Råd mot verkende og hovne hender?

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg sliter mye med numne, verkende og hovende hender. Legen min har ikke annen forklaring at noen gravide får dette, og spesielt personer med ustabilt stoffskifte, noe jeg har.

Men det jeg lurte på er om det er noe som har noen gode råd? Prøver å vifte på hendene og holde de høyt slik fysioterapauten min sier, men det synes jeg ikke hjelper i det hele tatt.
 
Nei, huff... Jeg har desverre ikke noe råd og gi :-( Blir det bedre etterhvert eller går dette frem til termin?
Jeg håper ihvertfall du ikke blir så veldig mye plaget med det der. Hørtes ikke særlig behagelig ut!
 
Har selv medfødt lavt stoffskifte, og var veldig plaget med dette i forrige sv.skap, og det forverret seg egentlig jo mer det nærmet seg termin, desverre. Jeg spurte også legen om noe kunne hjelpe, men hun hadde ikke noen gode råd å komme med. Tilslutt prøvde jeg akupunktur, og dette hadde en hjelpende effekt på meg. Dagen etter jeg hadde vært til akupunkturen var jeg som et "nytt menneske", kunne bruke hendene igjen=) Det kom som regel tilbake, men opprettholdt det med en time i uken de siste 4-5 ukene. Regner med det blir slik denne gangen også, så vil prøve dette igjen. Får håpe det ikke forverrer seg for deg fremover =)
 


VårAndreLykke skrev:
Har selv medfødt lavt stoffskifte, og var veldig plaget med dette i forrige sv.skap, og det forverret seg egentlig jo mer det nærmet seg termin, desverre. Jeg spurte også legen om noe kunne hjelpe, men hun hadde ikke noen gode råd å komme med. Tilslutt prøvde jeg akupunktur, og dette hadde en hjelpende effekt på meg. Dagen etter jeg hadde vært til akupunkturen var jeg som et "nytt menneske", kunne bruke hendene igjen=) Det kom som regel tilbake, men opprettholdt det med en time i uken de siste 4-5 ukene. Regner med det blir slik denne gangen også, så vil prøve dette igjen. Får håpe det ikke forverrer seg for deg fremover =)

Åhhh kjennes så kjent ut. Kom i julen da jeg ble medisinert for høyt med Levaxin, og etter det har det vært mye opp og ned. Men de siste ukene har det blitt verre, og det virker ikke som det har tenkt å bli bedre nå..

Jeg skulle så gjerne gått å fått akupunktur, men jeg er livredd for nåler... Men kanskje jeg bare må bite tenene sammen og komme meg til ei ´´nåledame´´
 
Skulle ønske at jeg kunne si at det vil stabilisere seg når stoffskiftet gjør det, men den gang ei. Nålskrekken er ikke noe særlig..jeg er ikke plaget med dette, men var selv veldig skeptisk til tanken, og jeg ble veldig positivt overrasket. Akupunktører er jo ganske erfarne, så jeg kjente ingenting da hun satte de i:) Håper du klarer å overvinne frykten, og at det kan være til hjelp, for hovne og verkende hender er virkelig ikke noe godt å gå med.
 
Jeg kan ikke noe om dette, men vil bare si at jeg ikke er overbegeistret over nåler selv. Men måtte ty til akupunktur selv pga kvalme. Det er ikke vondt faktisk, kjenner knapt at de setter dem. Så hvis det hjelper ville jeg nok tatt sjansen ;)
 
Jeg har vært hos akupunktur tidligere og da fikk jeg sånne greier i øret, og det var drit vondt. Fikk ikke sove fordi jeg ikke kunne ligge på siden..

Men jeg skal tenke på det :)
 


Skinnende Perle skrev:
Jeg har vært hos akupunktur tidligere og da fikk jeg sånne greier i øret, og det var drit vondt. Fikk ikke sove fordi jeg ikke kunne ligge på siden..

Men jeg skal tenke på det :)


Vet hva du mener, men den typen jeg tok var ikke slik man måtte "ta med hjem", heldigvis :) Jeg satt med de når jeg hadde time, også kom hun innom meg på rommet jeg satt å hørte på musikk, og stimulerte nålene av og til, deretter tok hun de ut når jeg var ferdig :) Mulig det varierer fra plass til plass, men du kan jo evt spørre på forhånd hvilken "type" han/hun utfører :)


 
hei! jeg har hatt hovne hender selv, ikke pga graviditet men for mye arbeid rett og slett:P men da foldet jeg hendene og klemte litt. det hjalp for meg, men vet ikke om det fynker for alle, men er verdt et forsøk=)
 
Back
Topp