også. Hadde forsøkt å slutte 3 ganger før det, men det gikk ikke. Med en gang det var for babyen sin skyld ble det "lett".

Jeg kjenner at jeg blir veldig irritert når gravide sier at de "prøver". Gjør dere egentlig det? For har dere egentlig bestemt dere?? SLUTT. Det er vondt å slutte, uten tvil. Jeg savner snusen min hver dag! Men aldri i verden om jeg skal utsette babyen min for det.
 
Snuste ca en boks til dagen når jeg fant ut at jeg var gravid, første uken snuste jeg en boks. Trengte å venne meg litt til tanken, burde sluttet samme dag!
Trodde ikke jeg skulle klare å slutte, men du må bare huske på at du faktisk må slutte. Om du ikke slutter så risikerer du å gi barnet ditt kroniske plager. Håper dere som sliter med å slutte klarer det. Lykke til ☺️
 
Tror jeg tok to røyk uken etter positiv test, men ikke flere etter det. Men i tiden før den positive testen røyket jeg tre om dagen.. selv om jeg visste at jeg kanskje var blitt gravid :-( håper ikke det har skadet spiren. Har litt angst kjenner jeg.
 
Jeg snuste frem til jeg ble gravid. Sluttet på dagen da streken ble blå. For meg var det ikke noe annet alternativ og kan ikke forstå at andre klarer å tenke annerledes.
 
All ære til dere som har slutta[emoji1316][emoji5]

Selvfølgelig er jeg ikkje stolt av å røyke, det er vel ingen(gravid eller ikkje).

Røyka de tre først mnd m nr 1
Ikkje med nr 2
Slutta etter 3mnd med nr 3

De er alle sunne og friske.

Er ikkje like lett for alle å slutte og laga denna posten for å støtte hverandre, ikkje for å få kjeft[emoji6]
 
Jeg har vært snusfri siden jeg fikk positiv test, men jeg gikk over til Onico og det gjorde overgangen såå mye lettere![emoji1373][emoji1] så nå snuser jeg bare onico, men må finne en måte å slutte med det på og [emoji23]
 
Jeg har vært snusfri siden jeg fikk positiv test, men jeg gikk over til Onico og det gjorde overgangen såå mye lettere![emoji1373][emoji1] så nå snuser jeg bare onico, men må finne en måte å slutte med det på og [emoji23]
Sist brukte jeg onico mint og det funka greit. Men en gang de var tom måtte jeg kjøpe den originale og den var så motbydelig at jeg lot heller være å ta, så da greide jeg å slutte helt :p
 
Sluttet å snuse i mars da jeg fant ut jeg var gravid på første forsøk, og hadde så dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde sluttet før vi begynte å prøve.. det ble ikke bedre av at jeg mistet i uke 7, så har hatt en gnagende følelse av at jeg mistet nettopp pga snusen [emoji85]
Men sluttet på dagen, tygget enorme mengder sukkerfrie pastiller og så meg ikke tilbake! Har omtrent vært gravid siden da, så har ikke hatt lyst på snus [emoji4] for hver gang jeg mistet ble jeg mer og mer overbevist om at snusen hadde en finger med i spillet, og jeg mistet 4 ganger.. så tviler på at jeg kommer til å starte opp igjen [emoji12]
 
Sist brukte jeg onico mint og det funka greit. Men en gang de var tom måtte jeg kjøpe den originale og den var så motbydelig at jeg lot heller være å ta, så da greide jeg å slutte helt :p

Ja den originale er helt uaktuell [emoji23]
Jeg snuser betraktelig mindre av Onico enn jeg snuste vanlig snus, så jeg føler jeg er i en litt lengre "nedtrappingsperiode"[emoji23] men jeg skal aldri aldri aldri starte igjen. Det gjorde jeg etter forrige svangerskap og det er bare så dumt..
 
Huff, håper dere alle klarer å slutte fortest mulig. Skal innrømme at jeg kan bli veldig engasjert i denne type "diskusjon", men skjønner at dere sliter med nok dårlig samvittighet. Jeg har heldigvis aldri vært avhengig av verken røyk eller snus så kan ikke sette meg helt inn i situasjonen. Ønsker dere masse lykke til! [emoji4]
 
Ja den originale er helt uaktuell [emoji23]
Jeg snuser betraktelig mindre av Onico enn jeg snuste vanlig snus, så jeg føler jeg er i en litt lengre "nedtrappingsperiode"[emoji23] men jeg skal aldri aldri aldri starte igjen. Det gjorde jeg etter forrige svangerskap og det er bare så dumt..
Samma her! Var til og med komt til det punktet at samboer kunne snuse og jeg ikke brydde meg eller fikk lyst på. Så ganske idiotisk å starte igjen :rolleyes:
 
Så tilfeldigvis på Slutta-appen nå at om 4 dager har jeg vært snusfri i 200 dager [emoji3] gikk fra en boks om dagen til totalslutt omtrent, var beintøft, men absolutt verdt det! [emoji4] sluttet forresten å røyke for halvannet år siden også.
 
All ære til dere som har slutta[emoji1316][emoji5]

Selvfølgelig er jeg ikkje stolt av å røyke, det er vel ingen(gravid eller ikkje).

Røyka de tre først mnd m nr 1
Ikkje med nr 2
Slutta etter 3mnd med nr 3

De er alle sunne og friske.

Er ikkje like lett for alle å slutte og laga denna posten for å støtte hverandre, ikkje for å få kjeft[emoji6]
Håpa eg ikkje kjefta :) ser du har klart å slutra før, så du veit jo du har det i deg! Håper slutteprosessen går fint [emoji119]
 
Back
Topp