Pusse tenner

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Noen som har noen gode råd å komme med til tannpuss på de små? Grusomt å si det men jeg må nesten bruke makt for å komme til tannen. Hun presser leppene sammen og hylskriker. Jeg prøver å synge og få tannpussen til å være gøy. Men hun bare griner. Hva gjør dere når dere pusser tenner?
 
Han ligger på stellebordet, noe han er veldig glad i, så vil anbefale deg å gjøre det et sted hun liker godt å være først og fremst (fanget, badekaret, gulvet feks.) Også bare pusser jeg forsiktig. Han syns jo det er litt rart, prøver å bite litt og styrer med munnen, men det funker greit nok. Storebror var verre, han hatet det. Så da var det bare å gjøre det med makt da. Sånn er det bare med noen ting, og det varer jo ikke for alltid. Husker ikke når han begynte å synes det ble greit, det tok jo lang tid, men iallfall fra han var 2 år har han gjort det frivillig[emoji4]
 
Lille her er heller ikke spesielt fan, men badet vårt er såpass lite at jeg kan stå med det ene beinet på toalettet, sette lille på låret mitt mens jeg holder ham fast, og da kan han se seg i speilet mens vi pusser. Så synger jeg alle mulige sanger, bare bytter ut nærmest hvert ord med "tann" :p Da går det ganske greit!
 
Ingen tenner enda, men lar lille leke med tannbørsten for å bli kjent med busta ;)
 
Han ligger på stellebordet, noe han er veldig glad i, så vil anbefale deg å gjøre det et sted hun liker godt å være først og fremst (fanget, badekaret, gulvet feks.) Også bare pusser jeg forsiktig. Han syns jo det er litt rart, prøver å bite litt og styrer med munnen, men det funker greit nok. Storebror var verre, han hatet det. Så da var det bare å gjøre det med makt da. Sånn er det bare med noen ting, og det varer jo ikke for alltid. Husker ikke når han begynte å synes det ble greit, det tok jo lang tid, men iallfall fra han var 2 år har han gjort det frivillig[emoji4]
Takk for tipset! Krysser fingrene for at det ikke tar så lang tid før det går greit. Syntes det er grusomt å bruke makt for å få det til
 
Min eldste vræla som om det gjaldt liv eller død når hun skjønte hva som var på ferde. Men heldigvis vræla hun med åpen munn så det var bare å pusse i vei :)

Denne ungen ELSKER å pusse tennene. Enn så lenge.... :)
 
Min eldste vræla som om det gjaldt liv eller død når hun skjønte hva som var på ferde. Men heldigvis vræla hun med åpen munn så det var bare å pusse i vei :)

Denne ungen ELSKER å pusse tennene. Enn så lenge.... :)
Så håper jeg det blir bedre med neste ungen :hilarious:
Haha skulle ønske jenta mi også vræla med åpen munn når hun først skal skrike :hungover:
 
Back
Topp