Pumpe mm - Hvordan oppbevare?

Murre

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Dere som pumper mm og gir på flaske, hvordan oppbevarer dere mm ? Flaske i kjøleskapet er vel greit men hva gjør man når man pumper flere ganger, man kan vel ikke bare helle på samme flaske da? :wideyed: Tenker det blir veldig mange flasker hvis alt må lagres separat.
 
Dere som pumper mm og gir på flaske, hvordan oppbevarer dere mm ? Flaske i kjøleskapet er vel greit men hva gjør man når man pumper flere ganger, man kan vel ikke bare helle på samme flaske da? :wideyed: Tenker det blir veldig mange flasker hvis alt må lagres separat.

Her har vi MM både i flaske og beger. Vi blander så lenge det ikke er for lenge mellom de aktuelle tømmingene.
Det kan jo lagres i 3 døgn i kjøleskap, så tenker at så lenge det eldste i flasken brukes opp innen da så går det fint å blande :)
 
Dere som pumper mm og gir på flaske, hvordan oppbevarer dere mm ? Flaske i kjøleskapet er vel greit men hva gjør man når man pumper flere ganger, man kan vel ikke bare helle på samme flaske da? :wideyed: Tenker det blir veldig mange flasker hvis alt må lagres separat.
Jeg oppbevarer i flaske og avent frysebeger[emoji4] Jeg får somregel ut mellom 150-200 pr gang som passer akkurat i et beger[emoji4]

Det hender jeg blander mm fra 2 pumpinger på flaske, det skal gå helt greit[emoji4]
 
Jeg oppbevarer i flaske og avent frysebeger[emoji4] Jeg får somregel ut mellom 150-200 pr gang som passer akkurat i et beger[emoji4]

Det hender jeg blander mm fra 2 pumpinger på flaske, det skal gå helt greit[emoji4]

Jevner du ut temperaturen før du blander eller bare heller du den varme mm i den som allerede står i kjøleskapet? Har lest så mye forskjellig :p
 
Avent frysebeger er virkelig å anbefale forresten. Da slipper du at flaskene er ‘opptatt’ med å stå i kjøleskapet = mindre flaskevask :)
 
Jevner du ut temperaturen før du blander eller bare heller du den varme mm i den som allerede står i kjøleskapet? Har lest så mye forskjellig :p
Hvis jeg husker på det så lar jeg det som nettopp har blitt pumpet avkjøle seg litt, men somregel heller jeg bare rett i [emoji85][emoji85][emoji85] Har gått bra hittil ihvertfall[emoji4]
 
Avent frysebeger er virkelig å anbefale forresten. Da slipper du at flaskene er ‘opptatt’ med å stå i kjøleskapet = mindre flaskevask :)
Ja de er geniale og lekker ikke[emoji7][emoji16]
 
Bruker enten flaske eller avent frysebeger. Blander ofte to pumpinger, men avkjøler alltid separat i kjøleskapet først.
 
Jevner du ut temperaturen før du blander eller bare heller du den varme mm i den som allerede står i kjøleskapet? Har lest så mye forskjellig :p
Du bør avkjøle så det er samme temp på det du blander. Inne på ammehjelpen.no så står det mye hvordan oppbevare mm og hvor lenge det kan stå.
 
På nyfødtintensiven så fikk jeg beskjed om at den kan lagres ca 3-4 t i romtemperatur. Så kan den lagres 3 dager i kjøleskapet. Har du fryst melk så kan du helle ny melk oppå denne og legge den i frysen igjen. Brukes innen 6mnd. :) ville tro at det går bra å fylle på en flaske i kjøleskapet så lenge det ikke er flere døgn i forskjell (da må man ta forbehold om «holdbarhet» på den eldste melka). :)
 
Back
Topp