Pupp-manerer

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Et lite hjertesukk fra meg :hilarious:
Lillejenta synes visst at det er kjedelig å ligge i ro når hun skal spise. Når hun blir ammet liggende så prøver hun å reise seg mens hun dier, og bakenden står i været mens hodet går fra side til side. Det føles som om hun vrir puppen i alle retninger.
Kan man lære en baby å spise skikkelig, eller er det fullstendig umulig?
:hilarious:
Jeg må jo bare le, jeg ser ikke helt poenget med å styre på slik. Søtt er det da :D
 
Er det hele tiden? Amme i et mørkt rom? Jeg legger armen min på beina hans så de ikke skal havne i været. Prøvd amme mens hun sitter i fanget?
 
På ekstra sprelske tidspunkt holder jeg tak i ungen og synger mens vi vugger rundt [emoji38]
Har også god hjelp av smykke til distraksjon....
 
Er det hele tiden? Amme i et mørkt rom? Jeg legger armen min på beina hans så de ikke skal havne i været. Prøvd amme mens hun sitter i fanget?

Nei, når vi sitter så går det greit. Men jeg får ikke til å amme henne og så legge henne ned, da våkner hun. Så hun må ligge. Om morgenen så vil hun die, men hun vil også leke, så da blir det begge deler samtidig. Vi har veldig strek kveldssol, så det blir ikke mørkt før det blir mørkt. Hun er utrolig søt, og det er ikke et problem, men av og til så må jeg sukke litt likevel. Godt at brystvortene mine er herdet nok til å tåle det :p
 
Jeg stopper det når det blir ubehagelig, og det tolerer han (min er jo nesten 2 år da, men har kunnet gjort det en stund), men andre ganger får han nå bare holde på, han er jo så søt :p Husker vi ammet etter barnehagen en dag og han tilslutt sto i håndstående i fanget mitt, hendene på låret mitt og en fot på hver side av hodet :p Holdt på å le meg ihjel :p Heldigviiis er det mest hjemme i sofaen han kan begynne å turne, i senga ligger han i ro, og ute blant folk ligger han i ro (kan sprelle og sparke litt da, men ikke sånn full yogastilling), alternativt kan vi jo amme i bæreselen og da er han også rolig :p

Det er et eget begrep for det, nursestatics :p Det er ganske vanlig ihvertfall :) Det eneste jeg aldri godtar er klyping og slåing, så nå har mister utålmodig toddler lært seg å kna puppen istedetfor (det er jo ikke mange dråpene igjen lengre :p), men igjen, heldigvis bare i sofaen hjemme :p
 
Jeg stopper det når det blir ubehagelig, og det tolerer han (min er jo nesten 2 år da, men har kunnet gjort det en stund), men andre ganger får han nå bare holde på, han er jo så søt :p Husker vi ammet etter barnehagen en dag og han tilslutt sto i håndstående i fanget mitt, hendene på låret mitt og en fot på hver side av hodet :p Holdt på å le meg ihjel :p Heldigviiis er det mest hjemme i sofaen han kan begynne å turne, i senga ligger han i ro, og ute blant folk ligger han i ro (kan sprelle og sparke litt da, men ikke sånn full yogastilling), alternativt kan vi jo amme i bæreselen og da er han også rolig :p

Det er et eget begrep for det, nursestatics :p Det er ganske vanlig ihvertfall :) Det eneste jeg aldri godtar er klyping og slåing, så nå har mister utålmodig toddler lært seg å kna puppen istedetfor (det er jo ikke mange dråpene igjen lengre :p), men igjen, heldigvis bare i sofaen hjemme :p

Haha ^^ Det skulle du ha tatt bilde av ^^
 
Sorry for denne.... men.... Hahahahhaa!!!! Jeg føler med deg!!! Her er det også avtakende puppeskikk [emoji23][emoji23][emoji23] jeg synger og snakker! Men ved liggende amming, hvor det forsøkes på medalje i turning, så har jeg begynt å holde han godt fast inntil kroppen min! Da går det mye bedre :) så vi ligger mage mot mage! Det roer ned her iallfall :)
 
Sorry for denne.... men.... Hahahahhaa!!!! Jeg føler med deg!!! Her er det også avtakende puppeskikk [emoji23][emoji23][emoji23] jeg synger og snakker! Men ved liggende amming, hvor det forsøkes på medalje i turning, så har jeg begynt å holde han godt fast inntil kroppen min! Da går det mye bedre :) så vi ligger mage mot mage! Det roer ned her iallfall :)

Takk for tipset :)
Av og til skulle jeg ønske jeg hadde et kamerateam med meg, hadde blitt flotte julekort :hilarious:
 
For meg hjalp det mye å amme et kjedelig sted, gjerne i sengen, med lyset av/dempet.
Ikke at det kurerte marken i rumpa 100%, men det hjalp mye. ;)
 
Aldri hatt det problemet men har stort sett ammet når de skal sove eller nettopp har våknet så da var de trøtte. Eller med yngste når jeg hentet i barnehagen, da var hun sliten og klar for å kose seg og slappe av på fanget. Eldste hendte det var urolig, men han slapp bare taket og ville ikke mer.

Hva med øyekontakt og synge? Eller bruke ammesmykke?
 
Aldri hatt det problemet men har stort sett ammet når de skal sove eller nettopp har våknet så da var de trøtte. Eller med yngste når jeg hentet i barnehagen, da var hun sliten og klar for å kose seg og slappe av på fanget. Eldste hendte det var urolig, men han slapp bare taket og ville ikke mer.

Hva med øyekontakt og synge? Eller bruke ammesmykke?

Hun er trøtt om kvelden, men hun styrer like mye uansett. Øyekontakt endrer ingenting. Har ikke prøvd ammesmykke, men hun klyper i huden min og ser ut til å være fornøyd med det.
 
Back
Topp