Puré av diverse slag

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Jeg kan nok helt sikkert Google meg frem til svar. Men velger å heller spørre dere som har vert igjennom det. Hvordan lager man sviske og aprikos purre?
Og avokado. Kan man bare gi det som det er. Skrape det på samme måte som en banan?
 
Sviske og aprikos må kokes før du bruker stavmikser. Aprikos må bløtlegges og skifte vannet om du ikke bruker økologisk. Har bare laga det en gang. Lurt å fryse ned i isbitterninger.
Avokado og banan kan du mose med gaffel.
Vi endte opp med å gi biter, og sviskemos og aprikosmos ble brukt som syltetøy på grove vafler. Mange veier til fast føde, og ingen skam å snu lærte vi [emoji6]
 
Aner ikke med det første, men avokado kan bare gies som det er :) Vi ga ham knyttnevestore biter som han gnagde på ved 6 mnd, likte avokado godt :)
 
Aner ikke med det første, men avokado kan bare gies som det er :) Vi ga ham knyttnevestore biter som han gnagde på ved 6 mnd, likte avokado godt :)

Er litt pinlig å si, men jeg aner ikke hvordan avokado smaker selv[emoji85] er det mykt fruktkjøtt? Søtt? Bittert?
 
Sviske og aprikos må kokes før du bruker stavmikser. Aprikos må bløtlegges og skifte vannet om du ikke bruker økologisk. Har bare laga det en gang. Lurt å fryse ned i isbitterninger.
Avokado og banan kan du mose med gaffel.
Vi endte opp med å gi biter, og sviskemos og aprikosmos ble brukt som syltetøy på grove vafler. Mange veier til fast føde, og ingen skam å snu lærte vi [emoji6]

Tusen tusen takk for svar. Aprikos, der kjøper jeg tørket variant? Og svisker? Hvor finner jeg set på butikken egentlig[emoji85]? Mor til 3 barn. Men først med dette barnet jeg skal prøve meg på hjemme laget[emoji23]
Er det lurt å blande i morsmelk?
 
Tusen tusen takk for svar. Aprikos, der kjøper jeg tørket variant? Og svisker? Hvor finner jeg set på butikken egentlig[emoji85]? Mor til 3 barn. Men først med dette barnet jeg skal prøve meg på hjemme laget[emoji23]
Er det lurt å blande i morsmelk?

Det er tørket ja. Finnes ofte rundt der du finner rosiner. Ikke bland i morsmelk. Bruk det enten med å ta opp en terning til grøten, eller en terning til vaflene/brødskivene om du ender med biter. Morsmelk kan du blande direkte i grøten, skal ikke koke. Vi har ikke blanda morsmelk i mat, siden mos og å bli mata var helt krise. Hun ville spise selv, og spiser nå akkurat det samme som oss.
 
Da har jeg gitt 2 ørsmå babyskjeer med aprikosmos. Hun likte det faktisk[emoji4] påan igjen i morgen med noen nye skjeer[emoji4]
 
La tørkede aprikos og svisker stå i vann noe timer (Google hvor mange, husker ikke). Bytt vann og kok i kjelde der vannet akkurat dekker de. Sil av alt vannet og bruk stavmikser. Tilsett noe av vannet for å få passe konsistens. Jeg synes det smakte mye bedre å tilsette litt morsmelk istedenfor kokevannet.

Kokevannet kam avkjøles og gies som saft.
 
Back
Topp