Puserns slankedagbok

Nok en helg passert. Noen planlagte utskeielser ble det og et par ikke så planlagte. Men merker at jeg er forbausende strukturert og fornuftig også pluss flink med trim. Så stor forskjell til hvordan helgene var før dette prosjektet.
 
Denne uken har vært supertravel jobbmessig med lange dager som igjen har gitt lite tid/overskudd til trening/sunn mat.
Jeg er redd vekten har økt litt og vil ikke bli demotivert av å se et høyere tall igjen, så står over denne ukens tur på vekten. Tante rød banker på også, så nå satser jeg på at helgen og kommende uke får meg på rett kjøl igjen:)
 
Denne uken har vært supertravel jobbmessig med lange dager som igjen har gitt lite tid/overskudd til trening/sunn mat.
Jeg er redd vekten har økt litt og vil ikke bli demotivert av å se et høyere tall igjen, så står over denne ukens tur på vekten. Tante rød banker på også, så nå satser jeg på at helgen og kommende uke får meg på rett kjøl igjen:)
Så flink du er som klarer å holde deg unna! Like greit å unngå å bli demotivert :)
 
Middag og kino i kveld. Synes jeg fortjener det:) var ganske behersket da valgte sjømat med mye grønnsaker og kun 1,5 glass vin.
Gikk til og med av bussen to stopper for tidlig så fikk gått litt også.
 
I morgen er det veiedag, og jeg er spent. To uker siden jeg sist veidde meg. Den første av de to ukene var jeg ikke flink med hverken mat eller trening, delvis på grunn av mye å gjøre på jobb. Blir jeg for travel/sliten synes jeg det er vanskelig å gjøre de riktige valgene. Jeg stod over forrige ukes veiing for å slippe å se "elendigheten" svart på hvitt og bli demotivert.
Den siste ukene har jeg fått ny giv og stort sett vært veldig flink både med bevegelsenoh mat, til og med sist helg var meget nøktern.
Så jeg er mer spent enn noen gang på hva vekten sier (tantebesøk har kommet og gått også).
 
Yesss!
Ned 1,3 kg siste to ukene (tipper det meste eller alt siste uken). Målene bra ned også og jevnt fordelt. Målene for september stort sett i boks - litt færre timer styrketrening enn målet var men ok.
I oktober kommer jeg til å trene mer innendørs da jeg ikke liker gå ute i mørket. Men skal prøve få til noen økter ute også.
 
Yesss!
Ned 1,3 kg siste to ukene (tipper det meste eller alt siste uken). Målene bra ned også og jevnt fordelt. Målene for september stort sett i boks - litt færre timer styrketrening enn målet var men ok.
I oktober kommer jeg til å trene mer innendørs da jeg ikke liker gå ute i mørket. Men skal prøve få til noen økter ute også.
Fantastisk!!!! Nå kan du være kjempestolt av deg selv :hello2 Jeg er også superglad for å se at du unnet deg middag og kino - med måte - bra jobba.
 
Fantastisk!!!! Nå kan du være kjempestolt av deg selv :hello2 Jeg er også superglad for å se at du unnet deg middag og kino - med måte - bra jobba.

Tusen takk:)
Ja, jeg prøver denne gangen å ha noen utskeielsee og håper det bidrar til at jeg holder ut og også at overgangen til vanlig kost blir minimal.
Prøver se på dette som en
Livstils endring og ikke slanking.
 
Tusen takk:)
Ja, jeg prøver denne gangen å ha noen utskeielsee og håper det bidrar til at jeg holder ut og også at overgangen til vanlig kost blir minimal.
Prøver se på dette som en
Livstils endring og ikke slanking.
Ja, man må jo kunne være sosial. Og hvis mat utgår kan man ikke finne på noe nesten. Jeg har også tillatt meg selv å spise litt kake i bursdagsselskaper. Da dropper jeg heller kveldsmat den kvelden (eller tar noe kalorifattig). Alt for å finne en løsning jeg kan leve med over lengre tid :)
 
Litt oppsummering på tampen av september:

Ned fra 82,1 kg til 76,7 kg(5,4 kg ned) fra starten av august. Og det til tross for endel utskeielser underveis og langt fra et ekstremt eller ensidig kosthold. Spiser det meste men prøver gjøre smarte valg og også spise moderate porsjoner.
Virkelig økt fokus og gjennomføring av trening/aktivitet, så føler at denne innsatsen er viktig for nedgangen.
Jeg kjenner godt på kroppen at vekten har gått ned - klærne sitter finere og må ned i størrelse når handler nytt (litt). Og ikke minst merkes det at både kondis og styrke er på vei opp, og det er veldig motiverende!!!!!
Vel, når jeg startet denne reisen i starten av august var hovedmålet ned ca. 15 kg (til 67-68 kg). Så er et stykke vei igjen å gå. Men det skal gå selv om det helt sikkert både blir vanskeligere og ta lengre tid etterhvert. Tenker at om jeg greier rundt 70 kg i juni 2017 skal jeg være meget fornøyd!!!! Så kan de siste 2-3 kg taes neste høst.
Jeg skal forsøke kjøre godt på i oktober og november og så ta "fri" i desember (men prøve ikke gå særlig opp da). Vil kose med med advent/jul, og så tenker jeg at det kan være fint med en liten pause før jeg gyver på igjen i januar.
Så mine mål i oktober blir:
Ned til 75 kg
Trene ute minst 2 ganger i uken (60 km tilsammen)
Trene cardio inne minst 2 ganger i uken.
Trene styrke minst 2 ganger i uken.
Motivasjonen i dag er ihvertfall på topp!!!
 
Ja, man må jo kunne være sosial. Og hvis mat utgår kan man ikke finne på noe nesten. Jeg har også tillatt meg selv å spise litt kake i bursdagsselskaper. Da dropper jeg heller kveldsmat den kvelden (eller tar noe kalorifattig). Alt for å finne en løsning jeg kan leve med over lengre tid :)

Ja, sånn gjør jeg det også. Og merker at jeg da koser meg veldig med de små utskeielsene fordi de er planlagte og kontrollerte.
 
Veldig fornøyd med å kunne registrere minst 10.000 skritt hver eneste dag i september. Hjelper godt på med den daglige aktiviteten også.
Har samme mål for oktober også - minst.,
 
Etter en uke med nærmest ingen trening og feber, forkjølelse etc var jeg spent på velten i dag.
Derfor så fornøyd med minus 0,8 kg og veier nå
75,9 kg. Det er virkelig godt nytt for meg. I juni viste vekten nesten 85 kg, (gikk ned 2-3 kg i sommer før jeg startet være aktiv her), så merker godt forskjellen. Klær som lenge har vært trange sitter nå løst og fint, og mange kommenterer og gir komponenter. Og så kjenner jeg meg så mye lettere og sprekere i kroppen!! Hurra!!!
 
Jeg har vært på fjellet i helgen på familietur, og vi har kost oss med rusleturer og mye lek ute. Fikk meg en kjapp alenetur lørdag også.
Litt extra hyttekos med et par tre glass rødvin og god mat og litt sjokolade har det blitt, men kjente godt jeg klarte holde igjen.
 
Syns du er super flink, kommer til å savne deg når du når målet ditt lenge før meg
 
Back
Topp