Pumper du?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Hvilken pumpe anbefaler du?
Hvorfor valgte du den pumpen du har?
 
Jeg anbefaler Medela. Jeg brukte Medela på sykehuset i en måned, og var veldig fornøyd med dette da det fungerte for meg. Da jeg kom hjem kjøpte jeg ført en manuell håndpumpe, da vi ammet for det meste. Jeg fikk låne en Avent håndpumpe som kunne kobles til å bli elektrisk, men det fikk jeg aldri teken på og det gjorde vondt å pumpe med den. Da bestemte jeg meg for å kjøpe en elektrisk Medela, og har ikke angret et sekund :)
 
Medela her også. Prøvde den først da jeg hørte at den var best til å få ut alt (var redd jeg skulle slite med nok melk). Nå ble ikke melkemengde noe problem, men medela funket bra og gjorde jobben fra første dag[emoji4]
 
Pumpet i 3,5 mnd. Brukte Medela freestyle, god kraftig pumpe som er liten og nett og ikke bråker så mye. Kjekt at den viser hvor lenge du har pumpet også.

Skal du fullpumpe lenge anbegsler jeg deg å investere i flere pumpesett så du slipper å vaske og sterelisere hele tiden, og medela sin "handsfree" bh/topp så du kan ha henda fri til å lese, surfe osv. Ser passe corny ut, men veldig deilig å ikke måtte holde traktene på puppene hele tiden :)
 
Jeg arvet en avent manuell pumpe til eldste. Fungerte bra. Men var veldig "hard" og var derfor vondt før melka kom. Ingen innstillinger. Og jeg ble sår av den.

Kjøpte elektrisk til andre. Husker jeg sagt å pumpet med handa med den manuelle annenhver time natten igjennom ved brystbetennelse og tenkte at "nei jeg vil bare holde pumpa til bryste og la den jobbe automatisk". Og det er mye bedre. Man slapper mer av og tenker på andre ting.

Jeg synes den var veldig svak og måtte ha den på full styrke for å få i gang melkeproduksjonen. Men sen var ikke vond og den pumpet bra. Medela. Anbefales:)

Kjøpte brukt på Finn for en billig penge:)
 
Hadde Avent fra før, og brukte det litt med minste. Men nå kjøpte Medela manuell pumpe, og er stor fornøyd
 
Back
Topp