Pute til de små

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Når tenker dere å ta i bruk hodepute i senga til de små? Min har alltid vært en sånn type som koooooser seg med dyna si, og nå har han begynt å legge seg oppå dyna og holde rundt den for å lage til ei «pute» [emoji38] Så vi vurderer sterkt å kjøpe ei babypute nå. Er det dun som gjelder her også eller?
 
Barn under ett år skal ikke ha pute. Barn trenger ikke pute heller. :)
 
Barn under ett år skal ikke ha pute. Barn trenger ikke pute heller. :)

Nei, han -trenger- det nok ikke, men fy søren så mye bedre han sover når han bruker dyna som hodepute. Før han blir for kald that is, og da begynner den evige kampen gjennom natta hvor han vil kose dyna men samtidig ha den over seg [emoji849]
Er forresten ikke snakk om sånn diger pute altså [emoji6] Bare sånn tynn babypute.
 
Ville egentlig ikke gått for dun iallefall. Siden det kan føre til allergi :) her bruker småen sengeslangen som pute i blant. Kjøper ikke pute med det første. Broren begynte vell rett før året med pute, skulle alltid ligge på vår
 
Jeg har håpet å droppe hele puten, men her og brukes litt av hvert som pute om hun får det til (og vi flytter henne av igjen)[emoji28] Sengeslange, bamse, dyne, you name it... Så får se over nyttår om vi går for en av disse flate - da fyller hun jo straks 1år uansett.
 
Sengen skal ha minst mulig i seg. Madrass, baby, dyne.
https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod/

Om dyna havner under hodet hadde jeg brukt nattpose i stedet. Det handler ikke om tykkelsen på puten. :)

Er sjelden dyna havner over hodet heldigvis, og da gir han fort beskjed om han ikke får den vekk selv. Det jeg mente med å ha dyna over seg var over kroppen [emoji6] Men det er ikke så lett når han vil spoone dyna og ha kinnet most inni den [emoji28] Nattpose funker uansett ikke på han min, må ha dyna si for å sovne.
 
Er sjelden dyna havner over hodet heldigvis, og da gir han fort beskjed om han ikke får den vekk selv. Det jeg mente med å ha dyna over seg var over kroppen [emoji6] Men det er ikke så lett når han vil spoone dyna og ha kinnet most inni den [emoji28] Nattpose funker uansett ikke på han min, må ha dyna si for å sovne.
Hah, min er og sånn. Finner han som oftest oppå dyna med dyna som en ball i et hjørne
Litt usikker på åssen jeg skal løse det.
Min våkner jo og blir dritsur om jeg flytter på han. Så har hatt en ekstradyne å legge over han[emoji23]
 
Hah, min er og sånn. Finner han som oftest oppå dyna med dyna som en ball i et hjørne
Litt usikker på åssen jeg skal løse det.
Min våkner jo og blir dritsur om jeg flytter på han. Så har hatt en ekstradyne å legge over han[emoji23]

Min blir også sur, og så går det maks 10 sekunder før han har lagt seg tilbake igjen.
Kan hende ekstradyne er tingen, men tenkte en pute tok mindre plass [emoji6]
 
Min blir også sur, og så går det maks 10 sekunder før han har lagt seg tilbake igjen.
Kan hende ekstradyne er tingen, men tenkte en pute tok mindre plass [emoji6]
Ja, sansynligvis [emoji28] var bare enkleste løsning
 
Vi tenker kjøpe pute og større dyne til 1 års dagen. Lillegutt liker å ligge med hodet på noe, men sover fint uten [emoji4] Det er jo ikke sånn at barnet magisk over natten blir klar for pute, når de blir 1 år, men det er nå det som er anbefalingen. Så må man føle litt på det selv. Grunnen er jo fare for krybbedød, så er jo viktige greier!
 
Vi tenker kjøpe pute og større dyne til 1 års dagen. Lillegutt liker å ligge med hodet på noe, men sover fint uten [emoji4] Det er jo ikke sånn at barnet magisk over natten blir klar for pute, når de blir 1 år, men det er nå det som er anbefalingen. Så må man føle litt på det selv. Grunnen er jo fare for krybbedød, så er jo viktige greier!

Blir nok 1 årsdagen her også. Han skal hvertfall få større dyne, den han har nå dekker jo ikke hele kroppen hans en gang [emoji28] Vi har også ønsket oss sengeslange til jul, så jeg ser om den faller i smak før en evt. pute kjøpes inn.
 
Her har enda ikke eldste på snart 3år fått pute, venter ihvertfall til ho er godt over året [emoji4]
 
Frøkna mi sliter med tett nese og bihuler og har gjort det lenge så ble anbefalt å bruke en hard voksen hodepute. Det har hun hatt i 4 mnd nå
 
Er det noen av de små som har begynt å bruke puter nå? Hvordan går det?
Han luringen min har begynt å legge seg med hode på senge«slangen», vurderer å kjøpe en pute til han
 
Har prøvd, men den flyr bare veggimellom, men du kan jo bare teste [emoji4]
 
Er det noen av de små som har begynt å bruke puter nå? Hvordan går det?
Han luringen min har begynt å legge seg med hode på senge«slangen», vurderer å kjøpe en pute til han

Jeg har kjøpt den minste typen. Han sovner på den, men i løpet av natta havner den et helt annet sted [emoji23]
 
Back
Topp