Røde dager

Siden jeg ikke har for vane å bryte den norske lov, så gjør jeg heller ikke det søndager eller helligdager. Vanlig husarbeid inne gjør jeg da, og hadde det hvert Vær til det hadde jeg ordnet litt i hagen uten motorisert utstyr :)
 
Haha røde dager er de dagene vi får gjort mest da mannen er hjemme [emoji6] men vi bor langt i hurtigruta på en gård så her skjer d noe uansett ka dag det e [emoji6]
 
Ikke i det hele tatt, men så gjør vi lite sånt som
Bråker uansett. Syns det er noe tull uansett at man liksom ikkr kan klippe plenen på en søndag, syns det er viktigere at det ikke bråkes for tidlig eller sent på dagen...
 
Man kan fortsatt bli plaget av bråk ute selv om man selv sitter inne, er mye støy som går gjennom veggene :)

Og det er faktisk ulovlig å bråke på søndager/helligdager, så du kan risikere å få politiet på døra hvis naboen bestemmer seg for å ringe dem ;)

Bråke LITT skrev jeg. Lar ungene få leke ute og kan koste innkjørselen, støvsuge bilen ol. Man får ikke bot for det. Gressklipperen er elektrisk og lager ikke lyd. Det som er den høyeste og mest plagsomme lyden på søndager er kirkeklokkene, ironisk nok.

Men selv om man har lov til å bruke motorsag og ting som bråker masse så gjør jeg ikke det på en helt vanlig torsdag ettermiddag, dersom det kan forstyrre en fin ettermiddag med grilling for naboen. Jeg tar mer hensyn enn de fleste;)
 
Normal folkeskikk viser vi ovenfor naboer uansett om det er helligdag eller ikke. Med andre ord så bråker vi innenfor rimelighetens grenser :D
 
Helligdagsfreden overholdes her.
 
Altså. Hekkesaksa som bråker fikk kjørt seg i går. Er dagen så hellig at det flagges lar vi den verste støyen ligge. Men det er på søndager vi får gjort noe, så vi gjør det som mågjøres uavhengig av hvilkendag det er. Det gjør naboene også. Så her blir plenene klippet også på helligdager. Men ikke før litt etter 12...
 
Takk og lov bor jeg langt unna folk. Så her gjør jeg det som trengs uansett hvordan dag det er...
 
Så lenge man ikke bråker, så kan vi jobbe. Klipper ikke plenen for å si det slik, men kunne fint luka bedene da ;)
 
Man er passe gretten om man ringer politiet fordi naboen bråker på en rød dag [emoji33]
 
Vi tar hensyn. Naboene gjør ikke...

Så i morges våknet vi av at en nabo startet gravemaskin og en annen startet sånn maskin som kutter store steinblokker. Men sånn er det når man bor i nærheten av folk. Og jeg syns det er bedre at de tar det på dagtid enn etter at ungen har lagt seg på kvelden. Uansett hvilken dag det er.
 
Jeg støvsuger og vasker på alle mulig dager. Det forstyrrer ikke naboene.
 
Back
Topp