Røde dager

Nufletufsa

Forumet er livet
Hvor "nøye" er dere på å ikke jobbe med ting i hus/hage på røde dager?
 
Ikke så nøye på ting som ikke bråker...

Jeg har jobbet i hagen med å klippe ned mye av hekken, men bruker bare hagesaks og håndsag. Det bråker ikke.
Brukte hekksaks på onsdag, men det var jo vanlig dag
 
Vel igår vasket jeg klær og leiligheten trengte sårt en vask, og hadde jeg hatt andre ting som burde gjøres som ikke bråker og forstyrrer naboer hadde jeg gjort det også men av respekt for naboer og andre ville jeg ikke startet motorsag for eksempel.
 
Sånn tenker vi også. Så lenge det ikke bråker/forstyrrer naboene, så gjør vi det[emoji4]
 
Bråker ikke om det er fint vær og naboer kan sitte ute å kose seg - uansett om det er rød dag eller ikke.

Kan fint bråke litt på røde dager hvis det ikke er "utevær". Da er det jo ingen som blir plaget allikevel.

Jobber ute hvilken som helst dag som passer for meg. Tar hensyn til at naboer ikke blir forstyrret, tar ikke hensyn til gamle religiøse grunner. Norge er multikulturelt for det meste nå, å holde søndager som hviledag er utdatert. Både religiøst og at samfunnet er totalt forandret mtp når vi jobber og har mulighet for arbeid i hjemmet.
 
Bor på gård så vi har ikke røde dager. Dyrene skal ha daglig stell. Vårånna er på døra og vi har ca 6-7 mnd med alt som skal gjøres.

Koser oss med mat og slapper av på kvelden. Men hadde vi bod i nærheten av andre så hadde vi vel brydd oss litt mer.
 
Så lenge vi ikke forstyrrer naboene så gjør vi det som må gjøres:) Eneste dagen vi prøver å unngå det er 1.mai. Vokst opp med at den dagen skal det ikke gjøres arbeid;) og det er vist veldig viktig for min mor:p
 
Ville aldri gjort arbeid ute på røde dager, men innendørs som ikke forstyrrer noen er en annen sak. :)
 
Er ikkje nøye på det. Men setter ikkje igang grasklipparen, høgtrykksspylaren eller saga ute på raude dagar, luking, og smårydding i hagen er ok :) syns det er verre med bråk etter 19 på kveldane i boligfelt. Men det får ein jo ikkje gjort så mykje med :)
 
Jeg skulle ønske den regelen forsvant, ikke er vi ett kristent land lenger. Men helligdager og ro skal vi ha ;)
Jeg bråker minst mulig, men noen ganger så er det slik at de dagene er de eneste mulighet vi har til å få gjort noe. Om naboer bråker så er det helt greit for meg:)
Jeg som jobber turnus synes det er verre med bråk da jeg skal sove på dagen etter natt osv. Men forventer ikke at det hensynet skal tas :)
 
Ikke så nøye. Men det er heller ikke naboene. Hehe. Her møtes de ute med bråkete verktøy
 
Jeg tenker ikke over det. Men så bråker vi ikke så mye heller da.
 
Bråker ikke om det er fint vær og naboer kan sitte ute å kose seg - uansett om det er rød dag eller ikke.

Kan fint bråke litt på røde dager hvis det ikke er "utevær". Da er det jo ingen som blir plaget allikevel.

Jobber ute hvilken som helst dag som passer for meg. Tar hensyn til at naboer ikke blir forstyrret, tar ikke hensyn til gamle religiøse grunner. Norge er multikulturelt for det meste nå, å holde søndager som hviledag er utdatert. Både religiøst og at samfunnet er totalt forandret mtp når vi jobber og har mulighet for arbeid i hjemmet.
Man kan fortsatt bli plaget av bråk ute selv om man selv sitter inne, er mye støy som går gjennom veggene :)

Og det er faktisk ulovlig å bråke på søndager/helligdager, så du kan risikere å få politiet på døra hvis naboen bestemmer seg for å ringe dem ;)
 
Tar ekstra hensyn, men sitter ikke helt stille med folda hender heller.

Vi driver feks med flytting til ny leilighet om dagen. Så vi har skrudd opp gardinstenger og montert noen møbler de siste par dagene.
Syns det er forskjell på sånt smått og å ha ei sirkelsag gående utfor huset.
 
Tar ekstra hensyn, men sitter ikke helt stille med folda hender heller.

Vi driver feks med flytting til ny leilighet om dagen. Så vi har skrudd opp gardinstenger og montert noen møbler de siste par dagene.
Syns det er forskjell på sånt smått og å ha ei sirkelsag gående utfor huset.
Det syns jeg også[emoji4][emoji106]
 
Jeg overholder helligdagsfred og viser hensyn til naboer. Men kan fint gjøre ting som ikke bruker, fortrinnsvis inne eller pusle i hagen.

I dag er det lørdag og lov til mer
 
Jeg overholder helligdagsfred og viser hensyn til naboer. Men kan trygt fint gjøre ting som ikke bruker, fortrinnsvis inne eller pusle i hagen.

I dag er det lørdag og lov til mer
 
Back
Topp