RØDE HOVNE HENDER i Barnehagen . . .

renros

Betatt av forumet
igår da jeg kom for å hente gutten min på 15 mnd i barnehagen, fant jeg han skrikende i armene på en barnehagetante stående i døra; hendene hans LYSTE imot meg ; knallrøde, hovne og forfrossne.[:(]

da jeg spurte åssen dette gikk til, fikk jeg svar om at han bare dro av seg vantene hele tiden - MEN INNE lå de vanntette vottene hans som han ikke kan dra av![:'(]
De hadde altså tatt på han de tynne hjemmestrikka ullvantene, som forøvrig var våte - ikke rart han dro dem av ![8|]

jeg gikk inn med gutten min og satte meg på badet deres, med hendene hans på magen min - vi var der i 20 minutter - og de var fremdeles kalde da jeg måtte gå - han skreik i 10 minutter - av smerte - og vred stadig på hendene sine... det var fælt...

jeg hørte at bestyreren av barnehagen klagde over at det var kommet så mye snø i ganga - tydelig klage over at jeg hadde spradet inn på sko . . . jeg tok meg ikke tid til å ta dem av -

jeg spurte den damen som hadde passet barna ute, om hvorfor hun ikke hadde tatt på han vottene istedenfor vantene, da vantene klart ikke var ment for dette været mente jeg -> svaret jeg fikk var nådeløst; den andre gutten som hadde slike vanter ble IKKE kald på hendene."
da jeg så spurte henne om hva hun gjorde dersom hennes to barn (som hun forøvrig passer godt på i barnehagen) dro av seg vantene, var svaret ; "de drar ikke av seg vantene!"

så sa jeg at neste gang gutten min dro av seg vantene, så ville jeg at de skulle si at da må han inn -> svaret hun hadde på det var at han ville jo gjerne være inne uansett -> HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ????? når han er sammen med meg vil han helst være ute hele tiden!!!!!!!
så grunnen til at han vil inn i barnehagen, nnå da være at han fryser..... [:@][:@][:@][:@]


HVA SYNES DERE OM måten barnehagen håndterte denne situasjonen ? ?
 
- jo mer jeg tenker på det jo verre blir det i hodet mitt - jeg fikk heller ingen telefon i løpet av dagen, for å beklage det  - INGEN unnskyldning -> BARE ANKLAGER rettet mot min 15 MÅNEDER gamle sønn , eller hva?
 
Går jo ikke an å stille et 15 mnd gammelt barn til ansvar på den måten[:@] Jeg hadde forventet at de hadde beklaget hendelsen og ikke bare skyldt på gutten din!
Min minste er snart 15 mnd og går også i barnehage og jeg blir fryktelig sint bare med tanken på at noe liknende skulle skjedd han bare fordi han ikke forstår sitt eget beste enda. Ikke er han spesielt glad i votter heller, men har noen han ikke får av så da går det greit.
 
ER DET MULIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:@][:@][:@]
Nå ble jeg fryktelig sint. Har du levert han i barnehagen i dag????? Fortell hvordan det gikk i dag isåfall.
tror du må snakke til dem som om de er stokkdumme. at de må ta på han de vottene som han ikke kan ta av selv. veldig viktig!!!!!!!! Hvis ikke, ta en ordentlig prat med bestyreren selv om hun klagde på snø i gangen i går. Jeg har ikke ord jeg. stakkars deg. Enkelte burde ikke få lov å jobbe i barnehage mener jeg.
 
ORIGINAL: sas

ER DET MULIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:@][:@][:@]
Nå ble jeg fryktelig sint. Har du levert han i barnehagen i dag????? Fortell hvordan det gikk i dag isåfall.
tror du må snakke til dem som om de er stokkdumme. at de må ta på han de vottene som han ikke kan ta av selv. veldig viktig!!!!!!!! Hvis ikke, ta en ordentlig prat med bestyreren selv om hun klagde på snø i gangen i går. Jeg har ikke ord jeg. stakkars deg. Enkelte burde ikke få lov å jobbe i barnehage mener jeg.

 
Signerer
 
ORIGINAL: sas

ER DET MULIG!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:@][:@][:@]
Nå ble jeg fryktelig sint. Har du levert han i barnehagen i dag????? Fortell hvordan det gikk i dag isåfall.
tror du må snakke til dem som om de er stokkdumme. at de må ta på han de vottene som han ikke kan ta av selv. veldig viktig!!!!!!!! Hvis ikke, ta en ordentlig prat med bestyreren selv om hun klagde på snø i gangen i går. Jeg har ikke ord jeg. stakkars deg. Enkelte burde ikke få lov å jobbe i barnehage mener jeg.


jeg leverte ikke i barnehagen idag, men pratet med hun som driver barnehagen og fortalte rett fra hjertet om hvordan jeg følte episoden fra igår. det var virkelig godt å få alt ut, slik at jeg slipper det sinnet jeg gikk rundt med inni meg.
det skjer nok ikke igjen. hun beklaget alt, og jeg fortalte at hun måtte ta en prat med damen det gjaldt - og det skulle hun.
- i kveld skal jeg sy på knapper på disse ullvantene slik at han ikke får dem av.
 jeg var ute endel med han idag(istedenfor å gå på skolen), og de vanntette vottene var igrunn litt stive...så jeg skal gi henne rett på det!
 
Er det mulig? Snuppa skal begynne i bhg neste onsdag, går å tenker på alt mulig for tiden.
Blir de å passe godt nok på henne, passe på at hun ikke putter noe i munnen, følge med henne HELE TIDEN særlig ute, bytte bleie osv... huff, blir sprø [:(]
Oppdager jeg noe galt så skal jeg ikke være sen med å si fra!
 
Huff, det høres helt håpløst ut.
 
Barnehagetantene må da kunne klare å avgjøre hva slags tøy ungene trenger å ha på seg. Det er jo derfor man må ha litt ymse klær liggende der. De måtte kunne se at det ikke var nok med vanter. Det skal ikke mye til før små hender får forfrysninger eller det som verre er.
Det grenser egentlig til omsorgssvikt vil jeg si...
 
Jeg vet ikke om jeg ville stolt helt på dem den nærmeste tiden, hvis du har tid så følg opp saken, det kan være flere barn som ikke får nok/ riktig klær på.
 
Back
Topp